Aceton
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 61
- Joined: FriApr02, 2004 6:29:59 PM
- Location: Schoonhoven
- Contact:
Gisteren getankt;
1 op 15 gereden.
Zaten een aantal dagen met zeer slecht weer tussen.
Alle elektriek aan gehad, voltage meter schommelde rond de twaalf, bij stationair zelfs eronder, waardoor hij stationair niet lekker liep. V-snaar slipte zelfs.
Ook veel vorstdagen.
Heb pittig doorgereden.
Maar vind het niet echt indrukwekkend.
We zullen wel zien hoe het verder gaat.
1 op 15 gereden.
Zaten een aantal dagen met zeer slecht weer tussen.
Alle elektriek aan gehad, voltage meter schommelde rond de twaalf, bij stationair zelfs eronder, waardoor hij stationair niet lekker liep. V-snaar slipte zelfs.
Ook veel vorstdagen.
Heb pittig doorgereden.
Maar vind het niet echt indrukwekkend.
We zullen wel zien hoe het verder gaat.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 61
- Joined: FriApr02, 2004 6:29:59 PM
- Location: Schoonhoven
- Contact:
Het zal mij echt benieuwen wat dit goedje op de lange termijn voor leidingkwalen zal geven! Ik heb een tijdje nagellak remover met aceton gebruikt. Maar ik krijg er zulke verschrikkelijk kapotte nagels en vingers van..ik geloof dat ik de benzineleidingen van mijn ax eraan bloot ga stellen.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
Afgelopen week mn auto laten repareren: accu werd nie meer bijgeladen en was nog maar 11,5 V...heeft misschien verbruik be?nvloed.
Met 0,15% aceton: 1 : 13,67
To be continued...
Met 0,15% aceton: 1 : 13,67
To be continued...
Last edited by TjizZzuH on MonDec19, 2005 7:14:14 PM, edited 1 time in total.
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 61
- Joined: FriApr02, 2004 6:29:59 PM
- Location: Schoonhoven
- Contact:
(Vervolg)
Afgelopen vrijdag was het weer tijd om te tanken...een weekje gereden zonder aceton. Het verbruik was 1 : 13,49
Die dag ff een rondje Nederland gedaan, dus 's avonds weer tanken:
Het verbruik was (met eigenlijk alleen maar snelwegkilometers @ 140 km/u) 1 : 13,85
SAMENVATTING VAN 4 WEKEN RIJDEN MET EN ZONDER ACETON:
Zonder aceton: gemiddeld 1 : 13,45
Met aceton : gemiddeld 1 : 13,51
Dit is een verschil van 0,6 liter, wat een winst is van zo'n 0,45%
Oftewel...bij mijn AX maakt het dus nix uit of er wel of geen aceton toegevoegd wordt
Afgelopen vrijdag was het weer tijd om te tanken...een weekje gereden zonder aceton. Het verbruik was 1 : 13,49
Die dag ff een rondje Nederland gedaan, dus 's avonds weer tanken:
Het verbruik was (met eigenlijk alleen maar snelwegkilometers @ 140 km/u) 1 : 13,85
SAMENVATTING VAN 4 WEKEN RIJDEN MET EN ZONDER ACETON:
Zonder aceton: gemiddeld 1 : 13,45
Met aceton : gemiddeld 1 : 13,51
Dit is een verschil van 0,6 liter, wat een winst is van zo'n 0,45%
Oftewel...bij mijn AX maakt het dus nix uit of er wel of geen aceton toegevoegd wordt
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 61
- Joined: FriApr02, 2004 6:29:59 PM
- Location: Schoonhoven
- Contact:
Voor de info;
Heb mijn motor opgeblazen, een maandje geleden, op de A12 ter hoogte van Zoetermeer. Maar of dit van de Aceton komt.
Met andere motor eerst zonder en later weer met aceton gereden.
Heb toch de indruk dat het scheelt, maar wetenschappelijk bewijs is het niet. Eerder een persoonlijke beleving. Ben in ieder geval zeer tevreden met 1 op 17 bij stevig doorplanken.
Heb nog 10 liter op voorraad en met de stijgende brandstofprijzen ga ik voorlopig voort.
Als echt bewezen is dat het niet helpt, dan verkoop ik dat spul wel aan een of andere zelfmoordterrorist.
Heb mijn motor opgeblazen, een maandje geleden, op de A12 ter hoogte van Zoetermeer. Maar of dit van de Aceton komt.
Met andere motor eerst zonder en later weer met aceton gereden.
Heb toch de indruk dat het scheelt, maar wetenschappelijk bewijs is het niet. Eerder een persoonlijke beleving. Ben in ieder geval zeer tevreden met 1 op 17 bij stevig doorplanken.
Heb nog 10 liter op voorraad en met de stijgende brandstofprijzen ga ik voorlopig voort.
Als echt bewezen is dat het niet helpt, dan verkoop ik dat spul wel aan een of andere zelfmoordterrorist.
Een reactie welke ik via e-mail heb ontvangen;
Een ?nieuwe? ontwikkeling kan alleen maar tot wasdom komen
door feiten.
Dit verschijnsel is sinds 1996 bekend in Amerika, en het is
gewoon waar.
15 ml op 10 L diesel en 23 ml op 10 L benzine geeft een
reductie van brandstofverbruik van 22% resp. 35%.PUNT.
De verbranding is nagenoeg volledig en daardoor, ook door
minder brandstofverbruik, veel beter voor het milieu.PUNT.
Aceton is een extreme vet,lak, etc.-oplosser dus voorzichtig
zijn met toevoegen mbt autolak en je handen.
Het enige nadeel dat wij hebben kunnen vaststellen is de
ietwat hogere dampspanning in je tank. Bij een zwaar ongeluk
zal je auto iets sneller in brand vliegen dan zonder aceton.
Mocht dit gebeuren dan was je zonder aceton ook al de sigaar,
dus absoluut niet relevant.
Nu wat andere feiten :
Pomphouders zitten niet te wachten op minder afname van hun
product.
De overheid zit niet te wachten op minder accijns.
Saillant detail : De overheid vindt de milieubelasting zeer
prettig, willen helemaal geen beter milieu, maar slechts de
rechtvaardiging om meer geld binnen te krijgen in naam van het
milieu !!!
Dit aceton-verschijnsel is een van de zeldzame gebeurtenissen
waarbij ALLEEN de consument en toevallig ook het milieu wel
bij varen.
Dit is uitermate pijnlijk voor SHELL en de overheid die in
eerste instantie gaan hopen dat niemand het gelooft en het met een sisser afloopt. Ben je soms vergeten dat Nederland tot het laatste toe heeft volgehouden dat radardetectoren niet werken
terwijl ze in het buitenland verboden waren ?
Ons Nederland is weer het enige land ter wereld waar het bij
de wet verboden is om op koolzaadolie / slaolie te rijden
terwijl dit veel beter is voor het ?MILIEU?.
De Nederlandse overheid is een toonbeeld geworden van
demagogie en volksverlakkerij waarbij de pegels en pecunia de
enige drijfveren zijn om beleid te maken.
mail was nog veel langer, samengevat;
Overheid :mp5
Overheid :sniper
Overheid :shockwhore
_________________
AX 11 TGE uit 91
Ik ben het helemaal eens met het verhaal over die biodiesel verschijnselen, zoals jullie misschien weten komt er bij een raffinage van ruwe olie een aantal producten vrij. O.A Jetfuel, kerosine, benzine, nafta, diesel, en zwaardere gasolie bestanddelen.
Omdat er door de overheid een drang naar schonere brandstoffen is hebben veel raffinaderijen een zogenaamde ontzwavelingsinstallatie. Deze halen de schadelijke zwavel verbindingen uit de diesel, maar deze installaties kosten natuurlijk miljoenen.
Echter worden de zwaardere bestanddelen gewoon (enne zonder roetfilter hoor) in de grote vrachtschepen gebruikt.
Draagt dit bij aan een beter milieu ? dacht het ook niet.
Het gaat om puur om de centjes die verdiend moeten worden, waarom zouden alleen wij hier dubbel zoveel wegenbelasting moeten betalen voor een diesel ?
Echter benzine (reguliere autobenzine) is in meeste gevallen een samengesteld mengsel van brandstoffen en additieven. De naam benzine is volgens mij afkomstig van het bestandsdeel benzeen, wat al lang niet meer gebruikt wordt in benzine.
De grotere olie maatschappijen zoals Shell Esso BP etc. Voegen verschillende additieven toe aan de brandstoffen, de meest bekende is vast en zeker loodvervanger. Ook deze raffinaderijen expirimenteren met verschillende producten om een zuinigere en goedkopere brandstoffen te produceren. Echter doen deze dat in professionele omstandigeheden en met diverse motoren en apparatuur.
Nu de grote vraag,
Als aceton echt zo'n geweldig effect heeft op het brandstofverbruik, waarom voegen de raffinaderijen het dan niet toe aan de benzine ? Zo kunnen hun er hun slaatje uit slaan zonder dat de consument er besef van heeft.
En wat zijn de effecten van aceton met de door de fabrikant toegevoegde additieven ?
Ik hou het in iedergeval op die paar euro centjes meer per tank.
Ive got such a nice car, even the police are taking pictures of it.
als ik zo alles lees, is aceton net zoals witte sokken.
als er ergens keiharde feiten staan dat je lekkerder in je auto rijd met witte sokken aan, tja dan kun je dat gaan geloven, zo is het met die aceton ook, als je daar goedkoper en schoner mee zou gaan rijden, ik geloof er geen snars van.
het zit volgens mij allemaal tussen je oren.
als er ergens keiharde feiten staan dat je lekkerder in je auto rijd met witte sokken aan, tja dan kun je dat gaan geloven, zo is het met die aceton ook, als je daar goedkoper en schoner mee zou gaan rijden, ik geloof er geen snars van.
het zit volgens mij allemaal tussen je oren.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
jaap1980 wrote:Het was laatst op TV op ned 2 volgens mij. Ze hebben het toen getest door een bepaalde afstand te rijden en vervolgens weer te tanken. Met aceton in de tank rijdt de auto zo`n 15% zuiniger dan zonder die aceton. Dus het werkt wel degelijk! Wat ik wel jammer vind, is dat ze met geen woord over de gevolgen op langere termijn gerept hebben. Misschien wel omdat dit dus helemaal niet bekend is maar ik heb m`n twijfels of dit goedje goed voor je motorblok is
ik zat juist laatst op discovery te kijken en daar werd juist getest dat het geen enkele invloed had op het verbruik. ?? totaal tegenpolen dus.. ik houd t wel bij gewone benzine
1.1carb 4-bak:)
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 72
- Joined: MonMay29, 2006 10:02:56 AM
- Location: Oss
Je hoeft niet bang te zijn voor scvhadelijke gevolgen. Benzine zelf is bijvoorbeeld geen zuivere stof, maar een mengsel van vluchtige en minder vluchtige stoffen. Er zijn stoffen in benzine aanwezig die plastics en rubbers doen oplossen. Daarom zijn de kunstoffen/rubbers die in een auto aanwezig zijn en in aanraking komen met benzine, aangepast aan het oplossende vermogen van benzine. Ook aceton heeft een oplossend vermogen ten aanzien van rubbers en plastics, maar dat kleine beetje aceton ( 0,20%Vol) dat wordt toegevoegd aan je benzine, zal het mengsel niet een enorm oplossend vermogen geven zodat je leidingen etc. aangetast zullen worden. Omdat aceton in een zeer klein percentage aanwezig is, zal het ook op langere termijn geen invloed hebben op de kunstof onderdelen. Daarnaast wordt pure aceton bewaard in plastic flessen, deze lossen ook niet op.
Conclusie: De leidingen en andere delen waar benzine mee in aanraking komt, zijn aangepast zodat deze niet worden aangetast. Het toevoegen van een klein percentage aceton zal een verwaarloosbare invloed hebben op het aantastend vermogen van benzine. Ook op langere duur, zal aceton geen schadelijke gevolgen hebben op uw kunstof onderdelen.
Conclusie: De leidingen en andere delen waar benzine mee in aanraking komt, zijn aangepast zodat deze niet worden aangetast. Het toevoegen van een klein percentage aceton zal een verwaarloosbare invloed hebben op het aantastend vermogen van benzine. Ook op langere duur, zal aceton geen schadelijke gevolgen hebben op uw kunstof onderdelen.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 72
- Joined: MonMay29, 2006 10:02:56 AM
- Location: Oss
MartinoPositivo wrote: Daarnaast wordt pure aceton bewaard in plastic flessen, deze lossen ook niet op.
terpetine zit ook in een fles.
maar heb je dat wel eens in een plastic bekertje gedaan.
maar het aceton deel is idd te verwaarlozen ten opzichte van bezine.
toch zou het een werking kunnen hebben. Injectiereiniger zit ook maar in een klein flesje
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 72
- Joined: MonMay29, 2006 10:02:56 AM
- Location: Oss