wederom startproblemen,wie weet hoe dit komt?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
wederom startproblemen,wie weet hoe dit komt?
Hallo mensen,
Even voorstellen ik ben nieuw hier mijn naam is Mercedes (ja,echt) en
ik ben in het bezit van een Ax injection uit '91.
Het schatje viel een paar maanden geleden na honderd meter uit ,of stil hoe je het noemen wilt.
Dat kon aan een heleboel dingen liggen volgens die en die en die...
Ik merkte het al aan het licht van mijn cd speler,die werd nogal zwakjes,de ruitenwisser ging heeel traag.Volgens mij moet dat een stroomkwestie zijn.Gaat er iets niet goed,ergens.
Anyway,ik heb mijn autootje drie maanden geleden voor 500 euries ( )onder handen laten nemen,andere accu (want dat kon t natuurlijk ook zijn),geheel nieuwe bedrading etc etc.
Maar nu start ie niet meer.Ik vermoed wederom de accu maar aangezien alles is vernieuwd moet er een contactje ofzo niet goed zitten.
Wie herkent dit probleem en/of weet dit op te lossen?
Iemand anders zei weer dat het aan het 'automaatje' het relais (?) dat stroomcontact maakt ofzoiets kan liggen.Dat er misschien oxidatie tussen zit.
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen.
Even voorstellen ik ben nieuw hier mijn naam is Mercedes (ja,echt) en
ik ben in het bezit van een Ax injection uit '91.
Het schatje viel een paar maanden geleden na honderd meter uit ,of stil hoe je het noemen wilt.
Dat kon aan een heleboel dingen liggen volgens die en die en die...
Ik merkte het al aan het licht van mijn cd speler,die werd nogal zwakjes,de ruitenwisser ging heeel traag.Volgens mij moet dat een stroomkwestie zijn.Gaat er iets niet goed,ergens.
Anyway,ik heb mijn autootje drie maanden geleden voor 500 euries ( )onder handen laten nemen,andere accu (want dat kon t natuurlijk ook zijn),geheel nieuwe bedrading etc etc.
Maar nu start ie niet meer.Ik vermoed wederom de accu maar aangezien alles is vernieuwd moet er een contactje ofzo niet goed zitten.
Wie herkent dit probleem en/of weet dit op te lossen?
Iemand anders zei weer dat het aan het 'automaatje' het relais (?) dat stroomcontact maakt ofzoiets kan liggen.Dat er misschien oxidatie tussen zit.
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen.
welkom Merc! (tsja, standaard afkorting )
vraagje, is destijds ook je dynamo vervangen? zal haast wel hoor, maar toch even voor de zekerheid
verder zou het inderdaad kunnen dat er iets blijft hangen/aan blijft staan waardoor de accu leeggetrokken wordt.
echter, als het tijdens het rijden gebeurd, dan wordt de accu niet gebruikt en komt 'alle' stroom direct van de dynamo, dus is de kans niet zo heel groot dat het probleem daar ligt!
is de dynamo nagemeten, of ben je in de gelegenheid dit te doen? (in het bezit van een multimeter, of een vriend/vriendin/kennis/vage buur met een multimeter)
vraagje, is destijds ook je dynamo vervangen? zal haast wel hoor, maar toch even voor de zekerheid
verder zou het inderdaad kunnen dat er iets blijft hangen/aan blijft staan waardoor de accu leeggetrokken wordt.
echter, als het tijdens het rijden gebeurd, dan wordt de accu niet gebruikt en komt 'alle' stroom direct van de dynamo, dus is de kans niet zo heel groot dat het probleem daar ligt!
is de dynamo nagemeten, of ben je in de gelegenheid dit te doen? (in het bezit van een multimeter, of een vriend/vriendin/kennis/vage buur met een multimeter)
kostenbegroting erbij gepakt...
Bedankt voor je reactie.
Ik heb even de kostenbegroting erbij gepakt die destijds door de garage is opgesteld.En na even te slikken van de bedragen zie ik dat er geen dynamo vervangen is,terwijl ze toendertijd zeiden dat dat weleens het probleem zou kunnen zijn.
Stom van mij om dat niet te controleren natuurlijk maar ik dacht voor die 500 euries mag het toch wel opgelost zijn.
Hoe lang zit er garantie op zo'n reparatie?Wellicht kan ik goedkoop dit probleem verhelpen.Is het sowieso duur de dynamo vervangen,als het daar aan ligt?
Ik heb even de kostenbegroting erbij gepakt die destijds door de garage is opgesteld.En na even te slikken van de bedragen zie ik dat er geen dynamo vervangen is,terwijl ze toendertijd zeiden dat dat weleens het probleem zou kunnen zijn.
Stom van mij om dat niet te controleren natuurlijk maar ik dacht voor die 500 euries mag het toch wel opgelost zijn.
Hoe lang zit er garantie op zo'n reparatie?Wellicht kan ik goedkoop dit probleem verhelpen.Is het sowieso duur de dynamo vervangen,als het daar aan ligt?
radio?
Terugkomend op wat je schreef over iets dat aan blijft staan...
Sinds kort doet ook mijn radio cd speler het niet meer,reden is mij onbekend.
Kan ie stiekem aanstaan en de accu leegtrekken?
Ik zeg ook maar wat hoor,helaas heb ik er te weinig verstand van.
Sinds kort doet ook mijn radio cd speler het niet meer,reden is mij onbekend.
Kan ie stiekem aanstaan en de accu leegtrekken?
Ik zeg ook maar wat hoor,helaas heb ik er te weinig verstand van.
Ik denk dat het gewoon aan je dynamo ligt. Staat er ook niets op de factuur van spanningregelaar of koolstaafjes?
Last edited by Browny on SatApr15, 2006 7:58:32 PM, edited 1 time in total.
webdesign?
Ik zie trouwens dat je een site hebt.
Grappig,ik ben fotograaf en onlangs begonnen met een cursus webdesign.
Misschien kun je me ook helpen als ik daarmee tegen een probleem loop?
Groetjes!!!!
Grappig,ik ben fotograaf en onlangs begonnen met een cursus webdesign.
Misschien kun je me ook helpen als ik daarmee tegen een probleem loop?
Groetjes!!!!
zelf denken is altijd verstandig omdat jij weet wanneer het gebeurd!
je radio die het niet meer doet zou inderdaad 'kunnen' dat hij de accu leegtrekt omdat hij stiekem wel aan zou kunnen staan.
maar wat mij vooral even handig is, is het nakijken van je dynamo, dus even opzoek naar een multimeter (vanavond zal dat wel lastig worden )
garantie op een reparatie krijg je volgens mij alleen bij een bovag aangesloten garagebedrijf. Maar de auto heeft het 3 maanden gewoon echt goed gedaan?
je radio die het niet meer doet zou inderdaad 'kunnen' dat hij de accu leegtrekt omdat hij stiekem wel aan zou kunnen staan.
maar wat mij vooral even handig is, is het nakijken van je dynamo, dus even opzoek naar een multimeter (vanavond zal dat wel lastig worden )
garantie op een reparatie krijg je volgens mij alleen bij een bovag aangesloten garagebedrijf. Maar de auto heeft het 3 maanden gewoon echt goed gedaan?
dit staat er...
oliefilter
luchtfilter
thermostaat
bougie
verdeelkap
rotor ontstoord (???)
accu
en wat kleine dingetjes
luchtfilter
thermostaat
bougie
verdeelkap
rotor ontstoord (???)
accu
en wat kleine dingetjes
ja en nee
eh,op zich loopt ie perfect
maar..en nou komt t...
Als ik bv van de snelweg afkomsjezen met een gangetje van 120 km dan wil ie (na de rearatie!!!!) weleens gewoon uitvallen.
Niet echt plesant,ik ben er nu op berekend maar ja.
Verder is t een topautootje daarom wil ik dit verhelpen.
maar..en nou komt t...
Als ik bv van de snelweg afkomsjezen met een gangetje van 120 km dan wil ie (na de rearatie!!!!) weleens gewoon uitvallen.
Niet echt plesant,ik ben er nu op berekend maar ja.
Verder is t een topautootje daarom wil ik dit verhelpen.
-
- AX Spaster Mammer
Koolborsteltjes idd
(zitten in/aan de dynamo, aan de rechterkant als je voor de auto staat)
Ik heb exact hetzelfde gehad, eerst de radio, later de hele auto.
Hoeveel km's heeft de AX al gelopen?
(zitten in/aan de dynamo, aan de rechterkant als je voor de auto staat)
Ik heb exact hetzelfde gehad, eerst de radio, later de hele auto.
Hoeveel km's heeft de AX al gelopen?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- Drempelkiller
Mdercedes, ook van mij, welkom bij de leukste club van Nederland en omstreken.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Last edited by Henk Bats on SunApr16, 2006 9:45:02 AM, edited 1 time in total.
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
dank allemaal voor jullie reactie.
Vandaag startte ie weer.Hij twijfelde even maar toen ging ie weer.
Ik denk dat ik bij de volgende APK mijn dynamo en koolborstels moet laten vervangen.Of dat ze dat in elk geval voor me nakijken.
Wie weet wat een redelijke prijs daarvoor is?
Oh,en hij heeft er al 220024 kilometer opzitten...
Vandaag startte ie weer.Hij twijfelde even maar toen ging ie weer.
Ik denk dat ik bij de volgende APK mijn dynamo en koolborstels moet laten vervangen.Of dat ze dat in elk geval voor me nakijken.
Wie weet wat een redelijke prijs daarvoor is?
Oh,en hij heeft er al 220024 kilometer opzitten...
Dat is een heel respectabele kilometerstand!
Zelf je dynamo reviseren is niet zo heel moeilijk als je de Haynes bij de hand hebt (te downloaden in de FAQ). Dan kost het je rond de 20 ? 25 euro.
Als je het laat doen moet je er arbeidsloon bij rekenen, ik denk tussen de 1 en de 2 uur in totaal, dus 50 tot 120 euro.
Als je de dynamo helemaal laat vervangen door een nieuwe ben je ook de prijs daarvan nog kwijt, die zijn ook minimaal zo'n 75 euro geloof ik. Maar je betaalt dan natuurlijk niet die 25 euro aan revisie-onderdelen. Als je 'm tweedehands koopt bij een van ons zijn ze rond de 25 euro maar dan is het de vraag hoe lang ie het nog doet voor ie aan revisie toe is.
Maar een dynamo vervangen is niet zo'n moeilijk klusje om te doe-het-zelven dus in principe kun je voor een euro of 25 klaar zijn...
Zelf je dynamo reviseren is niet zo heel moeilijk als je de Haynes bij de hand hebt (te downloaden in de FAQ). Dan kost het je rond de 20 ? 25 euro.
Als je het laat doen moet je er arbeidsloon bij rekenen, ik denk tussen de 1 en de 2 uur in totaal, dus 50 tot 120 euro.
Als je de dynamo helemaal laat vervangen door een nieuwe ben je ook de prijs daarvan nog kwijt, die zijn ook minimaal zo'n 75 euro geloof ik. Maar je betaalt dan natuurlijk niet die 25 euro aan revisie-onderdelen. Als je 'm tweedehands koopt bij een van ons zijn ze rond de 25 euro maar dan is het de vraag hoe lang ie het nog doet voor ie aan revisie toe is.
Maar een dynamo vervangen is niet zo'n moeilijk klusje om te doe-het-zelven dus in principe kun je voor een euro of 25 klaar zijn...
Kijk uit, een Cactussssss