Inhouden bij koude motor

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
JeaN
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 109
Joined: WedFeb22, 2006 1:00:09 PM
Location: Sumar
Contact:

Inhouden bij koude motor

Post by JeaN »

Als ik 's morgens weg wil rijden in mijn AX (1.1i) die trouwens veel te hoog stationair draait (volgens mij).

Als ik dan wegrijden wil, laat de koppeling opkomen, dan valt hij terug in toeren en begint te bokken en valt uit. :evil:

Ook heb ik dit wel eens als ik achteruit rijd, dan valt hij als ik de koppeling indruk uit.

Computer heb ik al reset en nieuwe bougies derin.

Alvast bedankt... :!:

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

hoe heb je de computer gereset? Goed lang al laten warm worden na het resetten zonder gas te geven? Misschien ff andere ecu proberen. Hij loopt waarschijnlijk te laag stationair.

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

Post by first »

Ik heb hetzelfde probleem, ook uitvallen bij optrekken in zijn 1. Bij mij is de ecu al twee keer gereset en dat heeft niks geholpen. Ook bougies ed niet. Ik kan je verder niet helpen. Weet nl zelf ook niet waar het vandaan komt.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

kan je wel gewoon wegrijden als je iets gas geeft tijdens het op laten komen van de koppeling. (misschien ben je een diesel gewend)

JeaN
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 109
Joined: WedFeb22, 2006 1:00:09 PM
Location: Sumar
Contact:

Post by JeaN »

Als ik wegrijd wil hij uitvallen, net of smoort hij af.
Je moet dan erg veel gas bijgeven om hem aan te houden, en probeer je dan weer weg te rijden gebeurt het weer. Meestal bij de derde keer rijd hij wel normaal weg.

Zonet ook even het verbruik gerekend :shock: 1:11

En ook zonet viel hij weer uit bij het wegrijden, daarna weer proberen te starten wat niet echt soepel verliep.
Eenmaal aan de praat stottert hij als een gek.
Eenmaal op weg is er niets meer aan de hand.

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

vacuumvervroeger die lek is denk ik (mits het een ontsteking met verdelerkap betreft geloof ik tot juli '92), anders heb ik niets gezegd..

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

of iets met het injectiehuis.

Tom
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 82
Joined: ThuOct16, 2003 12:52:47 PM
Location: Nabij Gouda

Post by Tom »

TRek de stekker eens los van die op de sensor zit die in het thermostaathuis zit. Gaat het nu iets beter is die sensor kapot.

Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 187
Joined: SunOct23, 2005 9:41:40 AM
Location: Eindhoven

Post by Tommmm »

waar zit die ongeveer?
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,

To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.

JeaN
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 109
Joined: WedFeb22, 2006 1:00:09 PM
Location: Sumar
Contact:

Post by JeaN »

Ik denk niet dat dit het probleem is, want bij het resetten van de computer ging als de auto warm was de koelfin wel aan.

Nu neem ik aan dat die op diezelfde sensor zit :?:

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

JeaN wrote:Ik denk niet dat dit het probleem is, want bij het resetten van de computer ging als de auto warm was de koelfin wel aan.

Nu neem ik aan dat die op diezelfde sensor zit :?:


nee, zit niet op dezelfde sensor, de sensor die ze bedoelen zit in het injectiehuis, als ik het me goed herinner van de 1.1 van first zit ie aan de linkervoorkant van het injectiehuis.

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

nee de sensor in het injectiehuis die jij nu bedoelt meet de temp vd inkomende lucht. Die stekker kun je er niet uittrekken, want dat is meteen ook de stekker die je injector van stroom voorziet, en dan loopt ie meestal niet meer zo lekker... men bedoelt idd de temp sensor die de watertemp in het blok zelf meet, en die zit bij het termostaathuis.

JeaN
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 109
Joined: WedFeb22, 2006 1:00:09 PM
Location: Sumar
Contact:

Post by JeaN »

en die zit als ik het goed begrijp niet in verbinding met de koelfin?

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

de sensor bij het termostaathuis staat in verbinding met de ECU, nog een tem sensor in die buurt staat in verbinding met je lampje/metertje op je dashboard, de sensor in je radiator staat in verbinding met je fan, en de luchttemp sensor in je injectiehuis staat ook in verbinding met je ECU

Post Reply