een goejedag allemaal,
(1e x op dit forum en op de site, gerigistreerd en al.)
Ik heb een paar probleempjes en jullie lijken me ideaal om dat aan te vragen!)
1) de een trotse eigenaar van een AX 10E (bwjr.'88) en heb hetzelfde probleem, met dat gesputter, dit komt maar af en toe voor (1:5) maar is erg storend. De auto trekt dan niet op, heeeeel tergend langzaam met heel erg min. gas.(choke aan of uit maakt geen verschil). Als ik het gas dan harder in trap, gaat 'ie gewoon nog harder sputteren
Ik heb zelf het id dat ut aan de brandstofleidingen/carburateur ligt maar heb er niet zoveel verstand van...
Wat moet ik hiermee doen, en wat kan ik zelf? (ben wel erg handig, maar moet ik het eerst uitgelegd krijge:) )
2) Maakt het (in prestaties) een verschil wat ik tank?(euro 95/super/super plus) of is iets van belang voor de motor zelf.(tank nu altijd super)
3) Ik heb al 2x de koelvloeistof ietsjes bij moeten vullen omdat het waarschuwingslampje ging branden(in 3 maanden tijd). ik heb sindsdien altijd een fles k.vloeistof bij me. Kan het zijn dat het ergens lekt? maar zie nooit iets liggen op de grond. Ook heb ik het probleem dat ik door de hals van het reservoir niet(meer) kan zien hoeveel er aan vloeistof in zit, en hoeveel ik moet bijvullen (er is mij geadviseerd niet meer dan 1/4 te vullen, ivm druk door damp???
Dit zijn misjien allemaal maar kleine dingetjes, maar ik zou er enorm mee geholpen zijn, zou een veel veiliger/betrouwbaarder gevoel geven.
Alvast bedankt,
Thijs (alias cheff)