AX Sputtert bij het optrekken...

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

dataprog
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar13, 2006 4:52:30 PM
Location: Woerden
Contact:

Post by dataprog »

pcrodent wrote:Eventueel kun je van mij een setje bougieskabels en een luchtfilter lenen om te kijken of dat helpt. Hoef je ze niet te kopen, als het beter wordt met het geleende spul erop kun je ze altijd nog kopen!


Geld dat aanbod nog?? En ik wil ze eventueel wel kopen...maar dan wil ik wel even weten wat je ervoor vraagt.... ;)
En heb jij alle spullen in huis om hem goed om te leiden??

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Aanbod geldt nog steeds, maar ik bedenk nu dat ik een verdelerloos systeem had en dat als de bougieskabels al passen (ik denk het wel, weet iemand het zeker?) dat je ze alleen kunt gebruiken voor "even testen" want die die jij nodig hebt zijn net anders. Maar goed, om even te kijken of het aan je kabels ligt zijn ze voldoende... Ik verkoop de kabels dus niet aan je, dat zou oplichting zijn, maar even proberen moet ermee lukken...
Luchtfilter heb ik ook nog wel liggen, alleen het luchtfilterhuis en buizensysteem zijn gereserveerd voor FoxHunter. Het filter zelf kun je als het helpt zonder probleem van me overnemen... 5 euro?
Ik zou even wachten met bovenstaande tests tot je weet of die injectiereiniger heeft geholpen! :)
Wat bedoel je met omleiden?
Kijk uit, een Cactussssss

dataprog
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar13, 2006 4:52:30 PM
Location: Woerden
Contact:

Post by dataprog »

pcrodent wrote:Wat bedoel je met omleiden?

Image
Nou, het zou mooi zijn als het filter eindigt naast mijn accu...zoals je hierboven ziet. Heb je eventueel een foto van jouw filter??....

:?: Heeft iemand nog een luchtfilterhuis en buizensysteem voor mij :?:

En...die kabels zijn niet echt nodig hoor...altijd leuk om eens te vervangen...maar ik denk dat dat wel goed zit... Dat openluchtsysteem wil ik sowieso installeren ..of het mijn problemen verhelpt of niet..dus die blijft welkom...injectiereiniger gooi ik er toch morgen in...dus snel bericht ;)
Last edited by dataprog on WedMar15, 2006 8:57:22 PM, edited 1 time in total.

dataprog
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar13, 2006 4:52:30 PM
Location: Woerden
Contact:

Post by dataprog »

dataprog wrote: :?: Heeft iemand nog een luchtfilterhuis en buizensysteem voor mij :?:


Deze kits vervangen het bestaande luchtfilterhuis en vormen een open systeem. Hierdoor wint men ongeveer 7% op het koppel (trekkracht) en een aanmerkelijk verbeterde reactie op het gas. Daarnaast verkrijgt men een sportief aanzuiggeluid wat bij GREEN ook resulteert in een mooier uitlaatgeluid

Image

Hiermee verlies ik mijn luchtfilterhuis toch??

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Wat ik voor je heb is een standaardluchtfilter, gaat in je luchtfilterhuis en zo kun je uitsluiten dat een "slecht" luchtfilter je probleem veroorzaakt. Een open luchtfilter kan ik je helpen inbouwen (kan je ook makkelijk zelf trouwens, maar samen sleutelen is altijd leuker dan alleen ;)) maar heb ik niet in de aanbieding.

Met wat je afbeeldt vervalt inderdaad het luchtfilterhuis en buizensysteem. 7% winst is een fabeltje, dat haal je echt niet. Een open luchtfilter doe je meer voor het geluid (en dat is inderdaad erg leuk :D) ;)

Zie voor meer info:
Het superlange luchtfiltervragentopic
De LuchtfilterFAQ (de samenvatting van bovenstaande ;))
Kijk uit, een Cactussssss

dataprog
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar13, 2006 4:52:30 PM
Location: Woerden
Contact:

Post by dataprog »

Nou, mijn injectie-alarm-lichtje ging ook al branden..wordt steeds beter :P
Ik heb ondertussen de injectiereiniger erin gegooid....tot nu toe niet heel erg gestotter gevoeld...maar ik wacht even af...:P

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

nou het geeft iig wel duidelijkheid! als dat lampje gaat branden ga je het echt niet oplossen met injectie reiniger, dan is er echt een probleem. Ik zou als ik jou was naar de citroen garage gaan en em professioneel laten uitlezen, dan weet je meteen een hoop meer..

dataprog
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar13, 2006 4:52:30 PM
Location: Woerden
Contact:

Post by dataprog »

Buks wrote:nou het geeft iig wel duidelijkheid! als dat lampje gaat branden ga je het echt niet oplossen met injectie reiniger, dan is er echt een probleem. Ik zou als ik jou was naar de Citroën garage gaan en em professioneel laten uitlezen, dan weet je meteen een hoop meer..


Tja...misschien iets te voorbarig...dat ding brand toch altijd als je net wegrijdt?? :P dat zal het wel niet zijn...en hij is al eerder uitgelezen...
Vandaag 100 km gereden...niet heel erg last gehad...vanavond toen ik wegreed...(koude motor) sputterde hij de eerste minuten bij het rijden binnen de bebouwde kom....daarne geen last.

Morgen ga ik even mijn ECU resetten....Eens kijken of dat nog wat oplevert....See you tommorow!

dataprog
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar13, 2006 4:52:30 PM
Location: Woerden
Contact:

Post by dataprog »

dataprog wrote:Vandaag 100 km gereden...niet heel erg last gehad...vanavond toen ik wegreed...(koude motor) sputterde hij de eerste minuten bij het rijden binnen de bebouwde kom....daarne geen last.

Morgen ga ik even mijn ECU resetten....Eens kijken of dat nog wat oplevert....See you tommorow!


ECU resetten ging zonder problemen....ondertussen over de 200 kilometer gereden. Hele dag geen last...alleen weer in de avond met wegrijden (koude motor) sputterde hij.....

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Met koude motor mag ie wat sputteren.. dat doet die van mij ook om te laten weten dat ik niet boven de 3000 r/min mag komen :D
Als ie warm is sleurt ie echter van 1500 tot > 6000 r/min netjes door.. onder de 1500 is ie gewoon traag, zoals bijna iedere auto. Maar dat is wel in orde iig.

Als je een MOOI inlaatgeluid wil moet je overigens de bovenste kap (die van het injectiehuis naar de dikke zwarte ronde pot loopt) weghalen.

Een AX "bromt" alleen maar heel diep als je die pot + de rest vervangt voor een open luchtfilter, als je die kap weghaalt komt er een volle roffel tevoorschijn.

Wel dus ff iets anders bouwen als filter zodat je geen rotzooi opzuigt :)

dataprog
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar13, 2006 4:52:30 PM
Location: Woerden
Contact:

Post by dataprog »

kakanox wrote:Met koude motor mag ie wat sputteren.. dat doet die van mij ook om te laten weten dat ik niet boven de 3000 r/min mag komen :D
Als ie warm is sleurt ie echter van 1500 tot > 6000 r/min netjes door.. onder de 1500 is ie gewoon traag, zoals bijna iedere auto. Maar dat is wel in orde iig.


Inmiddels is mijn tank bijna leeg...en sputtert hij enkel en alleen nog bij het optrekken met koude motor...dit is niet heel erg te noemen. Sowieso is het sputteren niet meer zoals je eerste rijles...dus ik denk dat het wel goed zit zo. Misschien maar een slotje...??...en tot ziens bij de luchtfilter topic :P

cheff
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 22
Joined: TueMar21, 2006 9:54:37 AM
Location: Heel

ook gesputter

Post by cheff »

een goejedag allemaal,

(1e x op dit forum en op de site, gerigistreerd en al.)
Ik heb een paar probleempjes en jullie lijken me ideaal om dat aan te vragen!)

1) de een trotse eigenaar van een AX 10E (bwjr.'88) en heb hetzelfde probleem, met dat gesputter, dit komt maar af en toe voor (1:5) maar is erg storend. De auto trekt dan niet op, heeeeel tergend langzaam met heel erg min. gas.(choke aan of uit maakt geen verschil). Als ik het gas dan harder in trap, gaat 'ie gewoon nog harder sputteren :?
Ik heb zelf het id dat ut aan de brandstofleidingen/carburateur ligt maar heb er niet zoveel verstand van...
Wat moet ik hiermee doen, en wat kan ik zelf? (ben wel erg handig, maar moet ik het eerst uitgelegd krijge:) )

2) Maakt het (in prestaties) een verschil wat ik tank?(euro 95/super/super plus) of is iets van belang voor de motor zelf.(tank nu altijd super)

3) Ik heb al 2x de koelvloeistof ietsjes bij moeten vullen omdat het waarschuwingslampje ging branden(in 3 maanden tijd). ik heb sindsdien altijd een fles k.vloeistof bij me. Kan het zijn dat het ergens lekt? maar zie nooit iets liggen op de grond. Ook heb ik het probleem dat ik door de hals van het reservoir niet(meer) kan zien hoeveel er aan vloeistof in zit, en hoeveel ik moet bijvullen (er is mij geadviseerd niet meer dan 1/4 te vullen, ivm druk door damp???

Dit zijn misjien allemaal maar kleine dingetjes, maar ik zou er enorm mee geholpen zijn, zou een veel veiliger/betrouwbaarder gevoel geven.

Alvast bedankt,

Thijs (alias cheff)

dataprog
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar13, 2006 4:52:30 PM
Location: Woerden
Contact:

Re: ook gesputter

Post by dataprog »

Dat klinkt inderdaad het zelfde.
Welkom bij de club! Gezellig...misschien kunnen we een keer samen gaan sputteren :shock: :D

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Soort benzine maakt niets uit. Ik merkte geen verschil op 98 of 95. Wel altijd loodvrij tanken natuurlijk ;)
Je hebt duidelijk een probleem met je koelsysteem maar ik durf niet te zeggen wat.
Kijk uit, een Cactussssss

cheff
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 22
Joined: TueMar21, 2006 9:54:37 AM
Location: Heel

Post by cheff »

en het gesputter zoals paar berichjes gelede uitgelegd...
heb geen injectie motor, dus zal ook wel niet veel hebben aan injectie reiniger tG??
Carburateur schoonmaken? of laten doen? waar moet ik op letten? benzine filter kan het misschien zijn? leidingen?

ps. De stand van de luchtinlaat staat nu op 'hiver' zoals citroen dit adviseert, en is dus de luchtinlaat dicht... Wat als ik deze eningzins (alvast op lente-stand) zet, gaan de prestaties dan omhoog?

Ties

cheff
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 22
Joined: TueMar21, 2006 9:54:37 AM
Location: Heel

Post by cheff »

cheff wrote:en het gesputter zoals paar berichjes gelede uitgelegd...
heb geen injectie motor, dus zal ook wel niet veel hebben aan injectie reiniger tG??
Carburateur schoonmaken? of laten doen? waar moet ik op letten? benzine filter kan het misschien zijn? leidingen?

ps. De stand van de luchtinlaat staat nu op 'hiver' zoals Citroën dit adviseert, en is dus de luchtinlaat dicht... Wat als ik deze eningzins (alvast op lente-stand) zet, gaan de prestaties dan omhoog?

Ties


Help??

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

cheff wrote:en het gesputter zoals paar berichjes gelede uitgelegd...
heb geen injectie motor, dus zal ook wel niet veel hebben aan injectie reiniger tG??
Carburateur schoonmaken? of laten doen? waar moet ik op letten? benzine filter kan het misschien zijn? leidingen?

ps. De stand van de luchtinlaat staat nu op 'hiver' zoals Citroën dit adviseert, en is dus de luchtinlaat dicht... Wat als ik deze eningzins (alvast op lente-stand) zet, gaan de prestaties dan omhoog?

Ties



carburateur kan je schoonmaken met remmenreiniger. Verder heb ik weinig verstand van carburateurtjes, maar goed afstellen scheelt een hele hoop.

Post Reply