Trillen bij gasgeven

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
delbanco
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: SunJun12, 2005 2:03:47 PM
Location: Krommenie

Trillen bij gasgeven

Post by delbanco »

Ik heb sinds kort een probleem en dacht laat ik het hier eens posten om te kijken of ik misschien zelf iets kan doen ipv een dure reparatie.

Als ik optrek gaat mijn auto trillen en schokken aan de voorkant. Ik heb dit alleen als ik gas geef en mijn gaspendaal wat diep intrap. Als ik nou wat harder rijd, zo rond de 100 km/u dan heb ik het ook als ik mijn gaspendaal lichtjes intrap.

Ik heb er op zich verder niet echt naar gekeken en weet dus ook niet echt waar het aan ligt. Met remmen heb ik verder geen probleem of stationair rijden, dan rijdt de auto prima.

Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen, anders is het op naar de garage.

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

gokje: aandrijfassen.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Kan de volgende dingen zijn:

Aandrijfassen
Ratelt het in bochten als je gas bij geeft? Dan zijn je aandrijfasjes verrot. Of ??n, in ieder geval

Motorsteunen
Ben je een beetje potig?

kijk eens hoe beweegbaar het blok is. Dit zou - mits alles in orde is - bijna niet mogen zijn, zo'n 1.5cm heen en weer moet net gaan.

Simpelweg het stotteren van de motor.
Doet ie hetzelfde wanneer je terugschakelt en flink gas bijgeeft? Staat het blok te schudden als je auto stationair loopt? Dat kan dan ook weer diverse oorzaken hebben.

't kan zijn dat ik iets vergeet, tis al laat.. maar succes iig!

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

ik had een ax die hetzelfde gedrag had OOK bij rechtuitrijden, door versleten aandrijfassen. Ik zeg niet dat het het sowieso is, maar tis iig een mogelijkheid..

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Klopt idd Buks, dat wilde ik ook niet uitsluiten.

Je kan het ook horen als je stapvoets rijdt met het raam open. Zonder brulpijp hoor je dan vaak zachtjes "tik.... tik.... tik...." en kan je ook meteen horen aan welke kant het is.

delbanco
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: SunJun12, 2005 2:03:47 PM
Location: Krommenie

Post by delbanco »

Bedankt voor de reacties jongens.

Ik heb inderdaad ook een klein beetje een tik als ik de bocht door ga, maar dan moet ik wel wat gas geven.

Daarnaast hoor ik trouwens ook een kleine tik als je het gaspendaal heel zachtjes indrukt. Het lijkt wel of er dan iets tegenaan trilt ofzo.

Stationair loopt de motor prima en hij schokt ook niet verder.
Ik heb trouwens geen idee hoe het is gekomen, het is echt van het een op het andere moment gekomen.

Hoe zou ik als leek zijnde kunnen zien of het de aandrijfas is en is het eventueel zelf te verhelpen? Of moet ik dan toch bij een garage langs en zo ja wat zou me dat ongeveer kunnen kosten?

Alvast mijn hartelijke dank!

delbanco
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: SunJun12, 2005 2:03:47 PM
Location: Krommenie

Post by delbanco »

Ok, even te snel getetterd. Ik zie een How-to staan en nog wat info op de site... :)

Post Reply