autootje gesleuteld

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
first
AX liefhebber
AX liefhebber

autootje gesleuteld

Post by first »

Zaterdag heeft een kennis aan mijn autootje gesleuteld. De d-riem is waarschijnlijk pas vervangen, hij loopt egaal en netjes. De partner van de kennis is automonteur, maar door beperking daar niets meer in doen. Zij heeft ook gekeken en zegt dat dae riem er voorlopig niet af hoeft. Er is een speling van 2 cm geconstateerd op de gaskabel en weggewerkt. De auto reageert nu veel directer op het gaspedaal. Ook is de ecu gereset. Dat laat zich merken doordat de motor regelmatiger loopt en hij toerenaantal laat dalen als de autochoke eraf is. Voorheen was dat niet het geval en bleef hij hoog lopen. Wel is aan het licht gekomen dat de v-snaar een scheurtje vertoont. Dus die moet vervangen worden. Hopelijk laat een en ander zich ook in het verbruik zien. Toen ik de auto kocht 1:15 toen naar 1:14, na de benzineslangen 1:16 en nu weer 1:14. Is het oke dat het verbruik zo schommelt?
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Verbruik ligt aan veel meer dingen.

Rijgedrag. Lange afstanden... File... Tegenwind... Je tankt niet altijd even nauwkeurig. Oftewel dat dat schommelt klopt.

Zit bij mij altijd tussen de 1:12.5 en 1:14.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ok euhm serieus, icebyte had die gaskabel niet gezien? :P

ik dacht dat die wel recht gezet was.. misschien was dat het inhouden wel, dattie dus ff klem zat en je dus het gas niet in kon trappen.. verklaart ook het gevoel!

maar volgens mij en dat weet ik echt wel zeker, is dit een paar keer aangehaald als tip :roll: maar gelukkig is het nu opgelost!
Image

TB
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TB »

M'n vorige AX liep ook altijd zo hoog stationair.... dus gewoon resetten was de oplossing geweest ;) Weer wat geleerd!
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

Post Reply