Afslaan, 5 min later weer starten, ontsteking uitgesloten
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact:
Afslaan, 5 min later weer starten, ontsteking uitgesloten
Hoi!!
Ik heb vandaag voor de gein een AX 1.1i uit 1992 gekocht met 77000 km op de klok. Afgezien van flink wat parkeerschade, verkeert de auto in een topstaat. Ik kocht de auto van het garagebedrijf waar ik gewerkt heb voor 200 euro (nee, da's geen typefout!). De vorige eigenaar wilde er geen geld/tijd meer aan besteden en heeft hem (met een volle tank ) ingeruild.
De auto heeft namelijk het volgende probleem. Na verloop van tijd stopt de motor er ineens mee, zonder waarschuwing of bijgeluiden. Na een paar minuten, of soms zelfs direct, start de motor gewoon weer. De ontsteking k?n het niet zijn, want die is compleet vervangen door nieuwe onderdelen.
Mijn vermoeden was in eerste instantie dat er een filter min of meer verstopt is, maar nu ik ermee gereden heb, viel het me op dat het eigenlijk alleen bij deellast voorkomt. Meestal zelfs na langere tijd stationair draaien (file bijvoorbeeld).
Voordat ik me blind ga staren op het probleem vraag ik eerst of iemand anders nog suggesties heeft.
Joost
Ik heb vandaag voor de gein een AX 1.1i uit 1992 gekocht met 77000 km op de klok. Afgezien van flink wat parkeerschade, verkeert de auto in een topstaat. Ik kocht de auto van het garagebedrijf waar ik gewerkt heb voor 200 euro (nee, da's geen typefout!). De vorige eigenaar wilde er geen geld/tijd meer aan besteden en heeft hem (met een volle tank ) ingeruild.
De auto heeft namelijk het volgende probleem. Na verloop van tijd stopt de motor er ineens mee, zonder waarschuwing of bijgeluiden. Na een paar minuten, of soms zelfs direct, start de motor gewoon weer. De ontsteking k?n het niet zijn, want die is compleet vervangen door nieuwe onderdelen.
Mijn vermoeden was in eerste instantie dat er een filter min of meer verstopt is, maar nu ik ermee gereden heb, viel het me op dat het eigenlijk alleen bij deellast voorkomt. Meestal zelfs na langere tijd stationair draaien (file bijvoorbeeld).
Voordat ik me blind ga staren op het probleem vraag ik eerst of iemand anders nog suggesties heeft.
Joost
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
-
- AX Starter
- Posts: 18
- Joined: WedOct26, 2005 12:46:36 PM
- Location: Houten
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact:
michel-tje wrote:brandstofpomp(relais)
waar vind ik dat relais eigenlijk? is dat niet hetzelfde relais als dat van de ontsteking?
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact:
Sander wrote:kabelbreuk?
Dat lijkt me niet echt waarschijnlijk. Ik heb echt het idee dat het thermisch is.
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Starter
- Posts: 18
- Joined: WedOct26, 2005 12:46:36 PM
- Location: Houten
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact:
Ben vandaag een flink stuk gaan rijden om eens te proberen wanneer het nou precies gebeurt. Ik ben tot de ontdekking gekomen dat de brandstofpomp niet draait als de motor stopt. De pomp zelf is goed en het relais heb ik vandaag een keer uitgewisseld, maar dat maakte niet uit.
Als de auto is afgeslagen, start hij pas weer als je de brandstofpomp hebt horen draaien na inschakelen van het contact. Mijn verdenking gaat nu inderdaad uit naar de ECU, dus die ga ik nu uit elkaar halen ofzo.
Als de auto is afgeslagen, start hij pas weer als je de brandstofpomp hebt horen draaien na inschakelen van het contact. Mijn verdenking gaat nu inderdaad uit naar de ECU, dus die ga ik nu uit elkaar halen ofzo.
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact:
En inderdaad!! De ECU. Ik heb er een ander ingezet en het probleem is over. Wat een lol, een ax voor 200 euro en een paar kratten bier!!
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact:
ok, iets te vroeg gejuigd. Vandaag was het probleem als nooit tevoren terug. Vanmorgen stond ik stil midden op de ring Alkmaar en vanmiddag weer. Verderzoeken dus...
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact:
kakanox wrote:brandstofrelais denk ik
die heb ik al eens uitgewisseld, maar dat maakte niks uit. Ik heb nu vanaf de injectiecomputer allemaal draden naar mijn dashboard gemaakt en daar lampjes op aangesloten (o.a. voeding en aansturing brandstofrelais). Ik kom net terug van drie kwartier proefrijden en je raadt het al, nu blijft het kreng gewoon lopen... Hij gaf geen krimp, terwijl hij de rest van de dag meer niet dan wel heeft gelopen.
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Joost_AX_GTI wrote:kakanox wrote:brandstofrelais denk ik
die heb ik al eens uitgewisseld, maar dat maakte niks uit. Ik heb nu vanaf de injectiecomputer allemaal draden naar mijn dashboard gemaakt en daar lampjes op aangesloten (o.a. voeding en aansturing brandstofrelais). Ik kom net terug van drie kwartier proefrijden en je raadt het al, nu blijft het kreng gewoon lopen... Hij gaf geen krimp, terwijl hij de rest van de dag meer niet dan wel heeft gelopen.
Haha, lijkt m'n werk wel... klant heeft een probleem, ik bel ze op omdat niemand anders het doet en ze er gillend gek van worden, ik ga meekijken, klant heeft probleem niet meer. Totdat ik de telefoon ophang en ga eten, dan is het er weer
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact:
Ach zo gaat het toch altijd volgens mij. als ik een probleem had met de vroeger vw golf en ik ging ermee naar de garage, dan was het probleem ineens verdwenen en dan een poos later was het probleem er weer. LOL
Op die manier duurt het wel lang voordat je het probleem boven water hebt...
Op die manier duurt het wel lang voordat je het probleem boven water hebt...
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact:
Net nog maar een proefrondje gemaakt en dit keer met resultaat!!. De geschakelde voedingsspanning van de ECU valt weg. Na een tikje tegen de zekeringhouder onder de motorkap deed alles het ineens weer. Het zal daar dus wel ergens zitten. Een zekering die slecht contact maakt ofzo. Ik heb verder nog weinig tijd gehad om er verder naar te kijken.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact: