Mijn Citroën AX 1.1 uit 1987 heeft startproblemen. Na het vervangen van mijn startmotor lijkt mijn accu aan de beurt. De accu is telkens vrij snel leeg. En als ik gas geef brandt mijn licht feller dan dat het licht het op de accu doet.
Duidt dit op mijn accu of zou het ook nog de dynamo kunnen zijn? Theoretisch zou het namelijk ook zo kunnen zijn dat hij niet goed bijlaadt of dat de vsnaar niet goed gespannen is. Hoe kan ik het beste achter het probleem komen?
Problemen ----> accu of dynamo?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
de vsnaar mag niet piepen of slippen en moet redelijk strak gespannen zijn.
meten of de accu wel bijgeladen wordt met 14+ Volt.
de polen van de accu goed schoonmaken!
het is mij eerder over komen (accu vervangen en een week later de Vsnaar kwijt) toen wist ik genoeg
meten of de accu wel bijgeladen wordt met 14+ Volt.
de polen van de accu goed schoonmaken!
het is mij eerder over komen (accu vervangen en een week later de Vsnaar kwijt) toen wist ik genoeg
Last edited by Joost on FriDec12, 2003 10:31:36 AM, edited 1 time in total.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Net terug van de sloop. Daar even gemeten wat mijn dynamo doet. Die geeft 13 volt af, eigenlijk continue, dus ook stationair en vol gas. Nu is mijn vraag, kan ik mijn nieuwe accu wel opladen met 13 volt of moet ik echt gaan klussen met een nieuwe dynamo?
Ik zie de bui al hangen. De dynamo moet dus worden vervangen. Is dat een grote klus en weet iemand hoe ik dat moet aanpakken?
Ik zie de bui al hangen. De dynamo moet dus worden vervangen. Is dat een grote klus en weet iemand hoe ik dat moet aanpakken?
-
- AX liefhebber
- Posts: 158
- Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
- Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
- Contact:
startmotor koop je best gereviseerd voor een 70 a 80 euro moet je gediend zijn. vraag ineens een reductiestarter, die zijn beter.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk
De mijne kostte 40 euro. Kwam uit een redelijk nieuwe ax (2002). Een oudere kostte 30 euro. Een andere accu, uit dezelfde ax, kon ik meenemen voor 12 euro. Dus nu in ieder geval van het gezeur af! En dat voor die prijs... Ben uurtje bezig geweest om alles erin te zetten.
Nu moettie wel de winter doorkomen
Nu moettie wel de winter doorkomen
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
master-arnie wrote:Een AX van 2002???? Dan zou ik eigenlijk toch wel erg graag willen weten waar die staat?
Maar ik denk dat je een Saxo bedoeld of het jaartal verkeerd getypt??
Mzzls Arn?
Of ze hebben daarmee bedoeld dat 'ie er in 2002 nieuw gemonteerd was in een AX
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw