distributiesnaar / remblokjes ? / unit koplamp.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
CAX
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 26
Joined: SatDec31, 2005 12:03:38 PM
Location: IJmuiden

distributiesnaar / remblokjes ? / unit koplamp.

Post by CAX »

Ik heb eigenlijk 3 vraagjes op dit moment. (bijna apk hehehe ;))

De eerste is: Ik sta nu op 125.000 km, denk toch aardig tijd om de distributie snaar te vervangen. Is dit zelf te doen en wat kost zo'n snaar ?

De tweede is: Als ik rem begint mijn (oranje) lampje van de remmen op m'n dashboard te branden. Als ik de rem loslaat gaat ie weer uit.
Ik heb volgens mij nog genoeg remvloeistof, blokjes aan vervanging toe ?

De derde is: M'n 2 koplampen zitten aardig los, nu heb ik ernaar gekeken en t probleem zit 'em in de bevestigingpuntjes (hoe moet ik ze anders noemen) van de unit zelf. Deze zijn oud en versleten en/of afgebroken.
Zal ik nu een hele nieuwe unit moeten halen of zijn deze bevestigingspuntjes los verkrijgbaar ?

Ik weet niet of 't bij 1 van de vragen van belang is, maar 't gaat hier om een Ax uit 93 1.0 escapade.

Ik hoop zo goedkoop mogelijk uit te zijn voor de apk, want deze jongen heeft erg weinig centjes op het moment.

Alvast hartstikke bedankt voor de reacties ! :thumbup:

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

hmm 1 ding, je remmen zijn vrij belangrijk als je je auto tot stilstand wilt brengen :roll:
je kan zo kijken hoe dik je remblokken zijn, even 't wiel eraf en kijken maar
1721 cc Image

Tim @X
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 371
Joined: ThuJun12, 2003 6:16:05 PM
Location: Montfort (Limburg)

Post by Tim @X »

Als je remsysteem nergens lek is, dan zijn je remblokken idd aan vervanging toe dat is het enige wat ik wel weet met de rest kan ik je helaas niet helpen
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face

Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear

Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain

Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!

CAX
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 26
Joined: SatDec31, 2005 12:03:38 PM
Location: IJmuiden

Post by CAX »

Ik neem aan dat mij autootje achter gewoon trommelremmen heeft en dat ik dus alleen voor de blokjes moet vervangen, ja kan niet anders maar zal toch nog ff kijken.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: distributiesnaar / remblokjes ? / unit koplamp.

Post by Henk Bats »

CAX wrote:De derde is: M'n 2 koplampen zitten aardig los, nu heb ik ernaar gekeken en t probleem zit 'em in de bevestigingpuntjes (hoe moet ik ze anders noemen) van de unit zelf. Deze zijn oud en versleten en/of afgebroken.
Zal ik nu een hele nieuwe unit moeten halen of zijn deze bevestigingspuntjes los verkrijgbaar ?


Bevestigingspunten van de lampunits zijn te vervangen, te koop bij de Citroen dealer, volgens mij ongeveer ? 7,50 per unit.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

CAX
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 26
Joined: SatDec31, 2005 12:03:38 PM
Location: IJmuiden

Post by CAX »

ok bedankt voor je reactie Henk. :)

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

distriutie is zelf te doen. Alles is zelf te doen, als je handig bent en wat lef hebt! kosten: 25 euro

Adri
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 68
Joined: FriNov07, 2003 11:19:05 AM
Location: Leusden

Post by Adri »

Voor meer info over het vervangen van de distributieriem Klik hier
Heb het zelf ook gedaan.het is wel te doen als je een beetje van knutselen houdt, maar neem er wel ff de tijd voor. Vervang ook gelijk de spanrol, bij iddstechnique kost een setje van een riem en een spanrol ongeveer 50 Euro.
Let wel op dat je de juiste besteld, er zijn verschillende lengtes voor de AX zie hier

Succes ermee
Citroën AX 1.4 TGS
Volvo 440 1.9 TD
Volvo 850 GLT 2.5 20V :D
Peugeot 106
Skoda Octavia
Saab 9-5

Post Reply