accu of dynamo ?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
accu of dynamo ?
Sinds een dag of 3 brandt lampje van m'n accu en met de dag werd ie wat feller.
Toen ik aan het begin van de avond onderweg was naar m'n meissie, stopte de radio er eerst mee en toen ik voor haar deur stond en de auto uitzette, probeerde ik of ie daarna weer zou startte.
Je raadt het al; nee dus !
Toen ik zo'n 3 uurtjes later weer naar huis wilde, probeerde ik de auto weer te starten en dat lukte gewoon weer, met wat moeite maar ok.
Daarna reed ik ongeveer een minuut of 5, het dashbordlicht begon toen wat minder fel te branden, net als het gewone licht en uiteindelijk stopte de auto ermee en stond ik stil.
Nu is mijn vraag, is m'n accu gewoon kapot ? (bwj auto = 93, dus denk ook dat de accu van dat jaar is) of is de dynamo stuk ?
Alvast bedankt voor de reacties !
Toen ik aan het begin van de avond onderweg was naar m'n meissie, stopte de radio er eerst mee en toen ik voor haar deur stond en de auto uitzette, probeerde ik of ie daarna weer zou startte.
Je raadt het al; nee dus !
Toen ik zo'n 3 uurtjes later weer naar huis wilde, probeerde ik de auto weer te starten en dat lukte gewoon weer, met wat moeite maar ok.
Daarna reed ik ongeveer een minuut of 5, het dashbordlicht begon toen wat minder fel te branden, net als het gewone licht en uiteindelijk stopte de auto ermee en stond ik stil.
Nu is mijn vraag, is m'n accu gewoon kapot ? (bwj auto = 93, dus denk ook dat de accu van dat jaar is) of is de dynamo stuk ?
Alvast bedankt voor de reacties !
Dat kan geloof ik gewoon met een voltmeter hoor!
Als de motor draait moet ie 13,8 volt of iets in die richting aangeven (waar dan ook in het elektrisch systeem, dus je hoeft niet met je voltmeter naar je dynamo te kruipen )
Met de motor uit was het dacht ik 12 volt of iets daar in de buurt.
Als de motor draait moet ie 13,8 volt of iets in die richting aangeven (waar dan ook in het elektrisch systeem, dus je hoeft niet met je voltmeter naar je dynamo te kruipen )
Met de motor uit was het dacht ik 12 volt of iets daar in de buurt.
Kijk uit, een Cactussssss
Ik ken het gevalletje. Bij mij is dit 3 keer over komen. Het ligt aan je dynamo en het is heel simpel te verhelpen. De dynamo is vrij gemakkelijk onder de auto vandaan te halen. Wat ik de eerste 2 keer heb gedaan was een dynamo bij de sloop vandaan gehaald en deze er onder gezet. Kun jij ook doen maar voor het zelfde geld kun je de koolborstels vervangen en het dynamo probleem is ook opgelost. De koolborstels zijn niet zo duur. Ik heb ze gehaald bij Heuts automaterialen.
veel succes
veel succes
er zat g??n v-snaar meer, ze keken erg raar in de garage, maar hij piepte al een paar keer een klein beetje toen ik 'm kocht, zal gewoon te los gezeten hebben....
maar bij mij ging me acculampje dus branden omdat de vsnaar WEG was..
deze zal ergens liggen op of naast of in de buurt van de A58 vanaf vlissingen richting Goes hehe
maar bij mij ging me acculampje dus branden omdat de vsnaar WEG was..
deze zal ergens liggen op of naast of in de buurt van de A58 vanaf vlissingen richting Goes hehe
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Ik heb met dit koude weer ook verschrikkelijk veel last van moeilijk\niet willen starten. Gister issie naar de garage geweest, het accuwater is bijgevuld, stukje gereden maar evengoed wilde ie vanmorgen niet direct starten, de dynamo was nog in orde, zou het kunnen dat de accu langzaam spanning verliest of is dit iets anders?
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
Same here, ik heb er al meer als een jaar last van. Hoe meer stroom er gevraagd word des te feller hij gaat branden....maar ook als ik meer gas geef doet hij dit, dus het is niet afhankelijkvan de vraag van stroom maar het aanbod.
Dynamo is goed, laad wat er gevraagd (meten is weten) word en spanning is ook goed. Volgens mij heeft het te maken met een stekker of een massa die niet lekker is. Echter heb ik in december alle massa punten schoongemaakt, ook de stekkers die op het "front" gestoken zitten.
Ik ga maar eens de stekkers schoomaken in de motorruimte, vooral de stekkers die onder mn luchtfilter liggen. Daar zoek ik het nu, voor de andere soortgelijke gevallen zou ik eerst kijken of de snaar strak genoeg staat, dynamo/accu goed is en de massastekkers schoonmaken.
Dynamo is goed, laad wat er gevraagd (meten is weten) word en spanning is ook goed. Volgens mij heeft het te maken met een stekker of een massa die niet lekker is. Echter heb ik in december alle massa punten schoongemaakt, ook de stekkers die op het "front" gestoken zitten.
Ik ga maar eens de stekkers schoomaken in de motorruimte, vooral de stekkers die onder mn luchtfilter liggen. Daar zoek ik het nu, voor de andere soortgelijke gevallen zou ik eerst kijken of de snaar strak genoeg staat, dynamo/accu goed is en de massastekkers schoonmaken.
Hoi, bij mij brandt ie alleen als ik op mijn rem trap, heb vaker dit euvel gehad, het heeft blijkbaar weer met massa te maken, ik heb vaak problemen met mijn achterlichten.
Heb even teruggezocht naar postings van mezelf op dit forum, en daar bleek het ook iedere keer bedrading/massa te zijn. (en niet de dynamo, toen mijn dynamo stuk was, bleef ie ook constant branden, ook onder het rijden)
Ga maar weer naar de garage...
Heb even teruggezocht naar postings van mezelf op dit forum, en daar bleek het ook iedere keer bedrading/massa te zijn. (en niet de dynamo, toen mijn dynamo stuk was, bleef ie ook constant branden, ook onder het rijden)
Ga maar weer naar de garage...