Solex 32/34 afstellen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Solex 32/34 afstellen

Post by q01z »

Euhms, dit doet bijna pijn om te vragen :D


ik krijg mn auto niet afgesteld.. echt totaal niet gewoon.. ik kan zeg maar kiezen:

of niet schokkerig rijden en geen vermogen hebben (veel trager dan mn 1.0) of continu inhouden/stikken en ietsjes meer vermogen hebben maar nog lang niet alles.

net op de terugweg van mijn laatste testritje (vd 20 ofzo) van vandaag had ik erg veel moeite om m uberhaubt aan de praat te houden, choke was nodig om m draaiend te houden.. ontsteking verdraaien helpt helemaal nix, en maakt het ook niet slechter :roll:. mn mengsel is aan mn bougies te zien veels te rijk, maar het mengselschroefje zit gewoon dicht dus daar krijgt hij geen benzine van :?

heeft er iemand suggesties of niets te doen morgen en zin om langs te komen?
Image

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

sproeiers goed schoonmaken? heb je waarschijnlijk al gedaan, maar ga er een met een draadje van een staalborstel door heen, soms zie je het bijna niet maar zit er toch nog wat.

en dat schokkerige, als hij stationair draait en dan gas geeft houd hij dan ook helemaal in?
kijk eens naar je acceleratie pompje, daar zit zon membraampje in, als die gescheurt is, lek dus, dan doet hij dat.
GTI 1.4 8v ---> GTI ... 16v

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

membraampje is nog heel, had ik al gecontroleerd..

ik ben ondertussen mn reserve carb aan het opbouwen.. maar als iemand een idee heeft?
Image

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Heb je toevallig geen speling op je gasklep en zijn de draaipunten e.d niet uitgelubberd ?


Hetlijkt er wel op alsof je carburateur versleten is, misschien is een nieuwe een idee ? ik dacht dat die dingen helemaal niet duur waren namelijk !
Image

My Cars <98>.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

waarschijnlijk heb ik het gevonden, maar dit zal morgen moeten blijken.

bij hte opbouwen van mijn reserve carb heb ik gelijk alle componenten nog eens extra op hun werking getest en geprobeerd te begrijpen wat ze doen.

hier kwam ik erachter dat de montage vd acceleratiepomp heel vreemd was.. (ondanks dat dit op beide carbs volgens mij zo was) het komt er eigenlijk op neer dat de veer hierin op de verkeerde plek zit/zat waardoor de klep altijd dicht is en gewoon niet open kan.. met de veer op de huidige plek (achter de klep) staat de klep altijd open, tenzij bediend.


veel logischer toch???
mogelijk heb ik dit vd zomer alles verkeerd geassembleerd, maar daar kan ik me niets meer van herinneren :roll:

nahja, laten we hopen dat het dit nu wel was en niet weer zo'n moment van 'shit, dat was het ook al niet'
Image

Post Reply