problemen uit de wintercheck

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
first
AX liefhebber
AX liefhebber

problemen uit de wintercheck

Post by first »

Vandaag heb ik een wintercheck uit laten voeren. Kreeg hem gratis. Er zijn een paar onverwachte dingen uitgekomen.

- versnellingsbak is versleten, hij schijnt uit de versnelling te schieten. Zelf niet gemerkt, als je rustig schakelt gaat het redelijk goed.
- achterremmen worden binnekort ter reparatie verwacht
- vocht in remvloeistof
- reserveband is erg slecht, uitgedroogd.

Ook gelukkig wat goede punten

- banden blijken allevier goed. 4.2 4.2 3.5 en 2.9. Nog geen advies punt. ER zitten goodwill banden onder.
- bodemplaat blijkt ook goed. Schimmel wordt dus niet veroorzaakt door een verrotte bodemplaat.

Wat is jullie advies? Moet ik al een tweedehands bak van de sloop halen of nog door blijven rijden?
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Zolang je het zelf niet merkt zou ik me geen zorgen maken over de bak.
achterremmen is een kl*te werk maar wat mankeert eraan dan?
vocht in remvloeistof zou ik wel spoedig wat aan doen.

Banden
Ik vind 2,9 erg weinig profiel het is nog wel apk waardig. Maar daar blijft het bij. Ik zou die 3,5 en 2,9 vervangen en dan die 3,5 als reservewiel gebruiken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

Er werd verteld dat de remcilinders niet zo heel lang meer mee zouden gaan. Ik moet de schakelstangen van de bak nog schoonmaken, dus ff kijken of hij dan soepeler wordt. En verder nog maar ff zien....

Over de bak werd verteld dat als je er kracht op zet hij uit de versnelling schiet.Aangezien ik rustig schakel merk ik hier weinig van. Alleen schiet hij wel eens uit zijn achteruit. dan krijg je dat knarsende geluid.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

remcylinders die niet heel lang meer mee zullen gaan vind ik beetje vage verkooppraat..
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Versnellingsbak pas vervangen als hget storend gaat worden.

Bijna alle bakkies gaan niet altijd gelijk in zn achteruit, daarom altijd ff pookie beet blijven houden als je de koppeling op laat komen,....dan voel je vanzelf dat hij er echt inklikt...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Tommmm »

tip van ons moeder, als hij niet of moeilijk in zijn achteruit gaat. terwu in neutraal zetten en een keer je koppeling op laten komen en weer intrappen. dan gaat hij zonder hard rammen er prima in. het werkt nog ook.... vrouwen en auto's... shit daar sta je dan. :D
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,

To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

daar heeft je moeder wel gelijk in ;)

is bij sommige bakken ook als je vd 2 terug naar de 1 wil.. gewoon even de pook helemaal naar rechts duwen en dan gaat hij er opeens wel in! :)

bak vervangen zou ik nog lang niet doen hoor..
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Ik zou met die bak voorlopig nog even lekker door blijven rijden, zolang je dr zelf niks aan merkt is het ook nog niet erg, als ie nu tijdens het rijden uit de versnelling schiet e.d wordt het vervelender.
Reservewieltje is ook wel aan te komen, of anders een ander bandje van de sloop dr om laten leggen met nog een beetje lekker profiel, kost ook de hele wereld niet.

Remvloeistof is wel een keer aan vervanging toe dan, als dr vocht in zit.
Remcylinders blijven het over het algemeen wel doen, tenzij ze gaan lekken, dan moeten ze vervangen worden.
In zn achteruit schakelen zal wel gewenning zijn, tenzij dr erg veel speling op de pook zit, zijn allemaal kleinigheidjes.

Post Reply