cilinderkoppakking

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

cituningax_gt
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: SatOct09, 2004 1:24:19 PM
Location: balen belgie

koppakking

Post by cituningax_gt »

maja jullie zijn hier allemaal prijzen aan het opgeven maar jullie vergeten wel de prijs voor het vlakken van de kop duzzz grtz

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Bij deze...

ongeveer 2 tientjes.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

meestal (dus niet altijd) is het bekende eerste kanaaltje lek en heeft het verder weinig met een kromme kop te maken.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 355
Joined: TueAug16, 2005 1:23:20 AM

Post by ZX1.4i »

Joost wrote:meestal (dus niet altijd) is het bekende eerste kanaaltje lek en heeft het verder weinig met een kromme kop te maken.

Klopt, de meeste automaterialenzaken/garages zeuren wel dat je de kop moet laten vlakken, maar die zijn dus niet bekend met de TU motoren. Een Citroen Specialist zal dit niet doen, ik controleer wel altijd of de kop vlak is, wat tot nu toe altijd het geval is geweest.

Vlakken is pas nodig als de kop is gaan lekken als gevolg van een serieus koelings probleem, waarbij de boel goed heet is geweest. Nadeel is dat je na het vlakken een dikkere en dus duurdere koppakking nodig heb, laat de kop dus niet onnodig vlakken. Doe je een te dunne pakking tussen na het vlakken, dan kan het een drama worden.
Xantia 1.9D Sensation (Import)

Post Reply