ZX1.4i wrote:Troep in de radiateur kan ook vervelend doen, ververs de koelvloeistof eens en spuit de radiateur met een tuinslang uit.
Het elektra circuit van de fan kun je makkelijk zelf testen, als je de stekker (blauw?) van de thermoschakelaar op de radiateur eraf haalt en je sluit de 2 pennen daarin kort, moet de fan meteen aanslaan. Als het goed is werkt dit ook als het contact uit staat, let wel op dat je niet te dicht met je handen in de buurt van de fan zit, ander is het auw en wellicht een vinger minder.
enkel bij de saxo slaat het meteen aan.
dit werkt bij de AX ook. Heb dit nl. gedaan ivm een kapotte sensor bij m'n grijze AX, jullie ex-AX
Als het probleem nog niet verholpen is... voel ff aan de slang die van je thermostaat loopt naar je radiator. Wordt ie niet heet, dan gewoon thermostaat er ff uithalen(beetje kit er tussen) en als ie dan wel warm wordt is het ZEKER de thermostaat. Ontluchten kan meestal ook met het M6 boutje dat boven op je thermostaat-huis zit. Let op dit water is altijd snel warm omdat dit tussen cilinderkop en thermostaat is.
Thermostaat intussen ook al vervangen maar het haalt allemaal niets uit. Volgens mij is het enkel de sensor van het lampje dat dom doet. Toen ik de auto gisteren starte brandde het lichtje al direct Lijkt me sterk dat 1 sec na het starten het water al te warm zou hebben
Dus als iemand mij kan helpen in mijn zoektocht naar de sensor die het signaal doorgeeft aan het lampje op het dashbord...