Help hoog verbruik alles al geprobeerd????? :cry:
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Help hoog verbruik alles al geprobeerd????? :cry:
zoals vast al bekend had ik wat problemen met het CO met de APK na resetten van de computer is hij er door gekomen maar het verbruik is heel erg gestegen. van 1/17 naar 1/12 a 13. Ik reed er eerder hele dagen 140 mee op de snelweg en veel
file doetinchem/nijmegen in de spits alstijd netjes 1/17. Wat heb ik al gecontroleerd :
Lamda sonde werk
sensor voor koud/warm lopen
bougies vervangen
Bougiekabels vervangen
vacuum slangen gecontroleerd
injectiereiniger erdoor gegooid
injectiehuis schoon gemaakt (was niet echt vies)
kabels/stekkers schoongemaakt
Computer weer gereset
luchtfilter vervangen
bandenspanning op 2.2 bar zoals altijd
motortje loopt verder gewoon heel soepel hikt niet, trekt lekker door geen rare dingen verder wie heeft er nog ideeen, het is trouwens een 1.1 uit 92 met elektronische ontsteeking dus geen rotortjes of verdeelerkap die brak kan zijn.
file doetinchem/nijmegen in de spits alstijd netjes 1/17. Wat heb ik al gecontroleerd :
Lamda sonde werk
sensor voor koud/warm lopen
bougies vervangen
Bougiekabels vervangen
vacuum slangen gecontroleerd
injectiereiniger erdoor gegooid
injectiehuis schoon gemaakt (was niet echt vies)
kabels/stekkers schoongemaakt
Computer weer gereset
luchtfilter vervangen
bandenspanning op 2.2 bar zoals altijd
motortje loopt verder gewoon heel soepel hikt niet, trekt lekker door geen rare dingen verder wie heeft er nog ideeen, het is trouwens een 1.1 uit 92 met elektronische ontsteeking dus geen rotortjes of verdeelerkap die brak kan zijn.
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
- Heb je na het vervangen/schoonmaken van de diverse onderdelen, de ECU nog een keer gereset?
- Kleppen stellen (word vaak vergeten bij de TU motortjes)
- Heb je de injector en het membraan in het injectiehuis ook schoongemaak?
Vind je voor je gevoel dat je het gaspedaal dieper moet intrappen op de snelweg om de 100 of 120 km/u te rijden?
- Kleppen stellen (word vaak vergeten bij de TU motortjes)
- Heb je de injector en het membraan in het injectiehuis ook schoongemaak?
Vind je voor je gevoel dat je het gaspedaal dieper moet intrappen op de snelweg om de 100 of 120 km/u te rijden?
Xantia 1.9D Sensation (Import)
ZX1.4i wrote:- Heb je na het vervangen/schoonmaken van de diverse onderdelen, de ECU nog een keer gereset?
- Kleppen stellen (word vaak vergeten bij de TU motortjes)
- Heb je de injector en het membraan in het injectiehuis ook schoongemaak?
Vind je voor je gevoel dat je het gaspedaal dieper moet intrappen op de snelweg om de 100 of 120 km/u te rijden?
Kleppen al gesteld,
membraam en injector zelf niet schoongemaakt hoe doe ik dit, wel zo'n goede erdoor gedaan
reed eerder altijd 140 nu moet ik bijna planken om dat te halen eerder nooit
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
Als ze de computer resetten,vraag ik mij af,welke fouten zouden er in gestaan hebben.Als blijkt dat er nu geen fouten meer in staan,zou ik je
aanraden om te proberen om iets rustiger te rijden en de zelfde snalheid
met minder gas te rijden en ook met optrekken het gaspedaal evenredig
met het toerental in te trappen.dus niet intrappen en wachten tot de motor
op zijn toerental is.Het beste rijdt je qua toerental daar waar het hoogste
koppel zit en alles daarboven is verspilling.
aanraden om te proberen om iets rustiger te rijden en de zelfde snalheid
met minder gas te rijden en ook met optrekken het gaspedaal evenredig
met het toerental in te trappen.dus niet intrappen en wachten tot de motor
op zijn toerental is.Het beste rijdt je qua toerental daar waar het hoogste
koppel zit en alles daarboven is verspilling.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen
tja, rijd altijd wel een beetje door, eerder elke dag naar me werk in de spits, reed toch altijd wel 140 en het verbruik was altijd laag 1/17. rijd nu netjes 120 en hij verbruikt een stuk meer. Een te hoog CO ontstaat ook niet zonder reden lijkt me dus er zal vast wat achter zitten
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
nee lijkt me niet alle aanvoerslangen gister nog los gehad en weer goed vast gezet, stinkt ook nergens naar benzine ofzo. Heb er trouwens in 7.5 maand tijd 18000 km mee gereden waarvan hij de eerste 16000 gewoon lekker zuinig was. Ma een andere verklaring als lamda sonde kon ik niet meer bedenken. Gister de meter daar eens op gezet en die regeld netjes tussen de 0.1 en 0,9 volt zoals de handleiding zegt.
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
je binnen een minuut of 5 is hij goed op temparatuur, had hem ook al vast gezet op winter stand hielp ook niks. Ma hij verbruikte ook al meer toen het nog warmer was. Gister de massa contacten maar eens opgeschuurd slechte massa kan ook van invloed zijn op meetwaardes van de sensoren
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
mijn ax uit 95 gaat ook steeds minder zuinig rijden.. in het begin nog 1 op 17. vandaag getankt op 1 op 11. op een volle tank scheelt dit bijna 200 km en das knap veel. wie weet hoe dit komt? tank altijd op hetzelfde adres dus das het niet lijkt me. iemand verder een idee hoe het zuiniger kan?
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Die van ons loopt 1 op 6 ongeveer maar motortje loopt prima. Geen benzine geur of zo....geen inhouden....
Maar mijn vrouw rijdt er de laatste tijd hoofdzakelijk korte stukjes mee. De auto wordt dus bijna nooit echt warm en gebruikt dus waarschijnlijk altijd de automatische choke.
Wel hoor ik de klepjes een beetje tikken...wellicht moeten ze nog een keer gesteld worden.
Maar kan dit de reden zijn voor dit hoge verbruik??
Harry
Maar mijn vrouw rijdt er de laatste tijd hoofdzakelijk korte stukjes mee. De auto wordt dus bijna nooit echt warm en gebruikt dus waarschijnlijk altijd de automatische choke.
Wel hoor ik de klepjes een beetje tikken...wellicht moeten ze nog een keer gesteld worden.
Maar kan dit de reden zijn voor dit hoge verbruik??
Harry
Citrofilus Totallus
Lijkt me heel stug, ik reed altijd file, reed netjes 1/17 rijd nu lange stukken veel 100 a 120 verbruik is nu opeens veel hoger ik denk dat er wel een andere oorzaak achter moet zitten
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Bixie wrote:Die van ons loopt 1 op 6 ongeveer maar motortje loopt prima. Geen benzine geur of zo....geen inhouden....
Maar mijn vrouw rijdt er de laatste tijd hoofdzakelijk korte stukjes mee. De auto wordt dus bijna nooit echt warm en gebruikt dus waarschijnlijk altijd de automatische choke.
Wel hoor ik de klepjes een beetje tikken...wellicht moeten ze nog een keer gesteld worden.
Maar kan dit de reden zijn voor dit hoge verbruik??
Harry
Zelfs met hele korte stukjes rijden vind ik dit nog heel veel. Mijn vorige ax (benzine) kreeg ik nooit onder de 1:11
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Bixie wrote:Die van ons loopt 1 op 6 ongeveer maar motortje loopt prima. Geen benzine geur of zo....geen inhouden....
Maar mijn vrouw rijdt er de laatste tijd hoofdzakelijk korte stukjes mee. De auto wordt dus bijna nooit echt warm en gebruikt dus waarschijnlijk altijd de automatische choke.
Wel hoor ik de klepjes een beetje tikken...wellicht moeten ze nog een keer gesteld worden.
Maar kan dit de reden zijn voor dit hoge verbruik??
Is de motor nog een beetje voorruit te branden? is ze niet verschrikkelijk lui? (de motor bedoel ik en niet je vrouw )
Het zou me niets verbazen als de kop er een keer afgaat (door een lekke koppakking), dat er dan dikke koolresten in de kop en op de zuigers zitten. De AXen waarvan ik de koppakkingen heb vervangen, daar ontkool ik altijd de zuigers en de kop, het resultaat is een pittigere/soepelere en zuinigere motor. Je kan de motor zelf ook schoonrijden, door deze goed warm te rijden. Denk aan een retourtje parijs, waarbij de motor min. 4 a 5 uur zonder te stoppen draait.
Als de kop toch al lekt (bijna standaard bij een TU blok ), zou ik van de gelegenheid gebruik maken om de motor eens goed onder handen te nemen.
Xantia 1.9D Sensation (Import)
Allemaal bedankt voor de tips.
De motor is zeker niet lui. Het injectiehuis met sensors en connectors alsook de complete bekabeling zijn afgelopen zomer vervangen. Dit heb ik gedaan vanwege de vele computerstoringen (oranje lampje, inhouden, uitvallen etc). Dit alles resulteerde in een auto die nu weer 100% probleemloos en fijn rijd. Geen klachten meer, alleen dat verbruik.
Echter voor de vervanging van dat alles deze zomer verbruikte hij ook al veel dus moet het ergens anders vandaan komen.
Ik dacht dus aan de klepstelling. Kan het ook zijn dat de koudemotor sensor (of hoe heet deze?) kaduk is zodat hij altijd staat te choken?
Elke tip is welkom.
Groetjes
Harry
De motor is zeker niet lui. Het injectiehuis met sensors en connectors alsook de complete bekabeling zijn afgelopen zomer vervangen. Dit heb ik gedaan vanwege de vele computerstoringen (oranje lampje, inhouden, uitvallen etc). Dit alles resulteerde in een auto die nu weer 100% probleemloos en fijn rijd. Geen klachten meer, alleen dat verbruik.
Echter voor de vervanging van dat alles deze zomer verbruikte hij ook al veel dus moet het ergens anders vandaan komen.
Ik dacht dus aan de klepstelling. Kan het ook zijn dat de koudemotor sensor (of hoe heet deze?) kaduk is zodat hij altijd staat te choken?
Elke tip is welkom.
Groetjes
Harry
GTE wrote:kan 't ook te maken hebben met valse lucht e.d.? pakkingen die niet helemaal jofel meer zijn?
Citrofilus Totallus