Chip plaatsen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
kakanox wrote:- 1.4 GT injection (fast road chip, niet de allersnelste maar wel lekker voor de "driveability". toerenbegrenzer @ 7000 r/min. je merkt onderin dat ie vlotter en steviger oppakt en boven de 5000 r/min geeft ie nog een extra schop mee ipv snel af te zakken).
Hoe hoogt ligt de toerenbegrenser met een standaard chip voor een GT inj eigenlijk?
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- Technische Man
- Posts: 54
- Joined: SatJan17, 2004 4:16:10 PM
- Location: Elsloo, Limburg
- Contact:
Kom nog eens stiekem kijken, hoe het gegaan is met die gekopieerde chippies voor GTi multipoint injectie. Helaas lees ik er niks meer over.
Laatst wel nog telefoon gehad van iemand die een chip van mij had gekocht en hem had proberen te kopieeren.
Als er nog iemand een chip wil voor een GTi multipoint, het werkt als volgt.
De chip kost 75 Euro, maar je moet er wel wat voor doen;
1. Langskomen met de Ax GTI (Z.Limburg!)
2. Ecu uitbouwen, chip wisselen
3. Proefrijden
Tevreden na de proefrit; 75 Euro betalen.
Niet tevreden; Ecu uitbouwen, oorspronkelijke chip erin, geen kosten, bedankt en tot ziens.
Kleine waarschuwing;
Naderhand niet zelf aan de chip/ECU klooien, proberen te kopieeren enz.
Kopie maken is funest, geheel is beveiligd en werkt prima!
Mail me alleen bij serieuze interesse; axirally@planet.nl
Laatst wel nog telefoon gehad van iemand die een chip van mij had gekocht en hem had proberen te kopieeren.
Als er nog iemand een chip wil voor een GTi multipoint, het werkt als volgt.
De chip kost 75 Euro, maar je moet er wel wat voor doen;
1. Langskomen met de Ax GTI (Z.Limburg!)
2. Ecu uitbouwen, chip wisselen
3. Proefrijden
Tevreden na de proefrit; 75 Euro betalen.
Niet tevreden; Ecu uitbouwen, oorspronkelijke chip erin, geen kosten, bedankt en tot ziens.
Kleine waarschuwing;
Naderhand niet zelf aan de chip/ECU klooien, proberen te kopieeren enz.
Kopie maken is funest, geheel is beveiligd en werkt prima!
Mail me alleen bij serieuze interesse; axirally@planet.nl
henri, geen geld weggooien! kan je kerstcadeautjes van kopen..
prestaties verbeteren door het chippen van een singlepoint is 'nauwelijks' mogelijk, er zijn mensen die zeggen dat er vermogenswinst te behalen is en er zijn bedrijven die dat ook beweren.
meeste winst haal je doordat je de begrenzer meestal kwijt bent of op een ander punt legt
prestaties verbeteren door het chippen van een singlepoint is 'nauwelijks' mogelijk, er zijn mensen die zeggen dat er vermogenswinst te behalen is en er zijn bedrijven die dat ook beweren.
meeste winst haal je doordat je de begrenzer meestal kwijt bent of op een ander punt legt
q01z wrote:henri, geen geld weggooien! kan je kerstcadeautjes van kopen..
prestaties verbeteren door het chippen van een singlepoint is 'nauwelijks' mogelijk, er zijn mensen die zeggen dat er vermogenswinst te behalen is en er zijn bedrijven die dat ook beweren.
meeste winst haal je doordat je de begrenzer meestal kwijt bent of op een ander punt legt
Ja dat weet ik, ik ben redelijk bekend op het gebied van tuning, heb zelf ook een 1.6 16V die knap aangepakt is (176,2 PK op de bank). Maar heel veel mensen vertelden dat een ander uitlaat systeem met spagehti niet veel verschil maakt op een 1.1, maar het tegendeel is waar ! merk het echt heel goed. Zit er aan tedenken om een nokkenas van een 1.3 rallye er in tezetten.
Zelfde voorbeeld, een goede vriend van me heeft een 1.3 golf 2... zo traag als dikke stront door een trechter in december, maar hij wou er geen ander blok in maar toch sneller.
Dus, nokkenas van een Polo GT erin, verhoogde brandstof druk, toerenbegrenzer verlegt met een ander kristal erin, de LHM aangepast. En een polo G40 uitlaatspruistuk met lege kat, En nu zit hij op 75 gemeten PK's op de bank (standaard 55 pk). Zijn nu bezig om er constant vacuum carburateurs van een honda CBR op tezetten. Dan kan je low budget toch een hoop leuke dingen doen.
My Cars <98>.
chips
interessante topic!!
ik heb de rode 92'er GTI gekocht die hier een maandje geleden (nu december) aangeboden stond met dubbele webers, spaghetti en 'speciale' einddemper (bleek een standaard demper te zijn met OMP OBM OG nog wat stukje erop gelast... ) en ben nu toch wel benieuwd wat het scheelt als ik die chip erin zet!
De webers gaan eraf, komt weer de multipoint inj op.
Er komt weer een kat onder, er zit een green op en t spruitstuk blijft lekker gehakt maken
ik heb de rode 92'er GTI gekocht die hier een maandje geleden (nu december) aangeboden stond met dubbele webers, spaghetti en 'speciale' einddemper (bleek een standaard demper te zijn met OMP OBM OG nog wat stukje erop gelast... ) en ben nu toch wel benieuwd wat het scheelt als ik die chip erin zet!
De webers gaan eraf, komt weer de multipoint inj op.
Er komt weer een kat onder, er zit een green op en t spruitstuk blijft lekker gehakt maken
AX GT LIMITED
Jeffry had met zijn GTI net geen 110 PK
Zijn aanpassingen:
- K&N vervangingsfilter
- Sebring einddemper
- Katloos (mag op een 92er!!)
- Chip van AXiralley
- Spaghettie spruitstuk (weet niet wat voor ??n 4-2-1 of 4-1)
TTF's GTI had 102,6 PK
Zijn aanpassingen
- Remus einddemper
- Geen kat
- Chip (bleek later)
- Openluchtfilter
Dus reken met jouw aanpassingen op max 10 pk extra??
In belgi? is er trouwens ook een katloze versie geleverd. Deze had 100 pk volgens de fabriek. Een kat is een huisdier, en die horen niet onder de auto!!!
Mijn Devill einddemper kwam trouwens van Barry, hij deed hem weg omdat ie hem te stil vond
Zijn aanpassingen:
- K&N vervangingsfilter
- Sebring einddemper
- Katloos (mag op een 92er!!)
- Chip van AXiralley
- Spaghettie spruitstuk (weet niet wat voor ??n 4-2-1 of 4-1)
TTF's GTI had 102,6 PK
Zijn aanpassingen
- Remus einddemper
- Geen kat
- Chip (bleek later)
- Openluchtfilter
Dus reken met jouw aanpassingen op max 10 pk extra??
In belgi? is er trouwens ook een katloze versie geleverd. Deze had 100 pk volgens de fabriek. Een kat is een huisdier, en die horen niet onder de auto!!!
Mijn Devill einddemper kwam trouwens van Barry, hij deed hem weg omdat ie hem te stil vond
Browny wrote:als er U9 op je kentekenbewijs staat en/of je auto is gebouwd na 1 jan. 1993, is een katalysator verplicht met de apk, anders niet.
Niet helemaal waar dus...
Speciaal voor Bruintje:
http://www.uitlaten.com/uitlaten/kat.html
ok bedankt voor info!!
de kat blijft er toch onder, al mijn autos hebben tot nu:
- beter
- harder
- n mooiere bwaaahaaap gemaakt en
- zuiniger gelopen met de originele kat!
Zijn er verder mensen die nog zon chip hebben liggen??
ik heb ervaring met een ax 1.1, een ax 1.4 en een visa gti (120 chevron horses uit een 1.6 8v!! )
dit zal ik zachtjes brengen: ik doe de webers niet weg... die gaan we gebruiken voor een leuk project!
de kat blijft er toch onder, al mijn autos hebben tot nu:
- beter
- harder
- n mooiere bwaaahaaap gemaakt en
- zuiniger gelopen met de originele kat!
Zijn er verder mensen die nog zon chip hebben liggen??
ik heb ervaring met een ax 1.1, een ax 1.4 en een visa gti (120 chevron horses uit een 1.6 8v!! )
dit zal ik zachtjes brengen: ik doe de webers niet weg... die gaan we gebruiken voor een leuk project!
AX GT LIMITED