Lampje storing injectie/ontsteking brand en motor valt uit

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 355
Joined: TueAug16, 2005 1:23:20 AM

Post by ZX1.4i »

Nanny wrote:Na hoeveel kilometer hij stilvalt is niet te zeggen, de laatste keer na bijna 300 km en de keer daarvoor al na 45 km. Ik heb wel het idee dat hij dit steeds vaker na elkaar gaat doen....

Ik heb zelf ook het idee dat het ergens in die kabelboom zit, maar ja, ik heb er natuurlijk geen verstand van. Dus zelf iets roepen is eigenlijk ook vrij zinloos. :D

Niet elk draadje in de kabelboom kan de auto stilleggen, dat zijn er maar een paar, waaronder het draadje wat ik eerder heb genoemd. Bij een kabelbreuk of een defecte sensor die minder belangrijk is, zal de ECU overgaan op een noodprogramma en zal het lampje gaan branden.

Ik zou haast zeggen, dat de ontstekingsmodule die ze vervangen hebben toch niet goed is nu ik het eerste bericht van je weer lees.
Xantia 1.9D Sensation (Import)

Rik
Total admin
Total admin
Posts: 389
Joined: ThuJun12, 2003 5:41:50 PM
Location: Heerlen
Contact:

Post by Rik »

Hebben ze er wel een nieuwe ontstekingsmodule ingezet, of een tweedehands?

Bij mij hebben ze ook een keer een tweedehands ontstekingsmodule erin gezet. Deze gaf geen positief resultaat.
Ik zal ook altijd aanraden een nieuwe ontstekingsmodule te gebruiken bij vervanging.
Grtz, Rik

Nanny
AX Starter
AX Starter
Posts: 12
Joined: ThuApr21, 2005 6:44:18 PM

Post by Nanny »

Nee, ze hebben er wel een nieuwe ingezet, denk ik...

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 355
Joined: TueAug16, 2005 1:23:20 AM

Post by ZX1.4i »

Nanny wrote:Nee, ze hebben er wel een nieuwe ingezet, denk ik...

Kun je dat nagaan?
Want als het geen nieuwe is, dan zou dat weleens de boosdoener kunnen zijn.
En afgezien daarvan, iets wat nieuw is kan ook kapot in de verpakking zijn aangeleverd.
Xantia 1.9D Sensation (Import)

Nanny
AX Starter
AX Starter
Posts: 12
Joined: ThuApr21, 2005 6:44:18 PM

Post by Nanny »

Ze hebben de onstekingsmodule moeten bestellen, dus hij was nieuw...

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 355
Joined: TueAug16, 2005 1:23:20 AM

Post by ZX1.4i »

Heb je de afgelopen dagen nog last gehad van een stilgevallen motor?
Xantia 1.9D Sensation (Import)

Nanny
AX Starter
AX Starter
Posts: 12
Joined: ThuApr21, 2005 6:44:18 PM

Post by Nanny »

Nou zelf had ik er geen last van, want de garage heeft hem nu al 2 weken. Een monteur is er priv? mee gaan rijden om te kijken wat het was. Nu heeft hij afgelopen vrijdag een kabelbreuk gevonden in de kabel van de ontsteking. Die heeft hij vervangen en nu schijnt hij sinds vrijdag weer probleemloos te rijden. Dus ik ga hem morgen weer ophalen. Eindelijk mijn autootje terug! Feestje! :lol:
Hopen dat hij het blijft doen, maar ik heb er wel enigszins vertrouwen in...

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

kijk, das goed nieuws.

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 355
Joined: TueAug16, 2005 1:23:20 AM

Post by ZX1.4i »

Mooi zo dat je AX het weer doet :P

Ik zat er toch niet ver vanaf door te denken dat het een kabelbreuk moest zijn.
Xantia 1.9D Sensation (Import)

Gerard Maas
Technische Man
Posts: 200
Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
Location: Spijkenisse

Post by Gerard Maas »

Als ik dit zo allemaal leest,mag ik stellen dat het hier en daar nogal wat
aan de garages mankeerd.Een reparatie die niet geholpen heeft valt onder
de garantie,en elk onderdeel dat ze onnodig vernieuwen hoef je niet tebetalen.En een antwoord van ?k weet het niet"betekent dat hij dom is of
geen contact met Citroën durft op te nemen.Als hij de computer goed uit-
leest moet hij daaruit kunnen weten wat de oorzaak kan zijn.En niet zomaar een stelletje onderdelen vervangen.Een slecht werkende bougie
door wat voor oorzaak dan ook,zal voor de kathalisator een te rijk mengsel betekenen en als hij hem dan niet armer kan zetten,zet hij hem uit of in de noodloop.Pure logica.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen

Nanny
AX Starter
AX Starter
Posts: 12
Joined: ThuApr21, 2005 6:44:18 PM

Post by Nanny »

Ik rij nu ondertussen weer een week met mijn ax en hij doet het weer bijna als vanouds... :D
Nu doet de blazer van de verwarming het niet altijd. (misschien kabel per ongeluk losgetrokken?) Dus nog maar een keertje terug.
Maar ik moet zeggen dat ik heel blij ben dat het eindelijk is opgelost.
5 1/2 week mijn autootje kwijt voor een kabelbreuk. :?
Ik moet zeggen dat de garage wel zo fair is geweest alleen de eerste rekening en de rekening van de sensor aan mij te geven. Verder geen man-uren meer of onderdelen. Dus opzich...
Ik was al bijna bang dat ik hem weg moest doen. Maar gelukkig is hij weer terug en ook nog zonder problemen door de APK gekomen.
Nu ben ik weer heeelemaal blij! :D

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 355
Joined: TueAug16, 2005 1:23:20 AM

Post by ZX1.4i »

Heeft de garage het toch heel netjes opgelost, dat verdient een pluim.

De aanjager (blazer) zit onder het dashbord aan de bijrijderskant, daar zitten vrij dikke kabels aan, lijkt me sterk dat die losgetrokken zijn. Kan zijn dat de koolborstels gewoon in de aanjager op zijn of het knopje is niet zo best meer.

Die aanjager kost een paar knaken, mocht dat ding echt kapot zijn, ik heb er nog een uit een ZX liggen, als die past mag je dat ding hebben :wink:
Xantia 1.9D Sensation (Import)

Post Reply