Chip plaatsen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Ok, ik zal het hier in de gaten houden dan.

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

kakanox wrote:- 1.4 GT injection (fast road chip, niet de allersnelste maar wel lekker voor de "driveability". toerenbegrenzer @ 7000 r/min. je merkt onderin dat ie vlotter en steviger oppakt en boven de 5000 r/min geeft ie nog een extra schop mee ipv snel af te zakken).


Hoe hoogt ligt de toerenbegrenser met een standaard chip voor een GT inj eigenlijk?

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

volgens mij 6800... zo ver kwam ik nooit ;)

scheelt dus maar 200 r/min, maar hij trok niet echt hard door na 6500. denk dat als je er een milde nokkenas ingooit dat hij de capaciteit van de chip volledig benut.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

jammer dat dit topic een beetje plat ligt.
Ik heb nu (nog niet ingebouwd) een 1.4 GT injectie blok.
Heb dus zeker interesse in een leuk chippie!

Icebyte, ben je hier nog mee aan de slag geweest?

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

Ik heb ook grote interesse in een chip voor in me GT-tje!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

hier nog een

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

hoe zit het eigenlijk met benzineverbruik met zo'n chip van 75 euro?

Axirally
Technische Man
Posts: 54
Joined: SatJan17, 2004 4:16:10 PM
Location: Elsloo, Limburg
Contact:

Post by Axirally »

Kom nog eens stiekem kijken, hoe het gegaan is met die gekopieerde chippies voor GTi multipoint injectie. Helaas lees ik er niks meer over.
Laatst wel nog telefoon gehad van iemand die een chip van mij had gekocht en hem had proberen te kopieeren.
Als er nog iemand een chip wil voor een GTi multipoint, het werkt als volgt. :idea:
De chip kost 75 Euro, maar je moet er wel wat voor doen;
1. Langskomen met de Ax GTI (Z.Limburg!)
2. Ecu uitbouwen, chip wisselen
3. Proefrijden
Tevreden na de proefrit; 75 Euro betalen.
Niet tevreden; Ecu uitbouwen, oorspronkelijke chip erin, geen kosten, bedankt en tot ziens.
Kleine waarschuwing;
Naderhand niet zelf aan de chip/ECU klooien, proberen te kopieeren enz.
Kopie maken is funest, geheel is beveiligd en werkt prima! :wink:
Mail me alleen bij serieuze interesse; axirally@planet.nl

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

zijn er ook chips voor een 1.1 monopoint injectie leverbaar ? ben namelijk zo'n gek die z'n 1.1 heeft aangepast em het leuk vindt om daar wat mee terommelen :oops:
Image

My Cars <98>.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

henri, geen geld weggooien! kan je kerstcadeautjes van kopen..


prestaties verbeteren door het chippen van een singlepoint is 'nauwelijks' mogelijk, er zijn mensen die zeggen dat er vermogenswinst te behalen is en er zijn bedrijven die dat ook beweren.

meeste winst haal je doordat je de begrenzer meestal kwijt bent of op een ander punt legt
Image

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

q01z wrote:henri, geen geld weggooien! kan je kerstcadeautjes van kopen..


prestaties verbeteren door het chippen van een singlepoint is 'nauwelijks' mogelijk, er zijn mensen die zeggen dat er vermogenswinst te behalen is en er zijn bedrijven die dat ook beweren.

meeste winst haal je doordat je de begrenzer meestal kwijt bent of op een ander punt legt


Ja dat weet ik, ik ben redelijk bekend op het gebied van tuning, heb zelf ook een 1.6 16V die knap aangepakt is ;) (176,2 PK op de bank). Maar heel veel mensen vertelden dat een ander uitlaat systeem met spagehti niet veel verschil maakt op een 1.1, maar het tegendeel is waar ! merk het echt heel goed. Zit er aan tedenken om een nokkenas van een 1.3 rallye er in tezetten.

Zelfde voorbeeld, een goede vriend van me heeft een 1.3 golf 2... zo traag als dikke stront door een trechter in december, maar hij wou er geen ander blok in maar toch sneller.

Dus, nokkenas van een Polo GT erin, verhoogde brandstof druk, toerenbegrenzer verlegt met een ander kristal erin, de LHM aangepast. En een polo G40 uitlaatspruistuk met lege kat, En nu zit hij op 75 gemeten PK's op de bank (standaard 55 pk). Zijn nu bezig om er constant vacuum carburateurs van een honda CBR op tezetten. Dan kan je low budget toch een hoop leuke dingen doen.
Image

My Cars <98>.

Axrulezzz
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 40
Joined: WedOct29, 2003 12:17:08 PM
Location: Middelharnis

chips

Post by Axrulezzz »

interessante topic!!

ik heb de rode 92'er GTI gekocht die hier een maandje geleden (nu december) aangeboden stond met dubbele webers, spaghetti en 'speciale' einddemper (bleek een standaard demper te zijn met OMP OBM OG nog wat stukje erop gelast... :roll: ) en ben nu toch wel benieuwd wat het scheelt als ik die chip erin zet!

De webers gaan eraf, komt weer de multipoint inj op.

Er komt weer een kat onder, er zit een green op en t spruitstuk blijft lekker gehakt maken :lol:
AX GT LIMITED

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Jeffry had met zijn GTI net geen 110 PK
Zijn aanpassingen:
- K&N vervangingsfilter
- Sebring einddemper
- Katloos (mag op een 92er!!)
- Chip van AXiralley
- Spaghettie spruitstuk (weet niet wat voor ??n 4-2-1 of 4-1)

TTF's GTI had 102,6 PK
Zijn aanpassingen
- Remus einddemper
- Geen kat
- Chip (bleek later)
- Openluchtfilter

Dus reken met jouw aanpassingen op max 10 pk extra??
In belgi? is er trouwens ook een katloze versie geleverd. Deze had 100 pk volgens de fabriek. Een kat is een huisdier, en die horen niet onder de auto!!!

Mijn Devill einddemper kwam trouwens van Barry, hij deed hem weg omdat ie hem te stil vond :wink:
Image

Axrulezzz
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 40
Joined: WedOct29, 2003 12:17:08 PM
Location: Middelharnis

Post by Axrulezzz »

thanx voor je volledige antwoord! Zo te horen is t dus best de moeite waard. Ik heb nog een remus demper liggen die eronder gaat.

wow 105 pktjes in de GTI, das lekker!

En waarom hoeft er geen kat onder? Je zit dan toch met je CO uitstoot en U9 op je kenteken???
AX GT LIMITED

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Is een gevalletje "mag wel, hoeft niet".
CO uitstoot van een AX is niet zo hoog dat een katalysator echt nodig is.
Kijk uit, een Cactussssss

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

als er U9 op je kentekenbewijs staat en/of je auto is gebouwd na 1 jan. 1993, is een katalysator verplicht met de apk, anders niet.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

kleine aanvulling op rob zijn verhaal..

mijn gti had toen 217.000 km gedraaid... dus vergeet dat ook niet

binnenkort wil ik nog eens een poging doen op de testbank met de 1.6...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Browny wrote:als er U9 op je kentekenbewijs staat en/of je auto is gebouwd na 1 jan. 1993, is een katalysator verplicht met de apk, anders niet.


Niet helemaal waar dus...

Speciaal voor Bruintje:
http://www.uitlaten.com/uitlaten/kat.html
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

mmm, dat verhaaltje heb ik als antwoord gekregen van de rdw :?
Die e-mail helpdesk van de rdw is dus ook niet alles.

Axrulezzz
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 40
Joined: WedOct29, 2003 12:17:08 PM
Location: Middelharnis

Post by Axrulezzz »

ok bedankt voor info!!
de kat blijft er toch onder, al mijn autos hebben tot nu:
- beter
- harder
- n mooiere bwaaahaaap gemaakt en
- zuiniger gelopen met de originele kat!

Zijn er verder mensen die nog zon chip hebben liggen??

ik heb ervaring met een ax 1.1, een ax 1.4 en een visa gti (120 chevron horses uit een 1.6 8v!! :lol: )

dit zal ik zachtjes brengen: ik doe de webers niet weg... :) die gaan we gebruiken voor een leuk project!
AX GT LIMITED

Post Reply