V-power was in 't begin gewoon oude Shell Pura waar ze vanaf moesten
bij modernere motoren moet het volgens mij niet meer uitmaken of je er nou 98 of 95 in gooit
ik heb beide geprobeerd in een Renault 5 1100cc GTL uit 1987 en ik merkte absoluut geen verschil, niet in verbruik en niet in toename van power, alleen in de portomonnee
het verschil ga je volgens mij alleen merken als je echt het uiterste uit je blok wil halen, niet bij gewoon gebruik, stadsverkeer o.i.d.
maar ja, dat moet ieder voor zich weten, bij clubcinq is hier een discussie over geweest, welke brandstof er nou in moest, en na een pagina of 20 waren de meningen er nog over verdeeld, denk niet dat je hier ooit uit komt (uiteraard zijn er mensen die het altijd beter menen te weten, ik tank gewoon wat de fabrieksopgaaf is)
Euro 95 of euro 98
Moderators: denny, vtspower, webmasters
GTE wrote:V-power was in 't begin gewoon oude Shell Pura waar ze vanaf moesten
bij modernere motoren moet het volgens mij niet meer uitmaken of je er nou 98 of 95 in gooit
ik heb beide geprobeerd in een Renault 5 1100cc GTL uit 1987 en ik merkte absoluut geen verschil, niet in verbruik en niet in toename van power, alleen in de portomonnee
het verschil ga je volgens mij alleen merken als je echt het uiterste uit je blok wil halen, niet bij gewoon gebruik, stadsverkeer o.i.d.
maar ja, dat moet ieder voor zich weten, bij clubcinq is hier een discussie over geweest, welke brandstof er nou in moest, en na een pagina of 20 waren de meningen er nog over verdeeld, denk niet dat je hier ooit uit komt (uiteraard zijn er mensen die het altijd beter menen te weten, ik tank gewoon wat de fabrieksopgaaf is)
Hahaha, dat is dan ook leuk
Zat deze week er toevallig nog aan te denken, wat zouden ze met die Pura gedaan hebben
En wat je tankt is natuurlijk voor iedereen zijn eigen beslissing. Motoren van tegenwoordig kunnen zowel op 95 als 98 rijden. Dat maakt echt nix uit. In het boekje wat ik gekregen heb staat overigens dat er zowel 95 als 98 in kan, maar of er ook daadwerkelijk veel verschil is, kan ik nog niet zeggen. Merkte wel een heel klein beetje verschil in "power" toen ik V-Power erin had zitten, maar niet echt spectaculair. Voor dat kleine beetje hoef ik et echt niet te doen. Verbruik was nog altijd etzelfde of zelfs iets slechter, dus daar hoef ik et al helemaal niet te doen.
Ik denk dat die V-Power meer is voor motoren van tegenwoordig. En dan liever wat grotere motoren als een klein 1.1-tje. Dan zul je zeker wel merken dat je zuiniger rijdt e.d.
Maar voor de motoren die wij in onze autootjes hebben zitten, is 95 goed genoeg Waar je dat tankt, is helemaal je eigen keuze. Wil je goedkoop tanken, moet je wel rekening houden met et feit dat ze toch op de een of andere manier goedkoper moeten zijn en dus de kwaliteit van de benzine wat achteruit gaat. Maakt dat je nix uit, tank gerust Tango of TinQ of weet ik et Heb er momenteel zelf ook Tango in zitten
Re: Euro 95 of euro 98
Alle AX'en kunnen op RON 95 (euro). Ook de carburateurversies (herrie op de snelweg? kleppen stellen?). Overigens bestaat Euro 98 niet, dat heet Super Plus.
ook een tijdje prongelijk ron 91 getankt in duitsland wist ik veel, toch een paar 1000 km op gereden reed prima. nu een keer BP ultimate lijkt de motor beter op te lopen maarja kan ook tussen me oren zitten he
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done