onder de +-80 graden houd de moter in als ik teveel gas geeft en gaat zelfs een beetje sputteren, ik gok op een sensor of iets anders, heb echter geen idee wat het precies is. Zodra de moter goed warm is loopt deze prima, ax van mijn broertje (ook een 1.4i GT) heeft ongeveer hetzelfde probleem. Het is niet een heel groot probleem maar het zou mooi zijn als netjes opgelost kan worden, aangezien de moter verder prima loopt .
Dus wie heeft dit probleem ook/gehad en weet eventueel wat het is, injectiehuis is al omgewisseld maar ik vermoed niet dat die het probleem is.
moter is een 1.4i GT met bosch systeem.
Inhouden bij koude moter
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Drake wrote:Sander wrote:check je ontstekingstiming eens
hoe controleer ik dat ?
Als ik me niet vergis heb je een KDX motor, dus met een DIS bobine ipv een verdeelkap. Volgens mij kun je de ontstekingstiming dan niet afstellen, word elektronisch geregeld door de ECU o.a. aan de hand van de BDP sensor.
Xantia 1.9D Sensation (Import)
zijn auto is omgebouwd, ligt nu een motor in met verdelerkap ontsteking.
benodigt heden zijn iig een stroboscoop..
aan de voorkant van je versnellingsbak zit een plastic/rubber dopje van +-5cm lang, ter hoogte van je vliegwiel..
hieronder zit een plaatje met merktekens, met behulp vd stroboschoop en dit plaatje kan de ontsteking afstellen.
benodigt heden zijn iig een stroboscoop..
aan de voorkant van je versnellingsbak zit een plastic/rubber dopje van +-5cm lang, ter hoogte van je vliegwiel..
hieronder zit een plaatje met merktekens, met behulp vd stroboschoop en dit plaatje kan de ontsteking afstellen.
-
- AX Starter
- Posts: 14
- Joined: SatNov05, 2005 2:55:35 AM
ik denk ik vrees.
demonteer je verdeler, leg dat ding in onderdelen, en ik vrees dat je centrifugaal vervroeging haperd, dat ding met die gewichtjes eraan.
soms(niet vaak) is ook je vacuum vervroeger kaduuk.
oplossing?
tja, verschilt per type, maar meestal zijn de scharnierpunten verrot.
of door roest, of gewoon de nylon busjes uitgesleten.
greets van wupke:die zo heel veel Visa's en zo beter liet lopen.
demonteer je verdeler, leg dat ding in onderdelen, en ik vrees dat je centrifugaal vervroeging haperd, dat ding met die gewichtjes eraan.
soms(niet vaak) is ook je vacuum vervroeger kaduuk.
oplossing?
tja, verschilt per type, maar meestal zijn de scharnierpunten verrot.
of door roest, of gewoon de nylon busjes uitgesleten.
greets van wupke:die zo heel veel Visa's en zo beter liet lopen.