Licht aan de horizon?

Alles over de Tjaffer. (voor zover het geen AX techniek betreft) De motor en het onderstel zijn AX gerelateerd.

Moderators: Rocks, moderators

Post Reply
kermit
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 21
Joined: FriOct10, 2008 9:54:45 PM
Location: driebergen

Licht aan de horizon?

Post by kermit »

Een flink aantal Tjaffer rijders zit met tot nu toe met het onopgeloste probleem van hoe ze aan vervangende koplampen kunnen komen.
De originele CLUTEROCHE zijn niet te vinden cq ergens te kopen zelfs niet op internet!!!
Vandaag heb ik waarschijnlijk de oplossing gevonden........., een bezoek aan de motorbeurs in Utrecht bracht de oplossing.
Iedere Harley Davidson dealer moet ze hebben : Een verchroomde motorfietskoplamp-diameter 14 cm- met een H4 lamp en een stadslichtje.
Er zijn ook verstralers met een enkele H1 lamp
. Prijs 39,75 Euro.
Montage moet wel met een apart beugeltje, maar dan is de lamp ook goed af te stellen.
Voordeel is dat de gehele unit nu ook goed afgeschermd is voor spatwater en nu niet zal gaan roesten ?
een tjaffer is een "mega-mehari AX

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Re: Licht aan de horizon?

Post by Joost »

Kijk mooi resultaat en zeker voor die prijs
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Willemke
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: MonMar17, 2014 3:46:58 PM
Location: Haren

Re: Licht aan de horizon?

Post by Willemke »

kermit wrote:Een aantal Tjaffer rijders zit met het probleem hoe ze aan vervangende koplampen kunnen komen.
Vandaag heb ik waarschijnlijk de oplossing gevonden
Iedere Harley Davidson dealer moet ze hebben : Een verchroomde motorfietskoplamp-diameter 14 cm- met een H4 lamp en een stadslichtje.
Er zijn ook verstralers met een enkele H1 lamp. Prijs 39,75 Euro.
Montage moet wel met een apart beugeltje, maar dan is de lamp ook goed af te stellen.
Hoi kermit,
Ik las gisteren dat koplampen bij Classic Job in Nieuwleusen erg duur zijn.
Heb je misschien een artikelnummer van de op een Tjaffer passende H4 Harley koplamp, het type Harley waar ze op zitten, of een foto ? Het lijkt zo te zijn dat op Harley's tientallen verschillende lampen toegepast worden en ook nog regelmatig de voor de APK niet toegestane "Sealed beam" uitvoeringen.
Dat aparte beugeltje, is dat ook een origineel onderdeel ?

Willem

kermit
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 21
Joined: FriOct10, 2008 9:54:45 PM
Location: driebergen

Re: Licht aan de horizon?

Post by kermit »

Willemke,
Veel vragen waarop ik het antwoord eigenlijk niet goed weet....
Op het lampenglas veel nummers maar het belangrijkste is denk ik in ieder geval een E4 nummer.
Onderin staat JUTE 9705 (harley type?) Ik heb alleen naar de diameter gekeken; 14 cm.
Of het een Sealed Beam uitvoering is...???? , je kan het glas er niet zo uitwippen , lamp en stadslicht
zijn er wel uit te trekken . Het beugeltje voor montage heb ik zelf moeten maken, er zit alleen een draadeinde(M8) aan voor montage op de vork vd motor.
-gekocht bij Feelders, Den Dolder-
Kermit
een tjaffer is een "mega-mehari AX

kermit
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 21
Joined: FriOct10, 2008 9:54:45 PM
Location: driebergen

Re: Licht aan de horizon?

Post by kermit »

Willemke,
Veel vragen waarop ik het antwoord eigenlijk niet goed weet....
Op het lampenglas veel nummers maar het belangrijkste is denk ik in ieder geval een E4 nummer.
Onderin staat JUTE 9705 (harley type?) Ik heb alleen naar de diameter gekeken; 14 cm.
Of het een Sealed Beam uitvoering is...???? , je kan het glas er niet zo uitwippen , lamp en stadslicht
zijn er wel uit te trekken . Het beugeltje voor montage heb ik zelf moeten maken, er zit alleen een draadeinde(M8) aan voor montage op de vork vd motor.
-gekocht bij Feelders, Den Dolder-
Kermit
een tjaffer is een "mega-mehari AX

Willemke
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: MonMar17, 2014 3:46:58 PM
Location: Haren

Re: Licht aan de horizon?

Post by Willemke »

kermit wrote:het belangrijkste is denk ik in ieder geval een E4 nummer.
Onderin staat JUTE 9705 (harley type?) Ik heb alleen naar de diameter gekeken; 14 cm.
Of het een Sealed Beam uitvoering is...???? , je kan het glas er niet zo uitwippen , lamp en stadslicht
zijn er wel uit te trekken . Het beugeltje voor montage heb ik zelf moeten maken, er zit alleen een draadeinde(M8) aan voor montage op de vork vd motor.
-gekocht bij Feelders, Den Dolder-
Kermit
Duidelijk antwoord kermit.
Bij een Sealed Beam is volgens mij de halogeen koplamppit en de reflector één geheel

marketgarden
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 49
Joined: WedJun12, 2013 10:23:41 AM

Re: Licht aan de horizon?

Post by marketgarden »

ik heb mijn koplampen laten vervangen bij Classic Job (was echt nodig) ze kosten €94.00 p/s ex.montage.
het glas is redelijk standaard maar de ophangpunten zijn specifiek voor TJAFFER gemaakt en dat is juist het probleem!
mocht je dit ooit doen bewaar je oude lampen, maak ze schoon zet ze te koop MAAR GOOI NOOIT WEG!!!!!

gr.Michel.

is er al een lijst waar je kunt zien waar alle onderdelen vandaan komen????

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Licht aan de horizon?

Post by AlexanderB »

Zijn dat niet gewoon dezelfde lampen die ik ook in m'n morettes heb zitten? De lampen zelf zijn universeel, maar ze zitten in een soort plastic beugels geklemd, en die zitten weer met schroef-veer montage om de boel verstelbaar te maken.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Post Reply