Waar zit de brandstofpomp bij de Tjaffer ?

Alles over de Tjaffer. (voor zover het geen AX techniek betreft) De motor en het onderstel zijn AX gerelateerd.

Moderators: Rocks, moderators

Post Reply
Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Waar zit de brandstofpomp bij de Tjaffer ?

Post by Rock's »

Waar zit de brandstofpomp bij de Tjaffer ?

Ik ging er een beetje vanuit dat hij net als bij de AX onder de achterbank zit ....
Dit is mischien ook wel het geval, maar bij een AX kan je een afdekdop onder de achterbank weghalen om de brandstofpom er uit te halen.

Bij mijn Tjaffer heb ik onder de achterbank een gladde laadvloer en dus geen luikje ...

Moet ik mijn tank er onder vandaan sleutelen om bij de brandstofpomp te komen ?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Ff vergelijkend met de AX:

Je kunt 'm horen als je 'm op contact zet :)

Wat voor motormanagement zit er eigenlijk in (Bosch / Magnetti Marelli)? Bij Bosch gaat er een dikke gele kabel met een rode stekker door het schutbord op een goed zichtbare hoogte, dat zou al wat meer informatie geven.
(Bij MM zou ik niet weten).

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

raoel wrote:Ff vergelijkend met de AX:

Je kunt 'm horen als je 'm op contact zet :)

Wat voor motormanagement zit er eigenlijk in (Bosch / Magnetti Marelli)? Bij Bosch gaat er een dikke gele kabel met een rode stekker door het schutbord op een goed zichtbare hoogte, dat zou al wat meer informatie geven.
(Bij MM zou ik niet weten).
Het probleem bij Rock's is een brandstofpomp die geeen brandstof brengt op de plek waar het nodig is en je hoort hem niet.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Het leuke is dat Edwin van Veller mij vertelde dat hij wel een luikje heeft onder de 8terbank ......

Hij had daarintegen wel een 4x4...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Rock's wrote:Het leuke is dat Edwin van Veller mij vertelde dat hij wel een luikje heeft onder de 8terbank ......

Hij had daarintegen wel een 4x4...
Dan vrees ik dat de tank er onderuit moet :(

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

luikje zagen? :P
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

q01z wrote:luikje zagen? :P
Zagen zal je in het woordenboek van Aad niet vinden... maak daar maar slijpen van. ;)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

owhjee.....

*heeft visioenen van aad met een huge slijptol bij de brandstoftank...
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

MBa@NL wrote:
q01z wrote:luikje zagen? :P
Zagen zal je in het woordenboek van Aad niet vinden... maak daar maar slijpen van. ;)
Ik weet heus wel wat zagen is ... maar met de slijptol zaag je gewoon een stukje sneller. 8)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

www.tjaffer.nl/club.html Tjaffer Club Nederland
Last edited by jk on FriOct15, 2010 10:06:36 AM, edited 1 time in total.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mmm tjaffer.nl.. waar heb ik die URL vaker voorbij zien komen...... :P
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Volgens mij weet Aad precies waar de brandstofpomp verscholen zit, maar een specifieke tjaffer-vraag stellen hier vindt ie gewoon leuk.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Browny wrote:Volgens mij weet Aad precies waar de brandstofpomp verscholen zit, maar een specifieke tjaffer-vraag stellen hier vindt ie gewoon leuk.
Gewoon, omdat men hier moet nadenken over het antwoord... ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

En een beetje bezijden het onderwerp van dit topic, ik begrijp nog steeds niet dat er geen kleine sportwagens zijn gebouwd op basis van de AX, met de bodemplaat van de AX en een opbouw van aluminium en/of kunststof . Een soort Austin Healey Sprite / MG Midget, of Mini Marcos bijvoorbeeld. Simpel, goedkoop en buitengewoon leuk om in te rijden.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

@jk, Er is wel de MAX Roadster...

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

jk wrote:En een beetje bezijden het onderwerp van dit topic, ik begrijp nog steeds niet dat er geen kleine sportwagens zijn gebouwd op basis van de AX, met de bodemplaat van de AX en een opbouw van aluminium en/of kunststof . Een soort Austin Healey Sprite / MG Midget, of Mini Marcos bijvoorbeeld. Simpel, goedkoop en buitengewoon leuk om in te rijden.
Die is er geweest, de Max Roadster. Zelfs een Nederlands product. http://www.web-manager.nl/paginah.asp?i ... siteid=173
Image Image Image

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Bossie wrote:
jk wrote:En een beetje bezijden het onderwerp van dit topic, ik begrijp nog steeds niet dat er geen kleine sportwagens zijn gebouwd op basis van de AX, met de bodemplaat van de AX en een opbouw van aluminium en/of kunststof . Een soort Austin Healey Sprite / MG Midget, of Mini Marcos bijvoorbeeld. Simpel, goedkoop en buitengewoon leuk om in te rijden.
Die is er geweest, de Max Roadster. Zelfs een Nederlands product. http://www.web-manager.nl/paginah.asp?i ... siteid=173
"Ook de wielophanging werd naar eigen idee aangepast en verlaagt, dit met behulp van schokbreker/veren fabrikant White-Power."

/offtopic en wat Brownie zegt :D

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Lekker off-topic weer. :P
raoel wrote:Ff vergelijkend met de AX:

Je kunt 'm horen als je 'm op contact zet :)

Wat voor motormanagement zit er eigenlijk in (Bosch / Magnetti Marelli)? Bij Bosch gaat er een dikke gele kabel met een rode stekker door het schutbord op een goed zichtbare hoogte, dat zou al wat meer informatie geven.
(Bij MM zou ik niet weten).
Da's bij MM hetzelfde hoor, Raoul. de kabelboom vanaf de grote ronde stekker boven de bak naar binnen toe is bij alle ph2's hetzelfde (bij de GTi/GTi lopen er echter wat meer draadjes door voor bijv. temp.sensor en olie-niveau enz.). Overigens loopt de voedingsdraad voor de brandstofpomp via de verlichtingskabelboom en komt deze via de grote ronde stekker achter het linker zijscherm de carrosserie binnen. Daar gaat de voedingsdraad, zoals Raoul al zei, verder als dikke gele draad die op zo'n 10 cm na de ronde stekker nog 'onderbroken' wordt door een rode stekkerverbinding (enkelpolig).
Daar kun je dus even meten of er wel netjes spanning op komt.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Bossie wrote:
jk wrote:En een beetje bezijden het onderwerp van dit topic, ik begrijp nog steeds niet dat er geen kleine sportwagens zijn gebouwd op basis van de AX, met de bodemplaat van de AX en een opbouw van aluminium en/of kunststof . Een soort Austin Healey Sprite / MG Midget, of Mini Marcos bijvoorbeeld. Simpel, goedkoop en buitengewoon leuk om in te rijden.
Die is er geweest, de Max Roadster. Zelfs een Nederlands product. http://www.web-manager.nl/paginah.asp?i ... siteid=173
Hartelijk dank voor de informatie.
Dit is mij om een of andere reden ontgaan en dat gebeurt niet veel met auto's van voor 1990 (daarna vind ik de meeste auto's niet interessant meer).

Inderdaad Off-Topic, excuses.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Post Reply