Gezien ik een ax voor weinig kan kopen maar het ding rijd niet (vonkt niet) dus hij zal meegesleept moeten worden vanuit r'dam (brielle).
Tuurlijk kan ik ook proberen het ding terplekke weer te laten "vonken" wat niet al te ingewikkeld zal zijn maar het is nooit 100% zeker dat het dan succesvol zal zijn.
Of iemand moet morgen zin hebben in een uitdaging
Slepen op de snelweg, mag dat nu wel/niet?
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Het mag dus wel ben ik al achter, vroeger met een oude wetgeving mocht het niet maar die is sinds 1990 vervallen.Losroyos wrote:Je mag niet slepen over de snelweg.
Als je er met pech staat, dan mag er gesleept worden naar de dichtbijzijnde afrit en vanaf daar moet je toch over de kleine weggetjes.
Of auto abulance huren.
Zie ook hier ( http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=69&t=23735 )
Slepen mag over welke weg dan ook.
- Er staat nergens in de wet vermeld dat het verboden is om te slepen op een bepaald wegtype.
Maximum snelheid is 80km/h.
- De gesleepte auto is een aanhangwagen. (RVV1990, artikel 1, sectie a)
- Met een aanhanger mag maximaal 80km/h gereden worden. (RVV1990, artikel 22, sectie a)
De sleeplijn mag niet langer zijn dan 5 meter.
- (RVV1990, artikel 53)
Het achterste voertuig remt het samenstel. Het voorste voertuig geeft met de remlichten aan wanneer er geremd moet worden. Het gebruik van alarmlichten kan verwarrend werken, zeker wanneer er afgeslagen moet worden.
- Gewoon wat praktische info.
Deze dus niet gebruiken. (waarschuwingsknipperlichten)
- (RVV, artikel 28)
Verder moet je het gewicht van beide auto's nakijken om te bepalen of BE verplicht is. Hierbij gelden dezelfde regels als met de aanhangwagen. (voor B: Samenstel moet minder zijn dan 3500 Kg, achterste voertuig mag niet zwaarder zijn dan het voorste voertuig, tenzij deze lichter is dan 750 Kg)
- (RR, artikel 15, sectie c)
Dat is sowieso keuze 1, maar niet 100% dekkendq01z wrote:slepen naar de hoek vd straat, module vervangen, rijden?
koop dan wel een goeie sleepkabel
op die van mij staat: rij niet harder dan 30 km (of was het nou 50?)
in ieder geval geen 80
ik weet ook niet of je sleepoog het leuk vindt
degene in de achterste auto moet iig goed bijremmen om de kabel altijd zo veel mogelijk strak te houden!
op die van mij staat: rij niet harder dan 30 km (of was het nou 50?)
in ieder geval geen 80
ik weet ook niet of je sleepoog het leuk vindt
degene in de achterste auto moet iig goed bijremmen om de kabel altijd zo veel mogelijk strak te houden!
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Bij slepen op die snelheden zou ik liever kiezen voor een stang dan voor een kabelElsje wrote:koop dan wel een goeie sleepkabel
op die van mij staat: rij niet harder dan 30 km (of was het nou 50?)
in ieder geval geen 80
ik weet ook niet of je sleepoog het leuk vindt
degene in de achterste auto moet iig goed bijremmen om de kabel altijd zo veel mogelijk strak te houden!
Maar was die stang nu juist niet verboden in nederland?Mastenhose wrote:Bij slepen op die snelheden zou ik liever kiezen voor een stang dan voor een kabelElsje wrote:koop dan wel een goeie sleepkabel
op die van mij staat: rij niet harder dan 30 km (of was het nou 50?)
in ieder geval geen 80
ik weet ook niet of je sleepoog het leuk vindt
degene in de achterste auto moet iig goed bijremmen om de kabel altijd zo veel mogelijk strak te houden!
In mijn theorieboekje rijbewijs staat dat er niet gesleept mag worden over de snelweg, alleen totaan de volgende afslag.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 64
- Joined: MonFeb05, 2007 10:48:45 PM
- Location: Vegelinsoord
- Contact:
gesleept worden met 70 kmpu is scary kan ik je uit ervaring vertellen. mn pa en ik hebben ooit es onze xantia 40 km gesleept toen de motor was opgeblazen... over zijweggetjes trouwens, snelweg lijkt me geen goed idee.
VW Lupo 3L uit 2000, het zuinigheidswonder(1:28 realistisch)
BX 1.6 TGI Progress, antibiotica voor het Citroën virus.
BX 1.6 TGI Progress, antibiotica voor het Citroën virus.