Gezien ik een ax voor weinig kan kopen maar het ding rijd niet (vonkt niet) dus hij zal meegesleept moeten worden vanuit r'dam (brielle).
Tuurlijk kan ik ook proberen het ding terplekke weer te laten "vonken" wat niet al te ingewikkeld zal zijn maar het is nooit 100% zeker dat het dan succesvol zal zijn.
Slepen mag over welke weg dan ook.
- Er staat nergens in de wet vermeld dat het verboden is om te slepen op een bepaald wegtype.
Maximum snelheid is 80km/h.
- De gesleepte auto is een aanhangwagen. (RVV1990, artikel 1, sectie a)
- Met een aanhanger mag maximaal 80km/h gereden worden. (RVV1990, artikel 22, sectie a)
De sleeplijn mag niet langer zijn dan 5 meter.
- (RVV1990, artikel 53)
Het achterste voertuig remt het samenstel. Het voorste voertuig geeft met de remlichten aan wanneer er geremd moet worden. Het gebruik van alarmlichten kan verwarrend werken, zeker wanneer er afgeslagen moet worden.
- Gewoon wat praktische info.
Deze dus niet gebruiken. (waarschuwingsknipperlichten)
- (RVV, artikel 28)
Verder moet je het gewicht van beide auto's nakijken om te bepalen of BE verplicht is. Hierbij gelden dezelfde regels als met de aanhangwagen. (voor B: Samenstel moet minder zijn dan 3500 Kg, achterste voertuig mag niet zwaarder zijn dan het voorste voertuig, tenzij deze lichter is dan 750 Kg)
- (RR, artikel 15, sectie c)
q01z wrote:slepen naar de hoek vd straat, module vervangen, rijden?
op die van mij staat: rij niet harder dan 30 km (of was het nou 50?)
in ieder geval geen 80
ik weet ook niet of je sleepoog het leuk vindt
degene in de achterste auto moet iig goed bijremmen om de kabel altijd zo veel mogelijk strak te houden!
in ieder geval geen 80
degene in de achterste auto moet iig goed bijremmen om de kabel altijd zo veel mogelijk strak te houden!
Bij slepen op die snelheden zou ik liever kiezen voor een stang dan voor een kabel
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
in ieder geval geen 80
Bij slepen op die snelheden zou ik liever kiezen voor een stang dan voor een kabel
Maar was die stang nu juist niet verboden in nederland?
In mijn theorieboekje rijbewijs staat dat er niet gesleept mag worden over de snelweg, alleen totaan de volgende afslag.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
gesleept worden met 70 kmpu is scary kan ik je uit ervaring vertellen. mn pa en ik hebben ooit es onze xantia 40 km gesleept toen de motor was opgeblazen... over zijweggetjes trouwens, snelweg lijkt me geen goed idee.
VW Lupo 3L uit 2000, het zuinigheidswonder(1:28 realistisch)
BX 1.6 TGI Progress, antibiotica voor het Citroën virus.
Ik weet 95% zeker dat je op de snelweg alleen mag slepen tot de eerstvolgende afrit en dan je weg binnendoor moet vervolgen. Maatje van me heeft al een keer een waarschuwing gehad, ongeveer 1,5 jaar terug.
Cedderz werdt laatst gesleept door z'n pa, en die zette een oranje! zwaailicht op zijn auto, ook een idee natuurlijk
al brak het sleeptouw alsnog en stond ie stil op de weg