AX phase 2 naar 1.3i Rallye kabelboom
Moderators: MBa@NL, webmasters
AX phase 2 naar 1.3i Rallye kabelboom
Ik ben bezig een conversiestekker aan het maken om een 1.3 kabelboom op m'n AX aan te sluiten.
Op de nummers van de pinnetjes staan links/rechts op de stekker.
Ivan had gelukkig nog een 106 motor-ruimtekabelboom over (we dachten eigenlijk dat het een AX motorkabelboom was)
Doorgemeten samen met Paul:
AX kabelboom
1 Startmotor
2 Olie druk
3 -
4 -
5 Achteruit-sensor linkerdraad
6 -
7 Oliepijlsensor rechterdraad
8 Watertempsensor blauw Linkerdraad
9 Toerental (ecu pin 6, kan verschillen)
10 Achteruitrijsensor rechterdraad
11 Oliepijl Linkerdraad
12 Dynamo Sturingslampje (spanningsregelaar)
13 Watertempsensor blauw rechterdraad
14 -
106 1.3 Rallye
1 Pin 14 dubbelrelais/Contact
2 Dynamo Sturingslampje (spanningsregelaar)
3 Watertemp Rechterdraad(groen)
4 Startmotor
5 Olie druk
6 Achteruit sensor linkerdraad(wit)
7 Achteruit sensor rechterdraad(rood)
8 Toerental (ecu pin 5)
9 -
10 Watertemp linkerdraad(blauw)
11 Oliepijl linkerdraad(wit)
12 Oliepijl rechterdraad(rood)
13 Olietemp in carter linkerdraad(geel)
14 -
15 -
16
17
18
19
20
21
22 Motorstoringslampje
23 Watertemp grijze stekker (rechterdraad)
Pin 13 Dubbel relais/brandstofpomp
Nu komt het; conversie van 106 en hoe aan te sluiten op de AX:
Ik mis nog een aantal dingen dus;
Aansluiting Rallye kabelboom op de AX stekker.
106 > AX Functie
1 > ? Moet nog ergens op aangesloten worden
2 > 12 Dynamo Sturingslampje (spanningsregelaar)
3 > 13 Watertempsensor rechterdraad
4 > 1 Startmotor
5 > 2 Oliedruk
6 > 5 Achteruit sensor linkerdraad
7 > 10 Achteruit sensor rechterdraad
8 > 9 Toerental
10 > 8 Watertempsensor Linkerdraad
11 > 11 Oliepijl linkerdraad
12 > 7 Oliepijl rechterdraad
13 > nvt
14 >
15 >
16 >
17 >
18 >
19 >
20 >
21 >
22 > Motorstoringslampje
23 > ? Moet nog ergens op aangesloten
Op de 3 polige stekker onder de ECU kunnen ook een aantal dingen aangesloten worden oa. het motorstoringslampje(denk ik).
Iemand tips ed. om de boel verder aan te sluiten?
Op de nummers van de pinnetjes staan links/rechts op de stekker.
Ivan had gelukkig nog een 106 motor-ruimtekabelboom over (we dachten eigenlijk dat het een AX motorkabelboom was)
Doorgemeten samen met Paul:
AX kabelboom
1 Startmotor
2 Olie druk
3 -
4 -
5 Achteruit-sensor linkerdraad
6 -
7 Oliepijlsensor rechterdraad
8 Watertempsensor blauw Linkerdraad
9 Toerental (ecu pin 6, kan verschillen)
10 Achteruitrijsensor rechterdraad
11 Oliepijl Linkerdraad
12 Dynamo Sturingslampje (spanningsregelaar)
13 Watertempsensor blauw rechterdraad
14 -
106 1.3 Rallye
1 Pin 14 dubbelrelais/Contact
2 Dynamo Sturingslampje (spanningsregelaar)
3 Watertemp Rechterdraad(groen)
4 Startmotor
5 Olie druk
6 Achteruit sensor linkerdraad(wit)
7 Achteruit sensor rechterdraad(rood)
8 Toerental (ecu pin 5)
9 -
10 Watertemp linkerdraad(blauw)
11 Oliepijl linkerdraad(wit)
12 Oliepijl rechterdraad(rood)
13 Olietemp in carter linkerdraad(geel)
14 -
15 -
16
17
18
19
20
21
22 Motorstoringslampje
23 Watertemp grijze stekker (rechterdraad)
Pin 13 Dubbel relais/brandstofpomp
Nu komt het; conversie van 106 en hoe aan te sluiten op de AX:
Ik mis nog een aantal dingen dus;
Aansluiting Rallye kabelboom op de AX stekker.
106 > AX Functie
1 > ? Moet nog ergens op aangesloten worden
2 > 12 Dynamo Sturingslampje (spanningsregelaar)
3 > 13 Watertempsensor rechterdraad
4 > 1 Startmotor
5 > 2 Oliedruk
6 > 5 Achteruit sensor linkerdraad
7 > 10 Achteruit sensor rechterdraad
8 > 9 Toerental
10 > 8 Watertempsensor Linkerdraad
11 > 11 Oliepijl linkerdraad
12 > 7 Oliepijl rechterdraad
13 > nvt
14 >
15 >
16 >
17 >
18 >
19 >
20 >
21 >
22 > Motorstoringslampje
23 > ? Moet nog ergens op aangesloten
Op de 3 polige stekker onder de ECU kunnen ook een aantal dingen aangesloten worden oa. het motorstoringslampje(denk ik).
Iemand tips ed. om de boel verder aan te sluiten?
Altijd meer PK's dan jou!
Motorstoringslampje loopt bij een AX niet over de ronde stekker boven de bak, maar idd via de 3-polige stekker onder de ECU (die deel uit maakt van de verlichtingskabelboom voorzijde).
Heb je misschien ook de Haynes voor de 106 (in PDF formaat)?
Heb je misschien ook de Haynes voor de 106 (in PDF formaat)?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Re: AX phase 2 naar 1.3i Rallye kabelboom
Sowieso beide schema's van de moterkabelboom erbij houden en controleren of het injectierelais b.v wel alle plussen krijgt e.d.Bas_S wrote: Iemand tips ed. om de boel verder aan te sluiten?
Eigenlijk is het handiger de boel "on the fly" te doen (ofwel in de auto zelf) zodat je snel kan controleren of iets wel/niet functioneerd voordat het daadwerkelijk gaat solderen. Niet omdat het ingewikkeld is maar meer omdat die fransen zo onlogisch als de pest werken.
Jup, en idem voor de + van de brandstofpomp (geel).MNM(tm) wrote:Motorstoringslampje loopt bij een AX niet over de ronde stekker boven de bak, maar idd via de 3-polige stekker onder de ECU (die deel uit maakt van de verlichtingskabelboom voorzijde).
Nu heb je bij een 106 ook een extra zekeringenkastje, daar gaan deze stekkers in;
Zwart hoort een constante plus op te staan
Blauw doorverbinden
Grijs doorverbinden
Bij een AX heb je nog dat extra stekkertje:
Blauw (Links) > is verbonden met pin 8, 11 en 15
Groen (midden) > Motorstoringslampje (pin 6 op de 106 ecu)
Geel (Rechts) > verbonden met pin 13 op het dubbelrelais, gaat naar de benzinepomp (via grijze stekker)
Blauwe draad zal wel een constante plus zijn.
106 = AX
Grijze stekker = kabel geel
Blauwe stekker snap ik niet helemaal wat 'ie doet, volgens mij voeding voor een aantal sensoren.
Zwarte stekker = blauwe draad
Zwart hoort een constante plus op te staan
Blauw doorverbinden
Grijs doorverbinden
Bij een AX heb je nog dat extra stekkertje:
Blauw (Links) > is verbonden met pin 8, 11 en 15
Groen (midden) > Motorstoringslampje (pin 6 op de 106 ecu)
Geel (Rechts) > verbonden met pin 13 op het dubbelrelais, gaat naar de benzinepomp (via grijze stekker)
Blauwe draad zal wel een constante plus zijn.
106 = AX
Grijze stekker = kabel geel
Blauwe stekker snap ik niet helemaal wat 'ie doet, volgens mij voeding voor een aantal sensoren.
Zwarte stekker = blauwe draad
Altijd meer PK's dan jou!
Ik heb idd het zekeringenkastje niet, 122 en 123 is bij een AX volgens mij ook ongezekert? Weet je welke zekering er in hoort? Deze past namelijk ook direct in de stekker
Last edited by Bas_S on FriMar12, 2010 11:01:01 AM, edited 1 time in total.
Altijd meer PK's dan jou!
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Re: AX phase 2 naar 1.3i Rallye kabelboom
Bas_S wrote:'
106 > AX Functie
1 > 4 Pin 14 dubbelrelais (geschakelde+ via contactslot)
2 > 12 Dynamo Sturingslampje (spanningsregelaar)
3 > 13 Watertempsensor rechterdraad
4 > 1 Startmotor
5 > 2 Oliedruk
6 > 5 Achteruit sensor linkerdraad
7 > 10 Achteruit sensor rechterdraad
8 > 9 Toerental
10 > 8 Watertempsensor Linkerdraad
11 > 11 Oliepijl linkerdraad
12 > 7 Oliepijl rechterdraad
13 > nvt
14 >
15 >
16 >
17 >
18 >
19 >
20 >
21 >
22 > Motorstoringslampje
23 > 13 op het dubbelrelais en is de voeding voor de benzinepomp.Deze moet bij de AX op de gele kabel(links) op het stekker bij de ECU
Op de 3 polige stekker onder de ECU kunnen ook een aantal dingen aangesloten worden oa. het motorstoringslampje(denk ik).
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
loopt ie al weer wat beter??Bas_S wrote:Ik zal de beginpost zo 'ff updaten
De benzinepomp en motorstoringslampje heb ik vanaf de 106 stekker naar de AX stekker die onder de ECU ligt, blauwe kabel is niet aangesloten.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.