Als ervaringsdeskundige hem nog eens wil bekijken dat ik geen domme fouten heb begaan,

klikkk voor download (PDF)
Moderators: MBa@NL, webmasters
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
haha:DMNM(tm) wrote:Wanneer mogen de blokkeerpennen eruit?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
MNM(tm) wrote:Ga je 't verwijderen van de blokkeerpennen vóór of ná het op spanning brengen van de riem zetten?
Op spanning zetten zonder pennen id.Henk Bats wrote:Romy, zeer duidelijke How-To hulde hiervoor.
Een paar kleine kanttekeningen van mijn kant;
- passende blokkeerpennen gebruiken b.v. 10mm bout voor nokkenaswiel.
- Om de paspennen te plaatsen heb ik de bougies verwijderd (gemakkelijk ronddraaien geen compressie) en door middel van het draaien aan de krukas en niet aan de nokkenas.
- Spanrol ligt met de hand aanspannen en vast zetten daarna paspennen verwijderen en op spanning zetten volgens voorschrift (hevel 80mm en 1,5kg) Zelf heb ik een tooltje gemaakt KLIK HIER en scrol even door de foto's en je ziet wat ik bedoel.
Groetjes, Henk
Jongejan wrote:Even opgezocht op service.Citroën.com
101 tanden 1.4 met gietijzeren onderblok,
104 tanden 1.0, 1.1 en 1.3 met alu-blok en
108 tanden 1.4 met alu-blok
en voor de diesels 143 tanden voor de 1.4D en 136 tanden voor de 1.5D