Injectiesysteem vervangen (opvoeren)
Moderators: MBa@NL, webmasters
Het lampje hoeft niet permanent te branden of af en toe op te lichten om aan te geven dat er een foutcode geconstateerd is. Ik neem aan dat je mm-lampje wel aangaat bij het inschakelen van contact?
Injectiehuis vervangen is een kwestie van alle slangen en stekkers verwijderen en vervolgens 4 torx-bouten losschroeven. Dat is een klusje wat iedereen zou moeten lukken (alleen die benzineslangen kunnen vreselijk goed vast zitten ). Bij het terugplaatsen wel even de pakking vernieuwen (die kun je evt. zelf snijden).
Injectiehuis vervangen is een kwestie van alle slangen en stekkers verwijderen en vervolgens 4 torx-bouten losschroeven. Dat is een klusje wat iedereen zou moeten lukken (alleen die benzineslangen kunnen vreselijk goed vast zitten ). Bij het terugplaatsen wel even de pakking vernieuwen (die kun je evt. zelf snijden).
Volgens mij is de weerstand bij een 1.4 injector kleiner (dus lagere weerstand) dan bij een 1.1 injector, omdat er per injectie-puls méér brandstof ingespoten moet worden, en dus de stroom door de injector iets groter moet zijn, zodat deze verder open gaat?
'k Zou 't allemaal eens moeten nameten om er meer over te kunnen zeggen.
'k Zou 't allemaal eens moeten nameten om er meer over te kunnen zeggen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
gemeten waarden:
1.1 PLAISIR U9: 3.1Ω (van mijn eigen plaisir)
1.1 PLAISIR U9: 3.1Ω (van een opknappertje)
1.4 TRS U9: 3.1Ω
1.4 GT U9: 3.1Ω
BOSCH typenummer injectieweestand
1.1 PLAISIR U9: 0 280 159 015 (van mijn eigen plaisir)
1.1 PLAISIR U9: 0 280 159 015 (van een opknappertje)
1.4 TRS (zoeken we even op maar is anders omdat deze anders bedraadt is, niet met vaste AMP stekker maar losse schuistekkers)
1.4 GT U9: 0 280 159 015
1.1 PLAISIR U9: 3.1Ω (van mijn eigen plaisir)
1.1 PLAISIR U9: 3.1Ω (van een opknappertje)
1.4 TRS U9: 3.1Ω
1.4 GT U9: 3.1Ω
BOSCH typenummer injectieweestand
1.1 PLAISIR U9: 0 280 159 015 (van mijn eigen plaisir)
1.1 PLAISIR U9: 0 280 159 015 (van een opknappertje)
1.4 TRS (zoeken we even op maar is anders omdat deze anders bedraadt is, niet met vaste AMP stekker maar losse schuistekkers)
1.4 GT U9: 0 280 159 015
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Ik vroeg me dus gewoon af wat een "1.4 injectieweerstand" inhieldMNM(tm) wrote:Als je dit allemaal al weet, dan was je vraag dus best wel heel erg retorisch.
Voor zover ik dus nu weet zijn er voor de monopoints 2 verschillende weestanden maar niet in waarde maar in aansluiting.
Met een AMP stekker en met schuifstekkers.
morgen ofzo de weerstand die momenteel in mijn witte PLAISIR en in m'n TRS zit het nummer van opzoeken. Die in de TRS zit is voor zover ik weet nooit vervangen en die momenteel in mijn PLAISIR zit komt ook uit een TRS.
het nummer van de weerstand uit een TRS is (en is dezelfde als momenteel in m'n PLAISIR): 0 280 159 009
Nog even terugkomend op de 3,1Ω, dit moet 3,0Ω zijn (meter moest maar weer eens geijkt worden)
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Kan ik voor deze aanpassing een injectiehuis, inlaatsrpuitstuk en ECU uit een ZX 1.4 injectie gebruiken?
ik was vandaag op de sloop en daar stond een ZX 1.4i en het lijkt namelijk of daar hetzelfde blok in lag als de AX. Ik kon daar de onderdelen voor ongeveer 35 euro meenemen als ik wil.
En nog even een ander vraagje (heb dit nog niet echt ergens kunnen vinden dus sorry als het wel al ergens vermeld is) Welk onderdeel is het inlaatspruitstuk? is dat dat "luchtding" in de HOWTO waarop je ook je luchtfilter of luchtfilterhuis aansluit?
Alvast bedankt voor de info
ik was vandaag op de sloop en daar stond een ZX 1.4i en het lijkt namelijk of daar hetzelfde blok in lag als de AX. Ik kon daar de onderdelen voor ongeveer 35 euro meenemen als ik wil.
En nog even een ander vraagje (heb dit nog niet echt ergens kunnen vinden dus sorry als het wel al ergens vermeld is) Welk onderdeel is het inlaatspruitstuk? is dat dat "luchtding" in de HOWTO waarop je ook je luchtfilter of luchtfilterhuis aansluit?
Alvast bedankt voor de info
verschil in vermogen:
met 2 dezelfde auto's (1.1i image), eentje met 1.1i (auto A) en 1.4 (auto B) injectie inbouw merkten we het volgende:
Auto A en B zijn allebei fantastisch qua uiterlijk, kosten en kunnen dat lekker pittige optrekken en bochtenwerk.
Bij auto A vol trekken in de 2 heb je vol koppel tot ~50 km/u, gaat door tot de 70 en dan stopt het echt.
Bij auto B vol trekken in de 2 heb je vol koppel tot 60, misschien zelfs iets erboven. Het gevoel is dat hij best boven de 80 in de 2 kan, maar de eigenaar rijdt liever niet zoveel toeren.
Het lijkt dus wel degelijk verschil te maken. En natuurlijk het placebo-effect niet te vergeten
met 2 dezelfde auto's (1.1i image), eentje met 1.1i (auto A) en 1.4 (auto B) injectie inbouw merkten we het volgende:
Auto A en B zijn allebei fantastisch qua uiterlijk, kosten en kunnen dat lekker pittige optrekken en bochtenwerk.
Bij auto A vol trekken in de 2 heb je vol koppel tot ~50 km/u, gaat door tot de 70 en dan stopt het echt.
Bij auto B vol trekken in de 2 heb je vol koppel tot 60, misschien zelfs iets erboven. Het gevoel is dat hij best boven de 80 in de 2 kan, maar de eigenaar rijdt liever niet zoveel toeren.
Het lijkt dus wel degelijk verschil te maken. En natuurlijk het placebo-effect niet te vergeten