Waarschuwing:!:
Sander heeft ooit historische wijsheden vastgelegd in het Technisch-forum. Gebaseerd hierop en gecopy-paste van die tekst het volgende:
Allereerst het belangrijkste.
We zijn helemaal nergens verantwoordelijk voor. Als je je auto sloopt is dat je eigen stomme schuld. Denk voor je doet. Als je iets niet snapt vraag het dan. Als je iets niet kunt, laat het dan door een ander doen.
Voor de rest een paar waarschuwingen
Je bent met een auto bezig. Die dingen zijn nogal zwaar en als ze op je vallen doet het pijn. Mocht het ooit gebeuren dat jij je onder je auto bevindt, zorg dan dat ie niet op je terecht kan komen. Ondersteun nooit de auto of een deel daarvan met alleen een krik maar gebruik assteunen of desnoods een stapel stoeptegels.
Alle vloeistoffen die in je auto zitten zijn nogal schadelijk voor het milieu en jezelf dus vang het op en drink het niet op ofzo. Laat het ook niet staan waar kids en dieren het kunnen vinden en opdrinken.
Benzine en olie zijn licht ontvlambaar. Pas dus op met vuur, vonken en sigaretten. Zorg voor een geschikte brandblusser.
Als je gaat sleutelen, maak dan foto's. Altijd makkelijk als je de boel weer terugbouwt, en dan kun je gelijk een howto maken als je klaarbent
Voordat je weer gaat rijden check en dubbelcheck of je echt alles weer op de goeie manier in elkaar gezet hebt. Als je schroefjes overhoud zoek dan uit waar ze vandaan komen.
Koop goed gereedschap. Dan voornamelijk een passende doppenset en sleutelset. Bedenk dat die franzen hartstikke knettergek waren toen ze die auto bedachten. Overal vind je torxboutjes en meer van die ongein.
Haal altijd de accu los bij groter werk of elektro sleutelen. ALTIJD als eerst de minpool los en als laatste de minpool vast. Als de minpool-klem vast zit is namelijk je hele auto ??n grote minpool. Dat is hoe massa werkt. En als jij dan dus per ongeluk de pluspool ?n je auto tegelijk aanraakt kun je een klap krijgen.
Tot slot
Heel veel succes met het sleutelen; als je iets niet snapt kan je altijd mailen naar:
sanderzwirs@hotmail.com
lambrechtsdenny@hotmail.com
Posten op het forum mag natuurlijk ook
WAARSCHUWING en wat algemene tips
Moderators: MBa@NL, webmasters
Re: WAARSCHUWING en wat algemene tips
Ik zit dit stuk eens door te lezen en toen viel me de bovenstaande quote op. Ik heb het gevoel dat daar ergens niet in klopt.pcrodent wrote: Haal altijd de accu los bij groter werk of elektro sleutelen. ALTIJD als eerst de minpool los en als laatste de minpool vast. Als de minpool-klem vast zit is namelijk je hele auto ??n grote minpool. Dat is hoe massa werkt. En als jij dan dus per ongeluk de pluspool ?n je auto tegelijk aanraakt kun je een klap krijgen.
Je moet dus als eerste of als laatste de -pool doen??
gr
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: WAARSCHUWING en wat algemene tips
Dit maakt dus niets uit, zodra een van je accuklemmen los is dan is er geen gesloten circuit meer en of je dan eerde de min en dan de plus of andersom los haalt dat maakt niets uit.DLS wrote:Ik zit dit stuk eens door te lezen en toen viel me de bovenstaande quote op. Ik heb het gevoel dat daar ergens niet in klopt.pcrodent wrote: Haal altijd de accu los bij groter werk of elektro sleutelen. ALTIJD als eerst de minpool los en als laatste de minpool vast. Als de minpool-klem vast zit is namelijk je hele auto ??n grote minpool. Dat is hoe massa werkt. En als jij dan dus per ongeluk de pluspool ?n je auto tegelijk aanraakt kun je een klap krijgen.
Je moet dus als eerste of als laatste de -pool doen??
gr
Wat je zegt klopt deels wel, deels niet michel.
Als je de minpool vast heb zitten, zit die op je circuit en dus is ook het plaatstaal aan de voorkant van de auto waar je staat verbonden met die min. Als je die dan aanraakt door het leunen oid sta jij daarmee in verbinding.
Raak je vervolgens zoals Sander schetst de pluspool aan, dan is het circuit weer verbonden, maar daarmee sta jij ertussen..
Als je de minpool vast heb zitten, zit die op je circuit en dus is ook het plaatstaal aan de voorkant van de auto waar je staat verbonden met die min. Als je die dan aanraakt door het leunen oid sta jij daarmee in verbinding.
Raak je vervolgens zoals Sander schetst de pluspool aan, dan is het circuit weer verbonden, maar daarmee sta jij ertussen..
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Je eigen weerstand is te groot daarvoor om dat in dit verhaal van toepassing te laten zijn en daarbij komt dat 12 volt een aanrakingsveilige spanning is.Browny wrote:Wat je zegt klopt deels wel, deels niet michel.
Als je de minpool vast heb zitten, zit die op je circuit en dus is ook het plaatstaal aan de voorkant van de auto waar je staat verbonden met die min. Als je die dan aanraakt door het leunen oid sta jij daarmee in verbinding.
Raak je vervolgens zoals Sander schetst de pluspool aan, dan is het circuit weer verbonden, maar daarmee sta jij ertussen..