Hier een tip voor degene die de stangetjes vervangen moet.
Ik heb het ook gedaan en scheelt een paar euro's.
Men neme een draadstang (m6) en 2 kogelkoppelingen (m6,universeel)
Neem de lengte maat over en draai de kogelkoppelingen erop.
Klaar............
Ik heb de kogelkoppelingen bij ERIKS gehaald (nee ik werk daar niet).
De koppelingen hebben inwendig draad, dus draadeind erin draaien,borgen en klaar (5 min werk)
Ik was total 10 euro kwijt aan materiaal voor 3 stangen.
Maar zolang je de oude schakelstang neerlegt,
en met een stuk draadeind en 2 kogelkoppelingen deze 'namaakt' en het draadeind op de juiste lengte afzaagt, ben je klaar, mischien wel nog een drupje loctite tussen het draadeind en de kogelkoppelingen.
afstellen: op de foto van DuFF zie je bovenaan de stang,
Er zitten 2 moertjes op.
Draai er 1 los, en je kunt het koppelstuk naar links en rechts draaien, zo kun je wat millimeters naar links of rechts stellen, daarna moertje weer vastmaken, zit ie weer vast.
ik bedoelde voor het opmaat maken van je draadeind. Moet wel je bestaande schakelstangen goed afgesteld zijn Dan kan je de lengte daarvan overnemen. Is het gelijk goed als het onder de auto gaat.
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
ik heb group N schakelstangetjes, koste wat, maar zitten ook vergrendelpinnetjes in, waardoor de schakelstangetjes ook niet zo 1,2,3 los kunnen schieten, daarvoor ga ik dus zelf geen schakelstangetjes maken
Hallo,
Wij zijn bezig om de koppeling te vervangen maar we weten niet hoe we de schakel stangetjes los moeten maken op de kogelgewrichtjes. Moet dat met brute kracht?
Hallo,
Wij hebben de versnellingsbak olie in een opening op de versnellingsbak gegoten, maar nu zien we dat andere mensen het via een plug in de zijkant onderaan hebben gedaan. Is dat ook goed of hebben wij het verkeerd gedaan?
hier zie je het zwarte vuldopje dat wij hebben gebruikt
Vullen moet altijd van bovenaf. Bij de plug onderaan loopt het er anders gelijk weer uit. Zelf ook van bovenaf gevuld nadat ik me koppeling had vervangen.
Er is een aftapplug en een bijvul / overloopplug: klik
Maar het kan ook prima van boven. Onder dat plastic dopje zit de ontluchting en dat werkt ook heel goed.
Laatste keer met een trechter en een slang bijgevuld. Kun je gewoon staand en zonder knoeien bijvullen.
Wel even beide pluggen loshalen en de binnenkant schoonmaken. Deze zijn magnetisch om ijzervijlsel uit de bak op te vangen.
De keerringetjes zijn dezelfde maat als die voor het verversen van de motorolie.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage