CO veel te hoog bij APK

Alle vragen en antwoorden over APK, samengevat in 1 forum

Moderator: webmasters

Post Reply
kermit
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 21
Joined: FriOct10, 2008 9:54:45 PM
Location: driebergen

CO veel te hoog bij APK

Post by kermit »

Mijn Tjaffer, met 1.1 motor uit 1995 is afgegekeurd bij de APK. CO is zeker 5 x te hoog !!! Nu weet zelfs de garage ( en ik ook) niet hoe het goed te krijgen is.!Had al meerdere jaren problemen met het CO bij de keuring , maar het werd toch steeds opgelost.
Deze keer krijgt de garage (FOKKER-Amersfoort--een Citroën specialist) het niet voor elkaar. De rest van de auto is prima, duzz ik moet toch wat ? Wie kan mij goede raad geven.Ik lees van alles over DE GROENE TEMPERATUURSENSOR>>>>
WAAR ZIT DIE?? Ook lees ik over de MAP sensor. Zelfde vraag, waar zit die nou weer ? DE lambda sonde is al vernieuwd en FOKKER adviseerde me van een vergelijkbare AX motor de "monopoint" injectie te gebruiken > Op de sloop weet ik een AX TGE 1.1 uit 1992 waar het nog op zit. Wie heeft goede raad.
KERMIT
een tjaffer is een "mega-mehari AX

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: CO veel te hoog bij APK

Post by AlexanderB »

De groene temperatuursensor zit in het thermostaathuis. Met een multimeter kan je die checken, stekker dr uit, pinnen van de meter in de sensor, met koude motor zou die ongeveer 3kOhm moeten zijn, met warme motor 400 Ohm ongeveer.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de katalysator gewoon stuk is, die zijn ook niet voor eeuwig, en een dode kat' laat meer CO door dan een goede. (Dat heb ik net vandaag ervaren..)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Post Reply