nieuwe garage .. apk afgekeurd.. en bedankt
Moderator: webmasters
wat betreft het remverschil ....
net even gekeken, voor rechts is de schijf wat roestiger dan links
schiet me in ene te binnen, had n tijdje geleden de boel ontlucht, alleen RV dus niet omdat de nippel vastgerot zit (en ik durf niet meer kracht te zetten ivm afbreken)
aan die kant zit dus nog iets lucht gok ik
die homo(kinetische) keurmeester wil me nou een andere remverdeler aansmeren zonder eerst de kijken of er mischien lucht in de leiding zit .. bedankt hé
toch nog maar proberen te ontluchten dan
nachte wd40/kruipolie ...
dan staat de apk alleen de handrem en de "assen" in de weg.. assen wil ik nou sowieso maar laten doen (heb geen trek in zo'n operatie zelf te doen om de zelfde reden als de handrem (ergens in de trommel niet goed)... naafmoer
net even gekeken, voor rechts is de schijf wat roestiger dan links
schiet me in ene te binnen, had n tijdje geleden de boel ontlucht, alleen RV dus niet omdat de nippel vastgerot zit (en ik durf niet meer kracht te zetten ivm afbreken)
aan die kant zit dus nog iets lucht gok ik
die homo(kinetische) keurmeester wil me nou een andere remverdeler aansmeren zonder eerst de kijken of er mischien lucht in de leiding zit .. bedankt hé
toch nog maar proberen te ontluchten dan
nachte wd40/kruipolie ...
dan staat de apk alleen de handrem en de "assen" in de weg.. assen wil ik nou sowieso maar laten doen (heb geen trek in zo'n operatie zelf te doen om de zelfde reden als de handrem (ergens in de trommel niet goed)... naafmoer
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
een nieuwe week een nieuwe post
vanmiddag de ax naar m'n sloper gebracht
beide assen gaat me 100,- kosten (hopelijk zet ie er wel echt goede in )
de apk zelf 35,-
de nippel wou evengoed niet los (is rond dus steeksleutel past niet en zelfs griptang slipt weg )
hij gaat eerst kijken met ontluchten of het remverschil dan weg is..
en handrem hij had het over max. 80,- (maar dan neem ik aan dat ie er andere trommel(s) erop gooit..kan eigenijk niet veel zijn.
morgen kan ik'm als't goed is weer ophalen, kunnen moeder en kind weer op pad
ohja, hulde aan de mensen die hun aandrijfassen zelf hebben vervangen .. ik begin er niet aan voor 100,- bij hun doe ik't niet beter en kost me een stuk meer tijd
vanmiddag de ax naar m'n sloper gebracht
beide assen gaat me 100,- kosten (hopelijk zet ie er wel echt goede in )
de apk zelf 35,-
de nippel wou evengoed niet los (is rond dus steeksleutel past niet en zelfs griptang slipt weg )
hij gaat eerst kijken met ontluchten of het remverschil dan weg is..
en handrem hij had het over max. 80,- (maar dan neem ik aan dat ie er andere trommel(s) erop gooit..kan eigenijk niet veel zijn.
morgen kan ik'm als't goed is weer ophalen, kunnen moeder en kind weer op pad
ohja, hulde aan de mensen die hun aandrijfassen zelf hebben vervangen .. ik begin er niet aan voor 100,- bij hun doe ik't niet beter en kost me een stuk meer tijd
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
een griptang die losslipt :S. dan zet je er niet genoeg "grip" kracht op. zo instellen dat je hem met 2 man dicht moet knijpen en dan nippel los slaan ipv los trekken. Lukt dat niet dan een mini moordenaar erop
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
In dat geval: mijn dank is verpletterend, doch niet dodelijk.Losha wrote:ohja, hulde aan de mensen die hun aandrijfassen zelf hebben vervangen .. ik begin er niet aan voor 100,- bij hun doe ik't niet beter en kost me een stuk meer tijd
Aandrijfassen vervangen is echt zoooooooo ontzettend simpel!
't Enige waar je wat moeite mee zou kunnen krijgen is het losdraaien van de naafmoer, maar met een holle ijzeren pijp van 1½ meter als verlengstuk van de dopsleutel gaat dat (meestal) echt wel lukken hoor!
Zo simpel is het:
- Naafkapje verwijderen
- Naafmoer los draaien
- Wielbouten los, NIET helemaal eruit
- Auto opkrikken
- Wiel eraf
- Borgbout fuséepen eruit
- Fusée-pen uit veerpoot (draagarm naar beneden duwen)
- Veerpoot naar je toe trekken, zodat de as eruit kan
- Trek as uit differentiëel-huis (ZET ER WEL EEN BAK ONDER, WANT NU LOOPT ER OLIE UIT!)
- Het is aan te raden de aandrijfas-keerring te vervangen
- Nieuwe as insteken
- Veerpoot terug plaatsen, zodat de as weer in de naaf steekt
- Draagarm terug op z'n plaats brengen door Fusée-pen weer terug in veerpoot te steken
- Borgbout terug vast maken
- Wiel er terug op, bouten handvast draaien
- Auto laten zakken
- Naafmoer terug vast draaien (350Nm)
- Wielbouten vast draaien (in twee stappen: eerst voorspannen op 70Nm, daarna natrekken op 90Nm)
- Hetzelfde voor de andere kant, daarna bak opnieuw vullen met ongeveer 1,8 liter bak-olie.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
:P
Fusee pen verwijderen door draagarm naar beneden te drukken, lukt meestal niet en is niet goed voor je fusees
Beter de draagarm eerst helemaal los halen (onder vloerkleed en 2x 18 onder de auto) en dan pak je de fusee er zo uit.
Zoiezo zijn sommige AXen voorzien van stabi die je eerst los moet draaien
Ennnn eigenlijk moet je de 2 keeringen vervangen. Parkertje in draaien (in de rand van de keering) en met tang eruit trekken en de nieuwe met beleid in rammen
maar goed ik vind het verder ook niet moeilijk ofzo Laatst bij de GT beide kanten + schroefset opnieuw monteren 3 uurtjes bezig geweest ofzo.
Fusee pen verwijderen door draagarm naar beneden te drukken, lukt meestal niet en is niet goed voor je fusees
Beter de draagarm eerst helemaal los halen (onder vloerkleed en 2x 18 onder de auto) en dan pak je de fusee er zo uit.
Zoiezo zijn sommige AXen voorzien van stabi die je eerst los moet draaien
Ennnn eigenlijk moet je de 2 keeringen vervangen. Parkertje in draaien (in de rand van de keering) en met tang eruit trekken en de nieuwe met beleid in rammen
maar goed ik vind het verder ook niet moeilijk ofzo Laatst bij de GT beide kanten + schroefset opnieuw monteren 3 uurtjes bezig geweest ofzo.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
gaat ook niet om het moeilijk, ben zelf monteur (weliswaar niet voertuigtechniek..)
maar ik ben nu 10 weken papa en heb ook nog eens wat andere dingen aan m'n hoofd dan het halve weekend te klooien met vastgerotte zooi
en voor 50,- per as .. makkelijke keuze
zo.. apk overleefd
volgens hem (sloper) hoefden de remleidingen idd nog niet
de assen ook niet (maar dat was meer mijn eigen keuze om ze te laten doen)
niks geen kapotte remverdeler maar wederom zoals ik al zei gewoon ontluchten
handrem is ook gefixd (was idd in de trommel gaar)
helaas kwamen er wel 2 andere dingen bij:
slechte massa achter (had ik zelf wel kunnen doen ) en banden achter uitgedroogd (klopt wel een beetje)
al met al maar 265,- en ik heb er n stuk meer voor terug.
Ook meteen gevraagd voor m'n golf, als ik zelf iets wil doen, binnen een week na apk terug geen probleem (zoals het hoort)
maar ik ben nu 10 weken papa en heb ook nog eens wat andere dingen aan m'n hoofd dan het halve weekend te klooien met vastgerotte zooi
en voor 50,- per as .. makkelijke keuze
zo.. apk overleefd
volgens hem (sloper) hoefden de remleidingen idd nog niet
de assen ook niet (maar dat was meer mijn eigen keuze om ze te laten doen)
niks geen kapotte remverdeler maar wederom zoals ik al zei gewoon ontluchten
handrem is ook gefixd (was idd in de trommel gaar)
helaas kwamen er wel 2 andere dingen bij:
slechte massa achter (had ik zelf wel kunnen doen ) en banden achter uitgedroogd (klopt wel een beetje)
al met al maar 265,- en ik heb er n stuk meer voor terug.
Ook meteen gevraagd voor m'n golf, als ik zelf iets wil doen, binnen een week na apk terug geen probleem (zoals het hoort)
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
en het staartje.. enerlaatste dan
ik zou morgen de "apk" van dat buttbedrijf betalen
komt er vandaag een rekening van hun binnen.
toen ik bij het bedrijf binnen kwam de eerste keer werd me verteld dat ze de prijzen voorlopig zo zouden doen als het oude bedrijf.
laatste apk bij oude bedrijf was ca 45,-
de rekening vandaag bedroeg 75,-
Ik heb even m'n vriendin laten bellen wat een apk kost, heeft ze die beunmeester aan de lijn, 47 ex. (55,- dus)
Vergeet het maar dat ik morgen die 75,- betaal
ik zou morgen de "apk" van dat buttbedrijf betalen
komt er vandaag een rekening van hun binnen.
toen ik bij het bedrijf binnen kwam de eerste keer werd me verteld dat ze de prijzen voorlopig zo zouden doen als het oude bedrijf.
laatste apk bij oude bedrijf was ca 45,-
de rekening vandaag bedroeg 75,-
Ik heb even m'n vriendin laten bellen wat een apk kost, heeft ze die beunmeester aan de lijn, 47 ex. (55,- dus)
Vergeet het maar dat ik morgen die 75,- betaal
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
haha ja, soms kunnen bedrijven er wat vanhe
als ze je 1x naaien doen ze geheid nog een keer
als ze je 1x naaien doen ze geheid nog een keer
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
zo..verhaal is afgerond
heb idd geen 75,- betaald
maar normale apk kosten
ik ga daar iig nooit meer heen (alleen jamer dat ik er elke dag langs kom en hun lelijke gevel moet zien
heb idd geen 75,- betaald
maar normale apk kosten
ik ga daar iig nooit meer heen (alleen jamer dat ik er elke dag langs kom en hun lelijke gevel moet zien
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Gefeliciteerd met de verse APK.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Re:
ik mocht hem bij kwikfit gewoon meenemen en binnen 2 weken laten herkeuren. De oude apk was ook nog 1 week geldig.grietje wrote:Je mag hem wel ophalen en naar huis rijden! Meer mag je er alleen niet mee rijden, en je moet wel een nieuwe afspraak (bij andere garage) maken binnen 2 weken, anders heb je zo een bon te pakken
gewoon ophalen en makkelijkere garage zoeken.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: nieuwe garage .. apk afgekeurd.. en bedankt
meenemen mag altijd, ermee naar huis rijden met nog 1 week apk mag uiteraard ook, en terugrijden naar de garage met verlopen apk, als je naar je afspraak voor apk toe rijd mag ook.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: nieuwe garage .. apk afgekeurd.. en bedankt
rijden naar de garage met verlopen APK:
moet je wel aan kunnen tonen dat "je onderweg bent naar de garage voor APK"
moet je wel aan kunnen tonen dat "je onderweg bent naar de garage voor APK"
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: nieuwe garage .. apk afgekeurd.. en bedankt
klopt, dus vantevoren (per telefoon?) n afspraak maken, zodat je ze kan bellen om dat te bevestigen.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: nieuwe garage .. apk afgekeurd.. en bedankt
Laatst aangehouden (mensen die snachts rijden worden altijd aangehouden om te kijken of er misschien iets niet klopt)
En de mobiele petten constateerden een verlopen apk. Dat klopt, zeg ik. Heb net een achteras opgehaald want ben bezig voor de herkeuring. Vervolgens veel moeilijk gekijk met en MacLites in de weer. Maar, nu komt ie; geen boete ( )
Of ik gedronken heb. Euh ja. Even blazen? Prima. .. En alsof er een verd03me een aartsengel neer is gedaald, óók nog eens geen promilage
Maargoed, apk is dus al weer ruim een maand verlopen en ik rij natuurlijk rond alsof het een lieve lust is, en heb er geen boete voor ontvangen, wat in mijn geval hoogst uitzonderlijk is.
En de mobiele petten constateerden een verlopen apk. Dat klopt, zeg ik. Heb net een achteras opgehaald want ben bezig voor de herkeuring. Vervolgens veel moeilijk gekijk met en MacLites in de weer. Maar, nu komt ie; geen boete ( )
Of ik gedronken heb. Euh ja. Even blazen? Prima. .. En alsof er een verd03me een aartsengel neer is gedaald, óók nog eens geen promilage
Maargoed, apk is dus al weer ruim een maand verlopen en ik rij natuurlijk rond alsof het een lieve lust is, en heb er geen boete voor ontvangen, wat in mijn geval hoogst uitzonderlijk is.
Re: nieuwe garage .. apk afgekeurd.. en bedankt
Sjonge, weer druk in de weer voor de boetepot jij!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: nieuwe garage .. apk afgekeurd.. en bedankt
je had gewoon vet geluk dat je net die achteras hebt opgehaald en n goed verhaal had zo aardig zijn ze meestal niet
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: nieuwe garage .. apk afgekeurd.. en bedankt
Het was een appart koppel dat de dienstronde deed. De een was een soort upgewaardeerde buurtcoach (die me nog vroeg wat dat nou kost, een EMA, want hij hoorde de wildste verhalen). En de ander was Gerda Havertong on steroids ..
En het was ook maar goed dat ik die as nog een dag achterin had laten liggen
En het was ook maar goed dat ik die as nog een dag achterin had laten liggen