en afgekeurd ook nog
Moderator: webmasters
en afgekeurd ook nog
de volgende dingen moeten helaas gebeuren:
- hoesje van linker stuurkogel defect
- ruitensproeierisntallatie werkt niet
- uitlaat systeem lek (kwestie van een klemmetje)
- linker remslang naar wiel canvas zichtbaar
Zijn dit ernstige punten? en zou ik deze dingen eventueel zelf kunnen vervangen?
bedankt maar weer !
- hoesje van linker stuurkogel defect
- ruitensproeierisntallatie werkt niet
- uitlaat systeem lek (kwestie van een klemmetje)
- linker remslang naar wiel canvas zichtbaar
Zijn dit ernstige punten? en zou ik deze dingen eventueel zelf kunnen vervangen?
bedankt maar weer !
CitrAX injection 1.1 1990
Re: en afgekeurd ook nog
olafsonnn wrote:de volgende dingen moeten helaas gebeuren:
- hoesje van linker stuurkogel defect
- ruitensproeierisntallatie werkt niet
- uitlaat systeem lek (kwestie van een klemmetje)
- linker remslang naar wiel canvas zichtbaar
Zijn dit ernstige punten? en zou ik deze dingen eventueel zelf kunnen vervangen?
bedankt maar weer !
weet niet hoe handig je bent maar is zelf te doen..... altijd goed kijken hoe iets vast zit dan zou je de eerste 3 dingen zelf kunnen remmen zou ik aan iemand overlaten die er verstand van heeft!!!!!!!!11 succes inb iedergeval
Groetjes:)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: en afgekeurd ook nog
olafsonnn wrote:de volgende dingen moeten helaas gebeuren:
1) hoesje van linker stuurkogel defect
2) ruitensproeierisntallatie werkt niet
3) uitlaat systeem lek (kwestie van een klemmetje)
4) linker remslang naar wiel canvas zichtbaar
Zijn dit ernstige punten? en zou ik deze dingen eventueel zelf kunnen vervangen?
bedankt maar weer !
1) Hoesje van de stuurkogel zou ik laten vervangen.
2) Zit er wel ruitensproeiervloeistof in 't reservoir? Hoor je het pompje lopen als je de 'm inschakelt? Zo niet: kan een kwestie van een zekering zijn, maar kan ook zijn dat het pompje kapot is. Als het geen van tweeën is, kan er ook nog ergens een draadbreuk zitten. Is op zich wel zelf te doen.
3) Waar lekt de uitlaat? Flens tussen midden- en einddemper? AX-einddempers hebben de vervelende eigenschap vaak te scheuren namelijk. Anders je klem eens loshalen en volsmeren met gungum. Dan weer vastzetten. Vijf minuten laten staan en dan starten. Vijf minuten stationair laten lopen. Niet teveel of vol gas geven, want dan blaas je de gungum er weer tussenuit.
4) Is op zich wel zelf te doen, maar dan moet je ook je remsysteem ontluchten. Staat op het forum wel ergens een topic over, over hoe het ontluchten moet.
Aan de andere kant: Remslangen willen nog weleens lastig losgaan. Je zou kunnen overwegen dit tegelijk met het hoesje van de linkerstuurkogel te laten doen, 't wiel is er dan toch vanaf...
Succes!
Gr. Marco
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Nog ff een toevoeging aan 2 in bovenstaande reactie:
Als je je pomp wel hoort lopen, maar er komt niets uit de sproeikop, dan kan die verstopt zitten, of je ruitensproeiervloeistof lekt er ergens anders uit. (scheurtje in de slang of lekkage op een koppelingetje).
Ook zou het nog zo kunnen zijn dat je sproeikopjes verstopt zitten...
Als je je pomp wel hoort lopen, maar er komt niets uit de sproeikop, dan kan die verstopt zitten, of je ruitensproeiervloeistof lekt er ergens anders uit. (scheurtje in de slang of lekkage op een koppelingetje).
Ook zou het nog zo kunnen zijn dat je sproeikopjes verstopt zitten...
Re: en afgekeurd ook nog
olafsonnn wrote:
- hoesje van linker stuurkogel defect
Dat is zo gebeurd, stuurkogel los, nieuw hoesje en stuurkogel weer vast
- ruitensproeierisntallatie werkt niet
Slangetje niet lek gereden bij je rechter voorwiel? Zit er vloeistof in? Zitten de stekkers aangesloten? Anders ff pompjes vervangen, die stoppen er wel eens mee
- uitlaat systeem lek (kwestie van een klemmetje)
Zon buizenklem ding?
- linker remslang naar wiel canvas zichtbaar
Slangetje ff vervangen, moet je wel je remolie systeem weer opnieuw vullen/ontluchten, opzich zou ik dat wel door garage laten doen
Last edited by grietje on ThuNov29, 2007 5:01:43 PM, edited 1 time in total.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ja daar is dat gungum voor bedoeld.
je hebt een tube,
en die kan je gebruiken bij het monteren van een nieuwe demper, dan smeer je een lekker dikke laag op de flens, en dan plak je de demper erop, uitlaatbeugel erom, klaar.
maar je hebt ook reparatiekits van gungum, blikjes of doosjes.
met ook een soort pasta en een lapje of een band.
die kun je dan om de plek wikkelen waar het gat zit, als een soort verband.
Gungum en dergelijke merken uitlaatpasta is te verkrijgen bij autozaken en/of Halfords.(sommige wel, sommige niet)
je hebt een tube,
en die kan je gebruiken bij het monteren van een nieuwe demper, dan smeer je een lekker dikke laag op de flens, en dan plak je de demper erop, uitlaatbeugel erom, klaar.
maar je hebt ook reparatiekits van gungum, blikjes of doosjes.
met ook een soort pasta en een lapje of een band.
die kun je dan om de plek wikkelen waar het gat zit, als een soort verband.
Gungum en dergelijke merken uitlaatpasta is te verkrijgen bij autozaken en/of Halfords.(sommige wel, sommige niet)
Spreken is goud, Ductape is zilver.