Uiteindelijk goedgekeurd! Het heeft michel en mij heel wat bloed zweet en tranen gekost, maar mn saxo is nu toch door de keuring.
Het begon met het loshalen van mn draagarmen, de gebruikte fuseebout was een standaart m10 bout

Verder braken de bouten van de stabilisatiestang houder af aan een kant en aan de andere kant de houder zelf

. Dat werd dus uitboren en een ander houdertje zoeken. Het er uiteindelijk een boorsetje kapot aan geboord om het weer vast te zetten. Nu zit dat met een bout (treksterkte 8.

en borgmoer weer vast. Toen fusees laten uitpersen en nieuwe erin. Teruggeplaatst met de goede bout!
Bij het loshalen van de draagarmen zag ik dat de ashoes aan de korte kant lek was, dus daar moest een nieuw ashoesje voor komen, zou je denken.. Maar die as zat zo vastgerot in de veerpoot, dat ik heel het schroefdraad kapot heb geslagen voordat hij eindelijk loskwam. Dus werd een asje van de sloop (kon nog een keer terug omdat de eerste as die ze me gaven ook lek was). Nieuwe keering en bakolie en ook klaar.
Verder hadden we de handremkabels. Deze waren zo slecht, dat als ik hem op en van de handrem haalde, ik eerst op de kabels moest slaan voordat het wiel vrij draaide. Dus deze ook vervangen. Remmen lossen en de trommels eraf getrokken (uiteraard zonder poelietrekker:) ), ging prima maar de linker wiellager vond het nodig om uitelkaar te vallen

Dus dat werd weer naar de garage om een nieuw lager te laten persen..
Uitendelijk nieuwe kabels gemonteerd. Het leuke van een saxo is dat zet aan de handrem zitten onder het hitteschild van de uitlaat en dat schild was dus heerlijk vastgerot. Alle boutjes braken af, gelukkig heb ik het weer vast kunnen zetten met 4 zelftappers. Ook dit weer klaar, na wat gedoe.
Kleine roestgaatje op de bodem laten lassen door de turk om de hoek, de wielkasten heb ik gelaten. Ik ben naar een andere keurmeester gegaan en die heeft hem niet afgekeurd op de wielkasten, is tenslotte niet dragend. Misschien in de toekomst nog maar is wat aan doen.
Dat laten persen in een garage is toch onhandig, ik ben wel blij dat ze uberhaupt niet eigen onderdelen willen persen, maar zelf doen blijft beter. Misschien met een potkrik toch zoiets in elkaar zien te knutselen: