motor blijft lopen zolang licht aan is
Moderator: webmasters
motor blijft lopen zolang licht aan is
Bij het inbouwen van mijn cockpitje met toerenteller is iets fout gegaan (verkeerde draadje doorverbonden). Als ik nu mijn lichten aan laat staan, blijft de motor lopen als ik mij sleutel uit het contact haal, hij blijft dus injecteren. Als ik vervolgens mijn licht uit doe gaat de motor ook uit. Starten met de lichtknop gaat niet, aanduwen wel.
Is dit afkeur of maakt het geen bal uit??? Hij moet eind maart weer voor de apk dus nu kan ik er nog iets aan doen.....
Is dit afkeur of maakt het geen bal uit??? Hij moet eind maart weer voor de apk dus nu kan ik er nog iets aan doen.....
AX GTI '91
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
Gerard Maas wrote:Ik denk dat je het draadje voor het startrelais van je contactslot heeft
gebruikt om de verlichting van het cocpitje te laten branden ipv de contact-
draad
Zoiets dacht ik al..... en dat was een beetje dom. Maar goed eigenlijk ben ik te lui om het weer goed te maken en ik vraag me dan ook af of ik het zo kan laten zitten tijdens de APK? Ik heb er zelf geen last van namelijk en ik moet ook nog met de temperatuurmeter bezig. Die doet het ook om de een of andere vreemde reden niet.
-edit- domme vraag, maar is er ergens een schemaatje te vinden van welk kabeltje waarvoor is?? Welke moet ik wel hebben?
AX GTI '91
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
Of er een schema is weet ik niet,maar als je met electrisch werkt is meten
weten anders kom je er echt niet,het goedkoopste mulimetertje is al goed
genoeg.Je zal merken dat het dan veel beter gaat.Ik vind dat je een beetje
voor gek staat bij de APK als je daar zo iets stoms moet gaan vertellen
hoe ze hem moeten starten.Niet persoonlijk bedoeld hoor.
weten anders kom je er echt niet,het goedkoopste mulimetertje is al goed
genoeg.Je zal merken dat het dan veel beter gaat.Ik vind dat je een beetje
voor gek staat bij de APK als je daar zo iets stoms moet gaan vertellen
hoe ze hem moeten starten.Niet persoonlijk bedoeld hoor.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen
Ik weet niet precies wat voor dashboard je hebt aangesloten, maar ik heb vorig jaar hetzelfde 'probleem' gehad!
Ik had 'n standaard t2 dash, kale uitvoering met vak, en wilde daar het uitgebreide dash inzetten (uit 'n 1.4 TGS) ik had t idee dat ik alles goed had aangesloten (had al vaker een dash eruit gehaald), maar om idd de motor te stoppen moest ik t licht uitzetten (hoe zit t trouwens als je gewoon geen licht aan zet, reageert ie dan wel op de sleutel?)
Na 'n paar dagen heb ik t dash er weer uit gehaald, en de 1.4 bekabeling in het dash vervangen door de oude 1.0 bekabeling uit m'n oude dash
en dat werkt prima zo
Ik had 'n standaard t2 dash, kale uitvoering met vak, en wilde daar het uitgebreide dash inzetten (uit 'n 1.4 TGS) ik had t idee dat ik alles goed had aangesloten (had al vaker een dash eruit gehaald), maar om idd de motor te stoppen moest ik t licht uitzetten (hoe zit t trouwens als je gewoon geen licht aan zet, reageert ie dan wel op de sleutel?)
Na 'n paar dagen heb ik t dash er weer uit gehaald, en de 1.4 bekabeling in het dash vervangen door de oude 1.0 bekabeling uit m'n oude dash
en dat werkt prima zo
Ik heb alleen het cockpitje vervangen van ??n met klok die er standaard in zat, naar een cockpit uit een Volcane met toerenteller. Bij mijn 'oude' cockpit was alleen de printbaan voor de dashboardverlichting eraf gefikt en ook bij het nieuwe cockpitje deed de dashboardverlichting het niet.
Ben toen voor de simpele oplossing gegaan en heb wat doorgelust waardoor de dashboardverlichting het nu wel doet. Als de verlichtingsschakelaar nu in de uit-stand staat kan ik gewoon starten enz. met de sleutel.
Vanaf het moment dat de motor loopt (2e contact-klik in je sleutel) brandt er wel altijd stadslicht. Met de lichtschakelaar op de de uit-stand dus.
Ben toen voor de simpele oplossing gegaan en heb wat doorgelust waardoor de dashboardverlichting het nu wel doet. Als de verlichtingsschakelaar nu in de uit-stand staat kan ik gewoon starten enz. met de sleutel.
Vanaf het moment dat de motor loopt (2e contact-klik in je sleutel) brandt er wel altijd stadslicht. Met de lichtschakelaar op de de uit-stand dus.
AX GTI '91
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
Ik heb dus zo'n AX waarvan het licht niet uit kan. Nog niet ontdekt hoe dat zit, maar hoeft ook niet. Is wel een vernuftig systeem, bij het starten gaan de lichten automatisch heel kort uit (als het knopje op "uit" staat tenminste).
Kan me niet voorstellen dat ik dit probleem van dit topic kan reproduceren door er een zekering uit te trekken/bij te zetten...
Kan me niet voorstellen dat ik dit probleem van dit topic kan reproduceren door er een zekering uit te trekken/bij te zetten...
Kijk uit, een Cactussssss