goedkeurrapport
Moderator: webmasters
goedkeurrapport
het "" komt te staan?
Last edited by Jochaim on TueMay15, 2007 9:19:49 PM, edited 1 time in total.
-
- AX Master
- Posts: 1909
- Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
- Location: Haarlem // Zandvoort
- Contact:
keuringsrapport
He Jochaim,
Ja het mag in je keuringsrapport gezet worden.
In mijn oude ax stond in het keuringsrapport, achterbak stukken ingelast en voor onder de motorkap ook stukken plaat werk ingelast, lekke remleiding, na de keuring weer gemaakt.
gr Mr Dean
Ja het mag in je keuringsrapport gezet worden.
In mijn oude ax stond in het keuringsrapport, achterbak stukken ingelast en voor onder de motorkap ook stukken plaat werk ingelast, lekke remleiding, na de keuring weer gemaakt.
gr Mr Dean
Saxo style is sexy style....
Nou hier vergissen zich een paar mensen .
Ben zelf APK keurmeester, je kan zwart wit gezien een auto goed en afkeuren !
Maar er is een grijs gebied. En dat zijn de Advies punten. Hier noteer je dingen die er binnenkort aan zitten tekomen ivm verkeers veiligheid volgend keer of in de nabije toekomst vervangen moeten worden.
Deze staan vermeld als codes.
AC1 = Banden met een profieldiepte tussen 1,6 en 2,5 mm
AC4 = Een doorgeroest deel ter grootte van op dat en dat deel
Enz.. enz..
Kort gezien zijn er maar 4 punten waar echt een AC op gegeven wordt.
Banden
Remmen
Roest
Speling op kogels
Een onterrecht Adviespunt daarmee verliest een keurmeester net zoveel punten als een niet opgemerkt adviespunt.
Dingen zoals net niet CO Gehaald... dat is helemaal geen advies punt en behoort ook niet op je APK formulier vermeld teworden !
@mr dean: Dit waren wel terrechte opmerkingen, carroserie en remmen worden wel AC's opgezet als dit net goed is voor de apk ! Dat kan kloppen.
Ben zelf APK keurmeester, je kan zwart wit gezien een auto goed en afkeuren !
Maar er is een grijs gebied. En dat zijn de Advies punten. Hier noteer je dingen die er binnenkort aan zitten tekomen ivm verkeers veiligheid volgend keer of in de nabije toekomst vervangen moeten worden.
Deze staan vermeld als codes.
AC1 = Banden met een profieldiepte tussen 1,6 en 2,5 mm
AC4 = Een doorgeroest deel ter grootte van op dat en dat deel
Enz.. enz..
Kort gezien zijn er maar 4 punten waar echt een AC op gegeven wordt.
Banden
Remmen
Roest
Speling op kogels
Een onterrecht Adviespunt daarmee verliest een keurmeester net zoveel punten als een niet opgemerkt adviespunt.
Dingen zoals net niet CO Gehaald... dat is helemaal geen advies punt en behoort ook niet op je APK formulier vermeld teworden !
@mr dean: Dit waren wel terrechte opmerkingen, carroserie en remmen worden wel AC's opgezet als dit net goed is voor de apk ! Dat kan kloppen.
My Cars <98>.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Het liep goed af, met leuk detail: goedgekeurd, geen opmerkingen meer .Ik ben er ook niet over begonnen tegen de niet zo best Nederlands sprekende monteur.
Last edited by Jochaim on TueMay15, 2007 9:23:28 PM, edited 1 time in total.
AX Spot
hahahahahahhahahahahahahahahhahahah
I love french cars
ik heb het gehad tijdens een politie controle met een kapotte ruitensproei ding hahahha zo kwam ik onder een bekeuring van (geloof ik) 35 euro uit
hoe verzinnen ze het overigens dat je daar een bekeuring voor kan krijgen
hahahaha
I love french cars
ik heb het gehad tijdens een politie controle met een kapotte ruitensproei ding hahahha zo kwam ik onder een bekeuring van (geloof ik) 35 euro uit
hoe verzinnen ze het overigens dat je daar een bekeuring voor kan krijgen
hahahaha
blaffende woofers bijten niet
Als je een lampje kapot hebt en je kunt het ter plekke repareren krijg je geen bekeuring. Als je een leeg ruitensproeiertankje weer kunt vullen zul je ook wel geen bekeuring krijgen
Last edited by Jochaim on TueMay15, 2007 9:16:45 PM, edited 1 time in total.
AX Spot
Die 4gastest opmerking is een slappe KwikFit manier om (tevergeefs) te hopen minder snel RDW-steekproeven te krijgen.
Ze snappen daar niet dat de RDW-computer in principe gewoon "at random" steekproeven uitdeelt.
Die 18-jarige hulpmonteurtjes zijn ge?nstrueerd om zoveel mogelijk te noteren, ook om RDW minpunten te voorkomen, ervanuitgaande dat 90% van de klanten toch wel betaald en het ook niet weet.
ACcodes is een ander verhaal, maar ook daarin heb je garagehouders die daar wel nauwkeurig in zijn en anderen niet. Het is, ook voor de APK-keurmeester gewoon een hoop gedoe om alles maar te noteren. Monteurs willen meestal gewoon sleutelen, niet boekhouden.
Goed = goed, afkeur = afkeur tenzij anders bewezen kan worden.
Je kunt als garagehouder ook gewoon iets hebben van, "mijn keuringen zijn goed" en dus laat die steekproef maar komen.
Het gaat uiteindelijk om die plus en min punten die het RDW uitdeeld.
Ze snappen daar niet dat de RDW-computer in principe gewoon "at random" steekproeven uitdeelt.
Die 18-jarige hulpmonteurtjes zijn ge?nstrueerd om zoveel mogelijk te noteren, ook om RDW minpunten te voorkomen, ervanuitgaande dat 90% van de klanten toch wel betaald en het ook niet weet.
ACcodes is een ander verhaal, maar ook daarin heb je garagehouders die daar wel nauwkeurig in zijn en anderen niet. Het is, ook voor de APK-keurmeester gewoon een hoop gedoe om alles maar te noteren. Monteurs willen meestal gewoon sleutelen, niet boekhouden.
Goed = goed, afkeur = afkeur tenzij anders bewezen kan worden.
Je kunt als garagehouder ook gewoon iets hebben van, "mijn keuringen zijn goed" en dus laat die steekproef maar komen.
Het gaat uiteindelijk om die plus en min punten die het RDW uitdeeld.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh