rotterdam, hv-jp-72 met politie op de hielen :P

Plaats hier alle gespotte AX 'jes en overige aanverwante zaken.

Moderator: webmasters

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

rotterdam, hv-jp-72 met politie op de hielen :P

Post by DuFF »

ik reed rond 14:00 door de Willem Ruyslaan waar deze ax goed te horen voorbij reed met hoge snelheid, en vanaf de Gerdesiaweg kwam er een politiebusje aanrijden dat de achtervolging inzette, en de ax sloeg af en ging de Rubenstraat in, het politiebusje vloog er achteraan.

bekende ax ? en zoja, boete gehad ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Re: rotterdam, hv-jp-72 met politie op de hielen :P

Post by Rock's »

Ik reed rond 13.30 het kralingse bos uit ... op de A20 stond er een politie merc. op de vluchtstrook te w88 en bij de bp a20 stonden een paar politiemotoren ...

zal wel een controle geweest zijn ergens.
DuFF wrote:ik reed rond 14:00 door de Willem Ruyslaan waar deze AX goed te horen voorbij reed met hoge snelheid, en vanaf de Gerdesiaweg kwam er een politiebusje aanrijden dat de achtervolging inzette, en de AX sloeg af en ging de Rubenstraat in, het politiebusje vloog er achteraan.

bekende AX ? en zoja, boete gehad ?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

nee aad dit was er gewoon los van,, dat kan ik zo wel opmaken.
wat deed jij in het kralingsebos ? ik heb 3 rondjes kralingseplas gedaan :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

DuFF wrote:nee aad dit was er gewoon los van,, dat kan ik zo wel opmaken.
wat deed jij in het kralingsebos ? ik heb 3 rondjes kralingseplas gedaan :P
Happy family wezen ... even in het gras gezeten met een kleedje ... ff met de hond gelopen ... ff naar de eekhoorn :wink:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Richie3301
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 40
Joined: SunOct07, 2007 6:26:07 PM

Re: rotterdam, hv-jp-72 met politie op de hielen :P

Post by Richie3301 »

DuFF wrote:ik reed rond 14:00 door de Willem Ruyslaan waar deze AX goed te horen voorbij reed met hoge snelheid, en vanaf de Gerdesiaweg kwam er een politiebusje aanrijden dat de achtervolging inzette, en de AX sloeg af en ging de Rubenstraat in, het politiebusje vloog er achteraan.

bekende AX ? en zoja, boete gehad ?
Haha ja dat was ik!

Ik kwam net van het hockeyveld, en was in een beetje uitgelaten stemming :D Maar ik werd ter hoogte van de Voorschoterlaan klem gereden door nog een politiebus, dus toen stond mn arme autotje klem tussen twee van die grote politiebussen!

De vent die achter het stuur zat in de achtervolgende bus was woest en trok me bijna m'n auto uit. Hij schreeuwde dat hij mijn rijbewijs invorderde op Art. 5 WVW. Nadat hij mijn rijbewijs en kentekenbewijs had gecontroleerd was hij een beetje rustiger. Zijn college ging een wat normaler gesprek met me aan. Ik weet dat ik misschien een beetje sportief had gereden, maar hij behandelde me alsof ik de grootste crimineel was die hij in tijden tegen was gekomen.

Vervolgens moest ik blazen. Uiteraard niks aan de hand. Toen heb ik een vermanende toespraak van de eerstgenoemde agent gehad en werd ook hij wat rustiger. Hij vertelde me dat hij 70km/u had moeten rijden om me bij te halen en dat het een 30-zone is. Ik vertelde hem dat hij me al vanaf buiten de 30-zone volgde en dat hij dus niet mijn rijbewijs in kon nemen. Daarnaast vroeg ik me af hoe hij dit gemeten had?!

Vervolgens ging hij de OvJ bellen. Na 3 minuten kwam hij terug en vertelde hij mij dat hij een vrijbrief had gekregen van de OvJ om te beslissen wat er met mijn rijbewijs zou gebeuren. Hij vertelde mij dat hij nog niet wist wat hij met mijn rijbewijs zou gaan doen, dus dat ik een nummer moest geven waarop ik te bereiken zou zijn, zodat hij me later die dag kon bellen over de beslissing. Ik vond het een erg vreemde manier van zaken doen, maar stemde maar in.

Vervolgens heb ik 2 weken gewacht en dacht ik dat de zaak overgewaaid zou zijn, maar werd ik eergister gebeld door de desbetreffende agent en vertelde hij mij dat hij me geen EMG (Educatieve Maatregel Gedrag voor de niet flitsservice volgers) zou geven. Wel geeft hij me een bekeuring voor geen richting aangeven (doe ik altijd! dus lijkt me sterk, maar goed a €60,-) plus een bekeuring voor gevaarlijk rijgedrag (is dat de Art. 5?)

Nu is het wachten op de post van de vriendelijke vrienden uit Leeuwarden...

Toch leuk dat ik eindelijk een keer gespot ben hier! :D

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ja, Zal wel een kick geven zo weg rijden voor de politie ofniet :lol:

Weet er alles van op gebiedt van spirtscooter vs motor agent 8)

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Leuk hoor zo'n kick, stoer verhaal ook!!!




Totdat je een peuter dood rijdt in een 30km zone...
Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Johannus wrote:Leuk hoor zo'n kick, stoer verhaal ook!!!




Totdat je een peuter dood rijdt in een 30km zone...
Daarom was dat bij mij ook niet in de woonwijk maar op industriterein waar alle scooter meetings plaats vinden ;)

Ik vind wel dat als je in de woonwijken rijdt dat je beter te langzaam kan rijden dan te hard. Je weet niet wat er achter elke auto zit.

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Was ook meer gericht aan richie dan aan jou...

Snap goed dat die agent boos is...
Image Image

Richie3301
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 40
Joined: SunOct07, 2007 6:26:07 PM

Post by Richie3301 »

Johannus wrote:Was ook meer gericht aan richie dan aan jou...

Snap goed dat die agent boos is...
Nou nou nou nou nou, niet meteen de moraalridder uit gaan hangen. De Willem Ruislaan is een overzichtelijke weg en daar heb ik vast iets te sportief gereden, vanaf het moment dat ik de 30-zone in ben gereden is er echt geen scheuren meer bij, hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik exact 30 heb gereden, maar zeker ook niet de 70 die de agent beweerd. Hij zei trouwens zelf dat hij dit heeft gereden om mij bij te halen. Ik lag een behoorlijk stuk op hem voor, dus hij heeft eigenlijk zelf door de 30-zone gejakkerd, maar dit leek me niet al te verstandig om hem te vertellen.

Als je denkt dat dit een stoer verhaal is, dan heb je het toch echt verkeerd gelezen. Ik reageerde op de "gespot" en legde daarbij uit wat er aan de hand was.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Johannus wrote:Snap goed dat die agent boos is...
Hangt geheel van de situatie af...

Onlangs heb ik een discussie gehad over een soortgelijke situatie en de mogelijkheid van het aanrijden van een spelend kind dat tussen auto's door komt rennen...
Waarop ik de vraag gesteld heb wat spelende kinderen om 1 uur 's nachts op straat doen... :roll:

Ik pas m'n rijgedrag aan, aan de situatie op de weg... Maar soms, 's nachts uit m'n werk, wil ik nog weleens een beetje doortrappen, zonder dat iemand daar verder last van heeft...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

In de openingspost staat geloof ik duidelijk 14:00 uur.......
Image Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Johannus wrote:In de openingspost staat geloof ik duidelijk 14:00 uur.......
ja maar zowel DuFF die topic startte als Richie hebben ook geen andere tijd genoemd? :)

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Dat klopt, maar wat bedoel je daarmee :?
Image Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Daarmee wordt bedoeld dat het dus gewoon plaatsvond rond 14:00 uur, maar zoals ook aangegeven wordt is er door de woonwijk niet of nauwelijks te hard gereden.

Vind het nog een betaalbare boete, kreeg vorige week om 3 uur 's nachts een boete omdat ik nog geen 2 meter tegen de richting in reed! Meneer agent vond dit wel zo verschrikkelijk dat hij het meteen nodig vond om vol tegen de richting in de busbaan te pakken... Eerste boete in anderhalf jaar, jammer dat het dan niet eens om een noemenswaardig delict gaat :-(... Heb liever een sportieve achtervolging, lijkt het nog ergens op :-P
Image

Richie3301
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 40
Joined: SunOct07, 2007 6:26:07 PM

Post by Richie3301 »

Pgoddijn wrote:Daarmee wordt bedoeld dat het dus gewoon plaatsvond rond 14:00 uur, maar zoals ook aangegeven wordt is er door de woonwijk niet of nauwelijks te hard gereden.

Vind het nog een betaalbare boete, kreeg vorige week om 3 uur 's nachts een boete omdat ik nog geen 2 meter tegen de richting in reed! Meneer agent vond dit wel zo verschrikkelijk dat hij het meteen nodig vond om vol tegen de richting in de busbaan te pakken... Eerste boete in anderhalf jaar, jammer dat het dan niet eens om een noemenswaardig delict gaat :-(... Heb liever een sportieve achtervolging, lijkt het nog ergens op :-P
Ja, die van geen richting aangeven is inderdaad wel betaalbaar, maar wat is de boete voor gevaarlijk rijgedrag? Gaat dat via de OvJ? En is dit wat ze bedoelen met de Art. 5 procedure?

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Hehe dit zijn de betere spots :hello1:

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik doe altijd een bivakmuts op met een speelgoedgeweer, werkt uitstekend :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

corking
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 191
Joined: WedOct07, 2009 12:41:51 PM
Location: breda
Contact:

Post by corking »

IK rijd bijna alleen maar savonds, dus ik trap altijd door :P overdag kennen mensen naar binnen kijken hhaa
Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Nou ik rij dagelijks als een malle door het kralingse bos....

Werd ik ook aangehouden. Door politie in burger, die ik dus voorbij scheurde met 100 waar je 70 mag....

Kwam er dus ook een verhaal dat ze 120 moesten rijden om bij me te komen. Ik heb ze dus wel even uitgelegd dat hij z'n natuurkunde eens na moest lezen e.d.
Maar zij vond dat ik belachelijk hard reed.... waarop ik antwoordde dat belachelijk niet echt toepasbaar was op snelheid en dat het ook niet echt taal gebruik was van een agente in functie.

Eerlijk gezegd dacht ik dus dat ik echt de lul was en gaf maar een beetje een grote bek, anders ga je helemaal met je staart tussen je benen naar huis.....

Begint die andere agent een verhaal dat ie het wel snapt. Het is een lekker snel autootje en het weer zit mee. Er waren ook niet veel mensen... Ik dacht: gast moet je effe een rondje meerijden??

Papieren in gezien (ik had alles keurig bij me) en ik kwam er af met een waarschuwing..... Ze zijn niet zo heel erg moeilijk hoor in Rotterdam (zolang je een nederlander bent, want ik heb een paar marrokanen de bus in gesmeten zien worden.... oei oei oei

bovendien rijdt (inmiddels reed) de directeur van veilig verkeer nederland in het programma van Peter R. de Vries ook 60 waar je 30 mocht... 2 maal!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Post Reply