rode plaisir ZR-77-KF r'dam tot aan gouda
Posted: TueJul07, 2009 10:51:43 PM
leuk gezwaaid, 3 woorden gewisseld in een stukje langzaam rijden en snel een flyer bij het stoplicht 
tot de volgende keer!

tot de volgende keer!
Citroën AXClub Forum
https://citroenax.racing/phpbb3/
Stel je voor dat je op een normale werkdag rustig naar je werk rijdt en er een rode AX met roze spiegels/velgen met daarin een enthousiaste dame er in voorbij komt! Moest wel even glimlachen toen ik de auto zag. Op de een of andere manier is er toch een samenhorigheidsgevoel.Elsje wrote:leuk gezwaaid, 3 woorden gewisseld in een stukje langzaam rijden en snel een flyer bij het stoplicht
tot de volgende keer!
Tot hoever vul je deze dan bij? Het peil is correct als deze tot net over de helft van de vulbuis zit (net voorbij de sensor die daar zit)RoAX wrote: Mijn probleem is dat ik mijn koelsysteem niet vertrouw. Dit komt doordat de vorige eigenaar een keer zonder kvs is komen te staan en de motor was schade heeft opgelopen. Sindsdien verbruikt de AX kvs en moet ik hem een keer per twee/drie dagen aanvullen. Ik heb het dan over een paar CC per keer, omdat hij onder het vaste peil komt.
Dat is niet zo erg hoor, dat hebben alle AXen. Zon motor, zeker in file komt een hoop warmte vanaf en met weinig regen verdampt dat meteen op je motorkap.Dit samen met de stoomvorming op mijn motorkap bij motregen in files, er zit geen isolatie onder mijn motorkap
In de auto of onder de motorkap, of de olie?enigzins slechte geur
Is dit van die mayonaise achtige smurrie, of meer soort roestwater afzet?wat afzetting(bruinig) aan de onderkant van de kvs dop van mijn reservoir
Dat zou je idd zoiezo ff moeten doen! Let wel, het kan lang duren voordat deze een keer aanslaat.zou daarnaast mijn auto stationair kunnen laten draaien om te zien of de motorventilator aan slaat
Dat zou ik niet doen, als deze constant draait komt de motor ook niet lekker op temperatuur. Liever ontdekken waarom die eventueel niet aanslaat, maar ook dit denk ik eerlijk gezegt niet dat het probleem is.of deze doorverbinden zodat hij constant draait
Deze gaat wel open, anders was de auto in file wel oververhit geweest. Maar nu kan testen geen kwaad, alleen de thermostaat dient bij precies 89 graden volledig te openen. Met kokend water zit je op 100 graden, wat dus al veelste laat is. Een nieuwe thermostaat kost maar 10 euro, liever meteen vervangen als hij verdenkt word.Ik kan de thermostaat er uit halen en even visueel controleren en testen in warm/kokend water.
Onder motorisch probleem versta je denk ik het koppakking verhaalAls dit allemaal niets oplevert, dan ben ik bang dat ik toch moet denken aan een motorisch probleem waarbij langzaam kvs wordt gebruikt. Dit wordt voorlopig tegengesproken doordat de uitstoot van mijn AX er nog goed uit ziet.
correctie het werkte bij mij primaDuFF wrote:LEAKSTOP IS TROEP.
kun je beter lekkage opzoeken, en nieuw onderdeel erin steken, nieuwe slang of radiateur.