M'n eerste auto...

Plaats hier alle gespotte AX 'jes en overige aanverwante zaken.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

M'n eerste auto...

Post by kevin.broke »

Vanochtend gespot: M'n eerste autootje, een 206 XS HDI uit apr '01.

Op zich niet zo raar, ik ken de eigenaar en hij woont bij ons in de buurt.. maar mijn eerste autootje rookt flink blauwgrijs, en wel zoveel dat de hele straat onder gedampt wordt :( Eigenaar rijdt er alleen nog maar korte stukjes mee, en wilde 'm binnenkort in gaan ruilen, na voor hem 296.000 km trouwe dienst (totaal = 385K). Denk dat er een zuigerveertje uit ligt ofzo, hij klinkt nl. ook erg gaar en loopt al sinds jaar en dag met een chipje (117pk ipv 90). Wel h??l zonde, ding wordt dan nl. zeker gesloopt (alles is netjes, heeft alleen veel km's gedraaid en blok kapot).

Had 'm - omdat het m'n eerste auto is - aangeboden om te repareren (kosten: +/- 1500), hij gaf aan nog ff bij de dealer te willen kijken. Zo gezegd zo gedaan, hij zou me nog ff mailen.. mailt me net dat de jonge 206jes veel te duur zijn, vooral met weinig km's, en dat ie 'm dus wel gefixed wil hebben :D Effe rondgebeld en voor 1250 een complete 110pk HDI uit een sloopauto gevonden uit '04 en met 44.000 km. Als dit blok het dus net zo lang volhoudt als de huidige staat ie over een paar jaar op ruim 700K :lol: Alleen nog ff uitzoeken of een 110pk goed gaat lopen op een 90 pk ECU, of anders of we de ECU misschien om kunnen wisselen/bouwen.. 135-140 pk gechipped klonk Roderick (huidige eigenaar) nl. wel goed in de oren!

Sjaantjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 157
Joined: SunMar19, 2006 8:57:47 PM
Location: Uithoorn

Post by Sjaantjuh »

Lijkt me erg leuk je eerst scheurijzer nog eens trug te kunnen zien :)......
106 GTI

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Idd.. hijs wel een stuk trager geworden. Liep ongechipped 195 toen ik 'm had.. 200 na de chip, en trok een stuk meer..

laatste tijd was het bij 175-180 al over zei hij :)

Post Reply