Monopoint injectiesysteem
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Wat hebben jullie precies verwisseld. De dingen die moeten zijn
1 injectiehuis
2 spruitstuk
3 computer
Wat je daarna nog kan doen is de injectorweerstand (dat witte dingetje onder je computer verwisselen.
1 injectiehuis
2 spruitstuk
3 computer
Wat je daarna nog kan doen is de injectorweerstand (dat witte dingetje onder je computer verwisselen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Sander wrote:Toerenbegrenzer weg :S. Dat klopt niet van een 1.4 ligt die ook gewoon op de 6800.
Hmmm vreemd, het heb juist het idee dat met m'n ombouw de toerenbegrenzer nu rond de 6200 zit. Het kan natuurlijk ook de afwijking van m'n (BX) toerenteller zijn.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
Hello,
This thread looks very interesting but I am not able to understand everything you are saying. Does anyone speak english who could perhaps translate?
I have a 1.1i Marelli G6.11 injection peugeot 205 and you seem to be talking about using the 1.4 injection unit - does this work?
Add me on MSN if you speak english and dutch!
Thanks,
Henry
(sorry I can't speak the language)
This thread looks very interesting but I am not able to understand everything you are saying. Does anyone speak english who could perhaps translate?
I have a 1.1i Marelli G6.11 injection peugeot 205 and you seem to be talking about using the 1.4 injection unit - does this work?
Add me on MSN if you speak english and dutch!
Thanks,
Henry
(sorry I can't speak the language)
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
blueice wrote:Hello,
This thread looks very interesting but I am not able to understand everything you are saying. Does anyone speak english who could perhaps translate?
I have a 1.1i Marelli G6.11 injection peugeot 205 and you seem to be talking about using the 1.4 injection unit - does this work?
Add me on MSN if you speak english and dutch!
Thanks,
Henry
(sorry I can't speak the language)
With the magneti unit it's somewhat difficult because there is'n, at least as far as I know, a 1.4 TU engine with a magneti monopoint injection system. What you could do. Is swap your intake manifold with the one of a 1.4 engine. I've tested this once and the result was suprisingly good.
The 1.1 intake manifold has a very bad flow, the 1.4 is much better.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
With the magneti unit it's somewhat difficult because there is'n, at least as far as I know, a 1.4 TU engine with a magneti monopoint injection system. What you could do. Is swap your intake manifold with the one of a 1.4 engine. I've tested this once and the result was suprisingly good.
The 1.1 intake manifold has a very bad flow, the 1.4 is much better.
Thanks for that!
Ik vond na het verwisselen van m'n injectiehuis dat ie wat sloom op het gas reageerde, dus ik heb de 1.1 ECU erweer aangehangen. Dat loopt een stuk beter, hij remt ook weer lekker hard op de motor. Het enige nadeel is nu dat, bij een koude start, hij 2000 toeren loopt, met warme motor is het perfect 800 ? 900. Met de 1.4 ECU loopt ie gewoon netjes koud.
Is het een idee om ringetjes van ca 2 mm achter de stappenmotor te leggen zodat ie de gasklep wat minder ver optilt?
Is het een idee om ringetjes van ca 2 mm achter de stappenmotor te leggen zodat ie de gasklep wat minder ver optilt?
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
al geprobeert dat werkt niet. Je kan proberen om de injector om te wissellen en de 1.4 ecu weer terug te zetten.
Heb je ook de injectieweerstand gewisseld dat is dat witte ding wat onder je ecu zit.
Heb je ook de injectieweerstand gewisseld dat is dat witte ding wat onder je ecu zit.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.