Monopoint injectiesysteem
Moderator: webmasters
Ik heb weer een mooie vraag.
Ik heb dus een 1.4 single point injectie
Een seat Toledo heeft een 1.8 met ook een single point injectie en dit is dezelfde injectie carburateur.
Zou het gasklephuis van die 1.8 groter zijn dan die van de 1.4 en zou je deze ook gewoon om kunnen zetten zonder verdere nadelige gevolgen?
Ander weet ik al wat ik aankomende weekend ga mee nemen op de sloop.
Ik heb dus een 1.4 single point injectie
Een seat Toledo heeft een 1.8 met ook een single point injectie en dit is dezelfde injectie carburateur.
Zou het gasklephuis van die 1.8 groter zijn dan die van de 1.4 en zou je deze ook gewoon om kunnen zetten zonder verdere nadelige gevolgen?
Ander weet ik al wat ik aankomende weekend ga mee nemen op de sloop.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.
Je gaat nou pionieren. Als het injectiehuis past kan je het proberen. Ik denk echter dat je ook de rijcomputer mee moet smokellen anders kon je wel eens gekke dingen krijgen. Dat gebeurt ook als je een 1.1 computer op een 1.4 injectiesysteem zet.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Maar zal die computer niet heel anders zijn dan de mijne. Ik ben dus niet van plan om hele injectie carb dan te doen maar alleen het gasklephuis.
Het verschil tussen een computer van een 1.1 en een 1.4 lijken mij minder verschillen dan die van een 1.4 en een compleet ander blok (lees: gee TU)
Het verschil tussen een computer van een 1.1 en een 1.4 lijken mij minder verschillen dan die van een 1.4 en een compleet ander blok (lees: gee TU)
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.
Het is onmogelijk te zeggen wat er precies gaat gebeuren. Als de gaskleppotmeter hetzelfde signaal geeft over de stand en de stappenmotor is hetzelfde dan zou het kunnen werken. Maar bedenk wel dat als de gasklep een beetje open gaat op een 1.8 dat dat gelijk staat met flink gas geven met een 1.4. Dus je stationair zou behoorlijk instabiel kunnen worden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Ik loop al een tijdje met het idee om het injectiehuis en spruitstuk van een 1.4 erop te zetten, was al aan het sparen. Heb inmiddels de ECU en de injectorweerstand. Nu staat er bij mij in de buurt een BX 1.4 op de sloop, daar ga ik het spruitstuk ?n het injectiehuis vanaf halen.
Wat zou een redelijke prijs zijn?
En zitten er nog nadelen aan deze swap (afgezien het brandstof verbruik natuurlijk)?
Wat zou een redelijke prijs zijn?
En zitten er nog nadelen aan deze swap (afgezien het brandstof verbruik natuurlijk)?
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
Wat regelt je ECU eigenlijk allemaal? regelt die verder nog iets aan de moter zelf of alleen de injectie? Met andere woorden kan het geen schade opleveren als ik dus bijvoorbeeld een ECU (mocht dit ook gelijkwaardige Bosch ECU zijn) van een SEAT op mijn tu blokkie ros.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.
Ecu van het bosch motronic systeem regelt je inspuiting en je stationair loop. Als je de injectie van die seat 1.8 erop zet dan zal ie eerder rijker lopen dan armer. Maar das niet erg, rijd alleen beroerd.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Heb het 1.4 spul erop zitten, koste ?30,- op de sloop (spruitstuk + injectiehuis)
Ik ben er erg over te spreken hij gaat ff een stukkie sneller van de plek , moet alleen ff iets verzinnen voor het luchtfilter. Op het spruitstuk van een 1.1 staat het injectiehuis hoger.
Alleen als ik gas geef blijft ie daarna even na lopen op 2000 RPM dan 1500 RPM dan best lang 1100... en dan zakt ie opeens terug naar 800, weet iemand misschien hoe dit komt? Ik heb wel gezien dat er bij dit injectiehuis een soort zwart tonnetje onderhangt met een slangetje eraan (die zat op m'n 1.1 niet)
Ik ben er erg over te spreken hij gaat ff een stukkie sneller van de plek , moet alleen ff iets verzinnen voor het luchtfilter. Op het spruitstuk van een 1.1 staat het injectiehuis hoger.
Alleen als ik gas geef blijft ie daarna even na lopen op 2000 RPM dan 1500 RPM dan best lang 1100... en dan zakt ie opeens terug naar 800, weet iemand misschien hoe dit komt? Ik heb wel gezien dat er bij dit injectiehuis een soort zwart tonnetje onderhangt met een slangetje eraan (die zat op m'n 1.1 niet)
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
LumbRjack wrote:Alleen als ik gas geef blijft ie daarna even na lopen op 2000 RPM dan 1500 RPM dan best lang 1100... en dan zakt ie opeens terug naar 800, weet iemand misschien hoe dit komt?
Ik hoop niet dat het iets slechts is, want mijn 1.1 deed dat al toen ik 'm kocht.
-----
Ok, bingo, maat van me heeft een Toledo 1.8 uit '96, dus ik ga binnenkort onder zijn kap wat foto's maken. Hopelijk mag ik ook de inlaat ff losdraaien...
CitRoel wrote:Heb het 1.4 spul erop zitten, koste ?30,- op de sloop (spruitstuk + injectiehuis)
Ik ben er erg over te spreken hij gaat ff een stukkie sneller van de plek , moet alleen ff iets verzinnen voor het luchtfilter. Op het spruitstuk van een 1.1 staat het injectiehuis hoger.
Alleen als ik gas geef blijft ie daarna even na lopen op 2000 RPM dan 1500 RPM dan best lang 1100... en dan zakt ie opeens terug naar 800, weet iemand misschien hoe dit komt? Ik heb wel gezien dat er bij dit injectiehuis een soort zwart tonnetje onderhangt met een slangetje eraan (die zat op m'n 1.1 niet)
Okee... hij loopt goed, het bovenstaande is tot een redelijk niveau minder geworden en ik kan er mee leven. Het verbruik is niet terug gegaan, ik blijf gewoon 1 : 15 rijden, blazen en normaal rijden.
Het enige waar ik nu nog mee zit is dat ie slecht start bij koude motor. De eerste keer starten slaat ie zowiezo niet aan, zelfs niet als ik gas geef. Als ik w?l gas geef slaat ie de 2de keer ineens aan, als ik g??n gas geef kan het wel een keer of 3 ? 4 duren voordat ie aanslaat. Hij springt ineens in leven, hij stottert/rookt niet. Als de motor eenmaal een keer warm is geweest ergens in de dag start ie gewoon perfect.
Heeft iemand daar ook last van (gehad) die deze aanpassing heeft gedaan?
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.