Hoe moet de bedrading van de CV

LET OP: Eigen vragen stel je in Technisch, Interieur, Exterieur, ICE, Elektrisch

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Hoe moet de bedrading van de CV

Post by grietje »

Zie dit schema

Image
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

grietje wrote:majamaja hoe zou t bij een 5 deurs zitten i wonder
Achterportieren hebben geen terugmeldkontakt staan gewoon parallel aan de achterklep servo.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

bijzonder, de kabelboom uit mijn GT had 5deurs voorbereiding parallel op de voorportieren
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Joost, volgens mij heb je gelijk!

Vanaf de deuren de rode lijn hoort samen te komen op 7, de groene lijn op 5 (en niet zoals nu; linkerdeur groen op 5 & rood op 7, rechterdeur groen op 6 & rood op 8).

Nummer 6 en 8 worden namelijk gebruikt voor de IR ontvanger van de 'afstandsbediening'.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Glenn:

Dat is het verschil type 1/type 2.
Mijn schema is van de paarse haynes, dus type 1.

Maaar opzich maakt het verschil wat jij noemt niet uit! Het kan beide.
Joost: voor type 1 bestaan niet eens schema's in de haynes voor 5 deuren...

5 deuren staan alleen bij type 2 en die staan idd parallel aan de achterklep.

In de haynes kan ik geen schema vinden van een eventuele afstandsbediening, maar hier:
http://www.306forum.nl/manuals/1.4/cv_s ... ocking.png

Kan je zien, dat een auto met het zelfde systeem (kiekert control kastje identiek) met wel afstands, dat er daar draadjes dubbel op 1 poort op de hoofdunit zitten.

Denk dat dit dus de signaal draadjes zijn en het maakt niet zoveel uit of je die dubbel doet op 1 poort of verspreid over 2. Alleen met een afstands erbij kom je 1 poort te kort dus móet je iets dubbel doen.

Overigens is dan 9 + 6 voor afstands, niet 6+8.....
Als 8 en 6 signaal draden zijn die beide kanten op kunnen zou 9+8 ook nog wel kunnen, maar 9 is sowieso van de IR van de afstands
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Glenn@nl wrote:pinnetje 9 wordt volgens de werkplaatshandboeken nooit gebruikt.
Er klopt dus duidelijk ergens iets niet in al die bronnen, off,

het kan op alle manieren ;)

Zoals mijn schema bovenaan werkt het iig wél, en met afstands op pin 9 en 6 zoals mijn link werkt iig ook.

Dus misschien kan het allemaal gewoon wel, unit is ook niets meer dan een relais, dat kan ook meerdere kanten op?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

glenn,

het getekende schema is voor autos zonder afstands.
Wil je er een (fabrieks affe, dus niet de radio controlled, die is plug and play) afstands op hebben of whatever, dan moet je 5 of 6 en 7 of 8 daarop aansluiten, dan moet dat werken. Je kan dan die al aangesloten laten zitten en de afstands draad dubbel doen, of je verplaats die draden naar 1 v/d 2 pinnen en doet de afstands op de dan vrij gemaakte pin...

Ik snap alleen die pin 9 niet. Maar die heeft een AX toch nooit, dus maakt niet uit.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply