Ik zou graag willen weten wat je zoal nodig als je dus een tu5jp in de AX gaat bouwen?
En dan ook handig om te weten wat z'n blok compleet zou kosten eventueel met aftrek van inruil ja of te nee.
Je hebt gelijk, die vraag is best wel vaker gesteld...
Heb alleen wel je titel even aangepast, hoop dat je het ermee eens bent (en anders heb je pech gehad )
Komop waar blijven de experts, wat heb ik of andere mensen/leden nodig om een 1.6(tu5) in onze ax te hangen. In mijn geval is het een 1.4(tu3), maar stel je hebt een 1.1 of een 1.0 en je wilt een 1.6.
Graag van de experts een uitvoerig lijstje voor benodigd heden behalve het blok(uiteraard).
Denk dat je het makkelijkst op zoek kan gaan naar een schade-SAXO VTS 16V of schade-Peugeot 106 GTI (3000-3500 ?ls je hem vindt) en dan alles overschroeven:
klopt, maar een 1.6 motor voor 250-500 euro vind ik nog goedkoop dan heb je een 90pk versie.. ipv de 103pk rallye..
en mocht je een blokje hebben met een km stand rond de ton, dan zou ik meteen de koppaking ook eens vervangen. najah al met al ben je snel 1500 euro kwijt..zeker als je alles goed wilt doen en niet wilt bezuinigen..
het goedkoopste is messchien een 1600,250 euro voor motorblok van een peugeot 306
met de cillinderkop van een ax sport 1300 met webers en spaghettie en als je de cillinderkop nog bij werkt, de gaten inlaat en de uilaat polliert zo groot als het maar kan, ben je vele rapper als een 16 klepperke, zo rijdt ik altans.