Speciaal voor sommige leden die vergeten waren om het op te schrijven
In deze volgorde zitten ze aangesloten op een AX met een verdelerkapje:
Even opletten Als je voor de AX met geopende motorkap staat is de meest rechtse bougie nummer 1 (aan die kant zit je vliegwiel) en aan de meest linker kant zit bougie nummer 4 (daar zit je distributieriem). Er wordt dus van bestuurderskant naar passagierskant geteld.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
tobe66 wrote:maar ben er al uit, is eigenlijk heel simpel cilinder 1 en 4 kunnen op A of C volgorde maakt niet uit en cilinder 2 en 3 kunnen op B of D.
Op je foto staat zelf hoe het moet tussen de aansluitingen in staat netjes ingeperst waar wat moet
Kan iemand mij op weg helpen? Wat is bij deze AX (1.1i uit 1993) de juiste aansluiting van de bougiekabels?
(De foto's die in het verleden gepost zijn door anderen, zijn helaas verdwenen.)
Last edited by Bart_Limoen on SunSep25, 2016 9:39:25 AM, edited 4 times in total.
Bedankt AlaxanderB. Ik zag nu pas dat mijn plaatje nu ook verdwenen was. (Maar ik heb denk ik nu een manier gevonden om de foto zichtbaar te laten blijven.)
Als ik Google mag geloven, is op de foto in mij vorige post idd een DIS-bobine te zien. En als ik de uitleg goed begrijp, zouden de volgende verbindingen correct zijn: