Aan alle tuners van Nederland

Kom hier meer te weten over de club agenda en meetings wie, wat, waar, wanneer en hoe. Ook voor foto's en nabespreken van afgelopen meetings.

Moderators: Browny, webmasters

j@@pie c r x
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: FriJan13, 2006 3:16:57 PM

Aan alle tuners van Nederland

Post by j@@pie c r x »

Beste Tuners en alle car-minded people,

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Wybren Elgersma uit Friesland en stond toevallig afgelopen maand in een blad met een reportage over mijn auto.....leuk zou je zeggen...is het natuurlijk ook. Dan krijg je veel te horen; "Mooi man! Daar doe je het voor toch?"
Ja, dat dacht ik ook......totdat ik er op een nacht (ik kon maar niet slapen) achter kwam waarvoor ik (en waarschijnlijk iedereen) het voor doet......het publiek!!
En dan bedoel ik niet het "verwende" tuningspubliek en medetuners...maar de "gewone" burger......dat ze hun nek verrekken als je langs komt rijden toch? ;)

Wij hebben dus de "macht" om mensen blij te maken en te laten genieten!
(zonder ons zouden er zelfs geen Automaxx-evenementen zijn toch?)

Maar...er wordt een hele grote groep mensen vergeten!!
Gehandicapten! (lichamelijk en geestelijk)
Een hele groep jongens en meisjes die niet op deze evenementen aanwezig kunnen zijn, omdat het gewoon niet mogelijk is qua omstandigheden!
Zij zien ook programma's als "Pimp my Ride" en "De Grote Beurt"!
Dus waarom niet andersom? Wij gaan naar hun toe!!
(dit wordt al door verschillende clubs gedaan...trucks, sportwagens)
Dus waarom niet wij, tuners van Nederland! Als we met duizenden tegelijk naar Automaxx Summer edition kunnen.....dan kunnen we dit ook landelijk naar instellingen toe lijkt me toch?

Dus per provincie alle clubs, tuners verzamelen! En gaan! Geef die jongens en meisjes de dag van hun leven!! Het is voor ons zo'n kleine moeite.....laat ze in je auto zittten, een stukje mee laten rijden...etc. oftewel mini-meetings bij instellingen!!

Vandaar dat ik deze brief/mailing post om te kijken of er animo is bij alle clubs in Nederland (vast wel...;) en om dit ergens komende zomer te doen in een "actie-week"...door heel Nederland. (en evt. media-aandacht....Grote Beurt, Hart in Actie)
Ik ga dit sowieso doorzetten...en begin in Friesland (mijn provincie) om te kijken of het een succes is......maar als de reacties overweldigend zijn....dan moeten we maar direct landelijk, toch?

Dus laat je horen wat je ervan vindt en of je mee wilt doen!
(kan me haast niet voorstellen dat je hier nee tegen kunt zeggen...)

Hier doe je het voor!!!

met vriendelijke groeten,

Wybren Elgersma

Je kunt reageren met tips, suggesties en support op:

wybren@mail.com (ook MSN) en/of 06 - 46341588

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

Ik vindt het een prima idee.

Echt heel erg coowl.


Zelf gaat ik dit jaar ook naar een camping waar ik kinderen die gehandicapt zijn begleiden. Dat hun ook een weekje of meerdere weken lol hebben...


Ik ben voor (ook al heb ik geen auto die over de straat mag)
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

Tim @X
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 371
Joined: ThuJun12, 2003 6:16:05 PM
Location: Montfort (Limburg)

Post by Tim @X »

Het lijkt me een goed idee, ik denk wel niet dat mijn auto valt onder de zogenoemde 'gepimpte' auto's :oops:
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face

Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear

Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain

Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 598
Joined: ThuJan20, 2005 7:39:27 PM
Location: GORINCHEM
Contact:

Post by Cees »

Ik denk dat een van onze bestuursleden hier maar eens serieus mee aan de slag moet :lol:

De AXclub mag hier zeker niet in achterblijven 8)

OpaGT zal dan zeker van de partij zijn , ook al zijn onze autotjes dan niet super getuned .
ER IS WEER EEN Image. C 1

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Dit klinkt idd leuk, moet je alleen wel goed opzetten qua regelgeving enzo. Materiele of - nog erger - emotionele schades moet je vooral onder deze groep mensen erg mee uitkijken is mijn ervaring..

Maar een soort van showdagje lijkt me idd wel grappig ja :D helaas is mijn AX weinig speciaal, op het onderstel na..

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zeker wel goed plan!

doet me beetje denken aan de 'Vroemdag' op Zolder..

evenementen commissie zal hier zeker van horen ;)
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Ontzettend goed idee, echter onze AX is niets bijzonders aan, nou ja niets hij rijd nog perfect ook na 16 jaar.

Maar mischien is het een oplossing dat dat mensen die b.v. zelf niet rijden een financiel bijdrage kunnen leveren, in dat geval reken al maar alvast op ons.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

mooi idee
zie idd overeenkomst met Zolder 8) en Glowparade van Full Speed voor Villa Pardoes
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

leuk idee

we hadden het uit kunnen proberen op de limburgmeeting tijdens het ijseten

flipthijs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 243
Joined: SatNov26, 2005 12:17:01 PM
Location: Merksplas
Contact:

Post by flipthijs »

Ik ben geen nederlander maar toch vind ik zoiets wel heel leuk, je gaat ook leuke reacties krijgen van die mensen, ook ontroerende mensen.

Maar ik denk ook dat er veel gevaren aan verbonden zijn, met iemand in je auto rijden waarvan je niet weet hoe hij/zij zich gedraagt kan erge gevolgen hebben.

Maar op zich vind ik dit wel een leuk idee.

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

Popmart wrote:leuk idee

we hadden het uit kunnen proberen op de limburgmeeting tijdens het ijseten


Hahaha LOL :lol:
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

gertjuh wrote:
Popmart wrote:leuk idee

we hadden het uit kunnen proberen op de limburgmeeting tijdens het ijseten


Hahaha LOL :lol:


Jahh hahaha dat soort zit er dus ook bij :lol:..... maar alles kost tijd ......
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Ik vind het echt een super goed idee! Weet niet of mijn auto speciaal genoeg is, maar het is echt een top idee!

Tim @X
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 371
Joined: ThuJun12, 2003 6:16:05 PM
Location: Montfort (Limburg)

Post by Tim @X »

flipthijs wrote:Ik ben geen nederlander maar toch vind ik zoiets wel heel leuk, je gaat ook leuke reacties krijgen van die mensen, ook ontroerende mensen.

Maar ik denk ook dat er veel gevaren aan verbonden zijn, met iemand in je auto rijden waarvan je niet weet hoe hij/zij zich gedraagt kan erge gevolgen hebben.

Maar op zich vind ik dit wel een leuk idee.


Nou, ik weet wel dat bij ons in de regio in zo'n instelling er een soort toerrit werd gehouden met vrachtwagens, en daarbij zijn geen ongevallen van welk soort dan ook gebeurt :) maar je moet idd blijven oppassen
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face

Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear

Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain

Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Dat weten de begeleiders ook wel (doet mijn zus voor d'r werk).

Ach, of je 'm nu supergepimpt hebt of niet, vier AX'jes achter elkaar is ook al een heel stoer gezicht ;)
Ik wil dan ook wel een keertje mee. Leuk idee.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Tim @X wrote:
flipthijs wrote:Ik ben geen nederlander maar toch vind ik zoiets wel heel leuk, je gaat ook leuke reacties krijgen van die mensen, ook ontroerende mensen.

Maar ik denk ook dat er veel gevaren aan verbonden zijn, met iemand in je auto rijden waarvan je niet weet hoe hij/zij zich gedraagt kan erge gevolgen hebben.

Maar op zich vind ik dit wel een leuk idee.


Nou, ik weet wel dat bij ons in de regio in zo'n instelling er een soort toerrit werd gehouden met vrachtwagens, en daarbij zijn geen ongevallen van welk soort dan ook gebeurt :) maar je moet idd blijven oppassen


vrachtwagenchauffeurs rijden IETS anders dan de gemiddelde AX-rijder ;)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

:) mooi zoiets, dat is echt een goed idee.

alleen ik wil zoiets wel op de tv zien, dat zoiets georganiseerd wordt, grandioos, voor 't goeie doel, dat is perfect.

alleen voor mij is het niets, want als een maatje meerijdt (ik ga 'm verder niet uhm, 'afzeiken')
en diegene gaat dus heel panisch in me handschoenekastje kijken, en met me zonneklep gaat spelen, en met een nood-zaklamp naar buiten gaat schijnen naar voorbijgangers enzo...

...heb ik toch 't idee dat ik met zoiemand in me auto al moeite heb.


doe mij maar een vriendin in de kofferbak,

of een vader naast me die half slaapt en toch de route opleest van het routepapiertje.




greetz
DuFF
Spreken is goud, Ductape is zilver.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ik val ook onder de categorie 'goed idee maar mijn auto is niet gepimpt genoeg'. Maar mijn zegen heb je :)
Kijk uit, een Cactussssss

j@@pie c r x
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: FriJan13, 2006 3:16:57 PM

Post by j@@pie c r x »

ik poste dit voor een vriend van mij maar als je iedeeen hebt of je hebt tips of commentaar dan moet je even een email naar wybren@mail.com sturen. :)

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 147
Joined: MonJun21, 2004 12:18:54 PM
Location: Utrecht

Post by hot_femeel »

flipthijs wrote:Maar ik denk ook dat er veel gevaren aan verbonden zijn, met iemand in je auto rijden waarvan je niet weet hoe hij/zij zich gedraagt kan erge gevolgen hebben.



Hoi!

Echt een machtig mooi idee!

Ik kom uit een familie waar veel mensen in de zorg zitten, en dan speciaal voor gehandicapten. Uit ervaring weet ik dat met dit soort activiteiten de bewoners heel goed begeleid worden door de mensen uit het verzorgende team. Zij weten ook in te schatten of mensen niet vreemd gaan reageren ofzo, je moet zoiets natuurlijk ook niet organiseren zonder te overleggen met de instelling.

Ik wil ook wel meerijden, maar mijn AX is ook niet heftig getuned. Ik denk ook niet dat dat echt heel belangrijk is. Met allemaal AX-jes in een sliert het dorp/de stad rond is al een hele beleving!
Grrrrrrr, Hot_femeel

Locked