Opper hier je idee?n voor een AX-Club-evenement !!!

Kom hier meer te weten over de club agenda en meetings wie, wat, waar, wanneer en hoe. Ook voor foto's en nabespreken van afgelopen meetings.

Moderators: Browny, webmasters

Locked
kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Hahahah.. dan kunnen we beter op zoek naar een paar oude bras-AXjes waar iedereen in mag rijden.. kan je tenminste ballsout gaan en gaat 't ook niet te hard :lol:

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

eh, nee, met de ax mag je niet de kartbaan op. :lol:
ik bedoel gewoon karten. Tis daar trouwens ong. 13,74 keer leuker dan op de gemiddelde kartbaan hier in de omstreken.

citro-power
AX Master
AX Master

Post by citro-power »

Browny wrote:...ong. 13,74 keer...

LOL :lol:

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Joost wrote:
mpm wrote:
pcrodent wrote:Met 7 euro inschrijfgeld komt er geen hond :D

Zodoende hebben zich nu al vier honden hierboven aangemeld :lol:
7 euro is toch niet zoveel... Hoeveel zou je ?nders hebben uitgegeven op die zaterdag? :wink:

welkom bij de club

mpm, was het je al opgevallen dat ikzelf me ook al had aangemeld in die post? ;)

H? flauw.... ik probeerde alleen te zeggen dat entree heffen voor (deelnemers aan) een recordpoging niet echt een stimulans is voor mensen om eraan mee te doen.
Niettemin kom ik dan waarschijnlijk wel, en met mij vele clubleden hoop ik, maar dergelijk fanatisme valt niet van de gemiddelde AX-rijder te verwachten. Die moet je echt een goede reden geven om 7 euro uit te geven om "ons te helpen" bij de recordpoging.
Vandaar m'n opmerking :)
Kijk uit, een Cactussssss

Tim @X
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Tim @X »

Ik zal iig meedoen, maar 7 euro is zoals pcrodent al zegt geen stimulans om niet-clubleden te bewegen om mee te doen
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face

Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear

Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain

Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by mpm »

pcrodent wrote:mpm, was het je al opgevallen dat ikzelf me ook al had aangemeld in die post? ;)

Jazeker. 1 van die eerste 4. Tel maar na (tot die post) :).

H? flauw.... ik probeerde alleen te zeggen dat entree heffen voor (deelnemers aan) een recordpoging niet echt een stimulans is voor mensen om eraan mee te doen.
Niettemin kom ik dan waarschijnlijk wel, en met mij vele clubleden hoop ik, maar dergelijk fanatisme valt niet van de gemiddelde AX-rijder te verwachten. Die moet je echt een goede reden geven om 7 euro uit te geven om "ons te helpen" bij de recordpoging.
Vandaar m'n opmerking :)

Goede redenen:
1. Je krijgt een mooie sticker (op je auto te plakken als je dat wilt) over 't mee-realiseren van 't record.
2. Mooie prijs te winnen (afh. van opbrengst).
3. 'Gratis' koffie en cake bij de entree van 't evenement.
4. Een grote bak (5x5m.) LEGO (overleg met www.debouwsteen.com) voor de kleintjes met oppas. De grootjes kunnen dan even in alle rust zonder 't klein grut het recordritje doen vanaf Almere door de polder.
5. Tegelijk verkiezing mooiste AX (evt. per kleur) met kleine prijzen.
6. Verkiezing smerigste AX :P. Winnaar krijgt een ProTech poetsbeurt.
7. Misschien komt je autootje op de TV.
8. Evt. een kleine AX markt om bijv. eindelijk je vurig gewenste spaakvelgjes te vinden :lol: (of om van je ouwe kromme velgen af te geraken :lol: :lol: ).
9. Leuk dagje uit! Voor maar 7 euro!

Reply@ bad_my84 hieronder: tuurlijk, als d'r maar genoeg komen :).
Last edited by mpm on SatFeb18, 2006 6:58:13 PM, edited 1 time in total.
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Kun je dat allemaal realiseren voor 7 euro?
Das wel netjes dan :)
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by mpm »

Als er 5% van de AX-bezitters langs komen, is er voor 10.000 euro inkomsten aan entree-gelden.
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Januari 2005 reden er nog bijna 30.000 AXen rond in Nederland (10% van het totale aantal Citroën's) (CLICKY VOOR BRON)

5% daarvan... 1500 AXen dus

sjah ik weet het niet, denk dat heeeeeeeeel blij mag zijn als er zoveel komen. De AX is nou niet echt een auto die nog bewonderd wordt, de meeste rijders (uitgezonderd de clubleden hier) zien het gewoon als 'n vervoersmiddel die van A naar B moet rijden en terug. Zij zullen (denk ik) geen tot weinig interesse hebben in zo'n meeting, hoe leuk het ook klinkt.

Een AX is simpelweg niet zo'n liefhebbersauto (en Citrofielenauto) zoals sommige andere Citroen's wel zijn. En daarmee bedoel ik niet alleen de klassiekers, maar denk ook aan de XM, en in mindere mate de BX (maar daar gaat het niet over hier). NAtuurlijk rijden er wel citrogekken in een AX, maar niet zoveel als in bijvoorbeeld de hydropneumaten. (hopelijk schop ik niet teveel mensen tegen 't verkeerde been nu :oops: , en begrijpen ze wat ik bedoel)

Maarja, stel dat er wel 5% komt, dan spreek je toch over 1000+ autos.. waar ga je dat allemaal laten? Boeren zitten er niet op te wachten dit toe te laten op een weiland, en zie maar eens zo een grote parkeerplaats te vinden...

En natuurlijk een tal van andere organisatorische en logistieke dingen waar rekening mee gehouden moet worden.. denk aan het informeren/regelen van politie en brandweer. Het regelen van de betalingen e.d. (je moet toch kosten maken eer je inkomsten binnenkrijgt)

Ik wil het idee natuurlijk niet afkraken, is een hardstikke goed idee. Maar je moet hier wel goed overna denken. Er komt meer bij kijken als dat je zo denkt. Is er eigenlijk wel eens zoiets vergelijkbaars geprobeerd op te zetten en uitgevoerd?
Last edited by Glenn@nl on MonFeb20, 2006 9:17:14 PM, edited 1 time in total.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Interresante pagina:

Polski fiat - 49 stuks :lol: het is nog een officeel merk ook.

Mega - 77 stuks

willys 720 stuks (zijn die amerikanen niet wat vergeten mee terug te nemen na wo2? :lol: :roll: )

Minst populair:

Alfa romeo Arna : 1 stuk (en niet gek ook gezien het een nissan laurel cloon is).

Meest populair:

Volkswagen Golf : 374.862 stuks (tja smaak is anders).

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by mpm »

Drake wrote:Interresante pagina:(..)

Waar is die pagina dan?
M'n Spot is ter ziele...

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

rechtsboven in de post van glenn :wink:

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by mpm »

Glenn@nl wrote:Januari 2005 reden er nog bijna 30.000 AXen rond in NL... 5% daarvan... 1500 AXen dus
sjah ik weet het niet, denk dat heeeeeeeeel blij mag zijn als er zoveel komen. De AX is nou niet echt een auto die nog bewonderd wordt, (...)
Maarja, stel dat er wel 5% komt, dan spreek je toch over 1000+ autos.. waar ga je dat allemaal laten? Boeren (...etc)
En natuurlijk een tal van andere organisatorische en logistieke dingen waar rekening mee gehouden moet worden.. denk aan het informeren/regelen van politie en brandweer. Het regelen van de betalingen e.d. (je moet toch kosten maken eer je inkomsten binnenkrijgt)
Ik wil het idee natuurlijk niet afkraken, is een hardstikke goed idee. Maar je moet hier wel goed overna denken. Er komt meer bij kijken als dat je zo denkt. Is er eigenlijk wel eens zoiets vergelijkbaars geprobeerd op te zetten en uitgevoerd?

Ik ben er van uitgegaan dat er inmiddels weer een aantal AX'en (ongetwijfeld) op de sloop beland zijn. Zodoende schat ik dat 5% hooguit 1450 is.
Waar heb je de brandweer voor nodig? Politie kan ik me nog enigszins voorstellen (als er echt 1000+ zouden komen), maar waarschijnlijk (ze hebben 't druk) vertellen ze je zelf maar e.e.a. te regelen (mooi toch 8)).
W.b. parkeren: ik meen dat ze een groot leeg industrieterrein bij Almere hebben. Misschien is daar genoeg plaats.
W.b. betaling: men kan zich van te voren inschrijven via de site.Zodoende krijg je zicht op de te verwachten inkomsten. Inschrijven (zeker aangeraden) dus niet verplicht (op de dag zelf komen zonder bericht vooraf is akkoord), maar a.d.h.v. het aantal inschrijvingen ?6 dagen vantevoren wordt de uit te loven prijs bepaald.
Aan de hand van 't aantal inschrijvingen 1 maand vantevoren wordt bekeken welke zaken haalbaar zijn qua kosten. Dus misschien komen er maar 100... Kan ook, ge weet 't niet.
We kunnen alle AX'jes die je tegenkomt bij de supermarkt een papiertje onder de wisser stoppen of ze zich willen inschrijven voor 't record.
En een paar weken vantevoren kunnen alle forummers hier briefjes op gaan hangen in supermarkten.
Ach misschien komt er 1% = 290 AX'jes. Dan wordt 't een erg klein recordje (of niet eens: waarschijnlijk hebben er op een zeeschip in Rotterdam meer AX'jes tegelijk gestaan :?:).

Drake: oh bedoelde je die. Helaas staat 't aantal Fuego's (?80 denk ik) er niet op... Alleen iets van '11000 overige Renaults'.
Je kunt dus niet zeggen dat de Arna 't minst populair is, misschien zijn er nog wel 100 auto's waar er maar 1 van zijn.
Volkswagen Golf : 374.862 stuks (tja smaak is anders).

Bij een golf denk ik altijd: nooit kopen, want je zit dan heel lang met een aartslelijke auto omdat ie zo lang meegaat! :lol:.
M'n Spot is ter ziele...

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by blueduck »

Je kan t ook proberen op citromobiel natuurlijk... Kan je gelijk es andere types bekijken.
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

mpm wrote:
Glenn@nl wrote: denk aan het informeren/regelen van politie en brandweer.

Waar heb je de brandweer voor nodig? Politie kan ik me nog enigszins voorstellen (als er echt 1000+ zouden komen), maar waarschijnlijk (ze hebben 't druk) vertellen ze je zelf maar e.e.a. te regelen (mooi toch 8)).

brandweer moet op de hoogte zijn van dat soort plaatselijke activiteiten,

ik zit op scouting(ja lach maar) maar als we dus een overnachting hebben, of we zijn door de weeks in het scouting-gebouw aanwezig ipv in het weekend, dienen wij dit door te geven aan de brandweer...

altijd brandweer of politie bij een feest of dergelijke inlichten, het kan nooit kwaad, en mischien dringt t niet meteen door, maar je zou er wel is wat problemen mee kunnen voorkomen achteraf, welke weet ik ook niet, maar er kan van alles gebeuren. :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

mpm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by mpm »

DuFF wrote:... maar je zou er wel is wat problemen mee kunnen voorkomen achteraf, welke weet ik ook niet, maar er kan van alles gebeuren. :wink:

Een AX die in de fik vliegt, ofzo? :D
M'n Spot is ter ziele...

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

mpm wrote:
DuFF wrote:... maar je zou er wel is wat problemen mee kunnen voorkomen achteraf, welke weet ik ook niet, maar er kan van alles gebeuren. :wink:

Een AX die in de fik vliegt, ofzo? :D

ja of de bestuurder, je kan het zo gek niet bedenken :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master

Post by CitroënAXDriver »

Nou zo kan die wel weer h?...
Aan concrete idee?n heb ik toch een stuk meer hoor :P
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by citrofreak »

Ff een beetje reclame maken: ik heb een eigen bedrijf, een pizzaservice! Ik kan een keer met de pizzabus op een meeting komen en gaan bakken. Zeg het maar. Is trouwens geen Citroen, sorry!
ImageImage

Tim @X
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Tim @X »

Lijkt me wel lachen, allemaal pizza eten, leuk idee mits er genoeg belangstelling :lol:
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face

Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear

Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain

Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!

Locked