ik neem ook een krik mee,
2 setjes assteunen,
en me nieuwe 99-delige mannesmann bitjes-set(kerst toch nog ergens goed voor)
en standaard me doppenset/steekringratelset en schroevendraaierset.
gereedschap zal er zeker voldoende aanwezig zijn
ik probeer nog lekkere handschoentjes te regelen (volgens mij had Drake die ook al is geprobeerd)
dun, en je voelt wat je vastpakt, maar toch worden je handen niet zwart.
Ik ben er dus ook bij....kom toch met Koen NL....wie heeft er nog toevallig een linkerachterlicht unit liggen voor zijn AX?....heb ik per ongeluk een barst in geslagen....:s
Hoor het wel!!
Groeteeeen
Citroën de Gekstuhhh!!
Trotse Eigenaar van:
Citroën Xsara 1.8 16V VTS (is niet meer :s)
VW Golf Variant 1.9TDI Bluemotion
To do:
Auto verkopen!! (Xsara)(Verkocht!)
Klust met plezier aan:
Citroën AX 1.1 First (Koen NL)
Kijk zijn to do list maar na :S
DuFF wrote:
dun, en je voelt wat je vastpakt, maar toch worden je handen niet zwart.
die om je haar mee te verven?
ik heb ook diezelfde dingen bij (ringsteekmomentsleuteldoppen en rolkrikje) en uitlaatcement
verders ben ik op zoek naar een pakking voor tussen de kat. en het uitlaatspruitstuk.
de uitlaat van bossie hangt inmiddels onder mijn auto maar de aansluiting is anders (konisch/taps toelopend versus niet dat)
heb nu een zelfgeknipte 2mm dikke rubberen pakking ertussen zitten maar ik geloof ik niet dat het echt afdicht...
zijn er speciale dingen voor te koop? of heb ik gewoon het verkeerde geknipt.. tips welkom.
Rio97 wrote:
Dus kom maar op met die asjes
hier sluit ik me graag bij aan!
net m'n haar geknipt, dus een bakolie maskertje hoort er wel een beetje bij
het wordt feest
en hoe zit het nou met de band, romy?
DuFF wrote:achterlicht moet je vastklikken en wrikken, niet tegen slaan jacob
I know i know ....maar ik kreeg dat verrekte ding er niet uit en ik dacht als de lampjes nou niet kapot zijn, misschien moet ik er dan een tik op geven....haha....was iets te hard dus......
Citroën de Gekstuhhh!!
Trotse Eigenaar van:
Citroën Xsara 1.8 16V VTS (is niet meer :s)
VW Golf Variant 1.9TDI Bluemotion
To do:
Auto verkopen!! (Xsara)(Verkocht!)
Klust met plezier aan:
Citroën AX 1.1 First (Koen NL)
Kijk zijn to do list maar na :S
Elsje wrote:
en hoe zit het nou met de band, romy?
Jaaaaa, geen idee? Ik heb een basgitaar in de aanbieding + speler! En een gewone gitaar (+ 2 versterkers) kan ik ook zeker weten regelen! Alleen dan wel zonder speler
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Elsje wrote:
verders ben ik op zoek naar een pakking voor tussen de kat. en het uitlaatspruitstuk.
de uitlaat van bossie hangt inmiddels onder mijn auto maar de aansluiting is anders (konisch/taps toelopend versus niet dat)
heb nu een zelfgeknipte 2mm dikke rubberen pakking ertussen zitten maar ik geloof ik niet dat het echt afdicht...
zijn er speciale dingen voor te koop? of heb ik gewoon het verkeerde geknipt.. tips welkom.
Klopt, daar zit een speciale ring tussen van gevlochten staaldraad. Zijn als compleet setje bij de dealer te koop.
Je moet dus nr. 12 hebben, een reparatiesetje met nr. 1798 76. Ik geloof dat de prijs ergens rond de 20 euro ligt. Ik weet trouwens niet of deze voor alle AX-en hetzelfde is
DuFF wrote: waarom is 'mijn'dikgedrukt en verbeterend? het was zijn, en dat klopte, want het is niet jacob zijn AX, maar die van Koen waar het over gaat.
haha... is inderdaad Koens AX...en niet die van mij!
Citroën de Gekstuhhh!!
Trotse Eigenaar van:
Citroën Xsara 1.8 16V VTS (is niet meer :s)
VW Golf Variant 1.9TDI Bluemotion
To do:
Auto verkopen!! (Xsara)(Verkocht!)
Klust met plezier aan:
Citroën AX 1.1 First (Koen NL)
Kijk zijn to do list maar na :S
Bossie wrote: speciale ring tussen van gevlochten staaldraad.
Je moet dus nr. 12 hebben, een reparatiesetje met nr. 1798 76. Ik geloof dat de prijs ergens rond de 20 euro ligt. Ik weet trouwens niet of deze voor alle AX-en hetzelfde is
ik kan wel wat geluid maken op een gitaar, maar echt om over naar huis te schrijven is het niet.
sander kon (kan natuurlijk nog steeds) dat wel! ff vragen of ie ook langs komt
ik heb drumstokjes (en eh.. pannen?) en er zijn vast wel rockers onder ons toch?
of verwelken de bloemetjes dan stante pede aad..
he mensen, is er eigenlijk nog iemand die mij wil helpen? (met de dempers en de veren aan de voorkant en eventueel achteras verlagen als het los zit?!?) Ik zie iedereen allemaal afspraken maken met elkaar enzo... ik dacht als ik dat niet doe sta ik daar in mijn eentje de boel een beetje op te houden...
Achterdempers zijn nog niet gelukt... zat moervast... extra bus WD40 gekocht. Klopt het dat die vast zitten met dop/sleutel/etc. 18, of zijn ze zo geroest dat 17 er niet meer omheen wilde?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Achtedemper zou toch best simpel los moeten gaan Dat verwisselen is 5 min werk!
Voorpoten dingen ga ik niet mee helpen, vind het een kl*te klusje omdat ik die fusee zelf nooit los krijg
Ik denk dat het wel zeker is, ik kom met een Grijze 1.4 TRS, en wil proberen het volgende te doen:
- Aandrijfassen vervangen (+/- half uur - 3 kwartier werk als het meezit en met iemand die de fusees wil losrammen)
- Startmotor vervangen (half uurtje?)
- Ruitenwissermotor (geen idee hoelang, en ik weet niet hoe ik hem afmoet stellen... )
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).