Frikadellenmeeting / Nieuwjaarsborrel 17-01-2009

Kom hier meer te weten over de club agenda en meetings wie, wat, waar, wanneer en hoe. Ook voor foto's en nabespreken van afgelopen meetings.

Moderators: Browny, webmasters

Post Reply
citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

beefy wrote:welkom iedereen voor de superlekkere meeting en best wel gezellig.
wat hebben we gedaan.
De AX gt5 verlaagd vooran.

@marc thx voor het helpen verlagen.
@joost dankuwel voor de hulp en de spullen
@ aad harstikke dank voor de locatie. supper meeting.

dankuwel aan iedereen
grtzz stuart
welkom? :lol:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zo, 1 dag later.. en ook ik ben thuis..

wat een geweldige dag was het gister zeg!
die auto van job blijft voortaan met folie aan elkaar zitten, gelukkig heeft hij ni et gemerkt dat ik zn contactslot had losgemaakt zodat het leek alsof zn accu leeg was.. en raakte hij niet in paniek toen we onder de kap stonden te kijken en alleen maar uitkraamde 'tsja, dat ziet er niet best uit.... hoe kan jez oiets nou kopen.. nahja, dat is ook afgeschreven' :D

verder toch nog (in mn goeie kleren..) echt gesleuteld, omdat er 2 belgen ruzie hadden met verhogingsveren :D
en toen.. om9uur bedenkt marco dat hij toch al te laat is voor zn afspraak en springt in zn auto om zn voorpoten nog te wisselen..
wat zo vlotjes verliep dat na 45min beide voorpoten eronder hingen, nieuwe aandrijfassen erin, remmerij aangesloten.. alleen nog 1 fussee die niet op zn plek wilde.. :roll:

toen we om 02:15 weg gingen had ik het geluk dat paul/cindy van goud gemaakt zijn :) zodat ik niet nog naar huis (1.5uur rijden) hoefde.. naast paul in de auto ben ik een aantal keer kort in slaap gevallen :oops:
paul/cin, bedankt :) :fluffle

en aan de rest, wat een geweldige club toch.. ik zou bijna dat duitse hok weg doen :):cry:
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Aad nogmaals bedankt voor alles! Zoals gewoon top geregeld!.

Was zoals gewoonlijk weer ultiem gezellig en onzinnig :lol: , alles
aan mijn kan ring redelijk vloeiend (op de tellerbak en kabel na dan).
Maar de first heeft nu een toerenteller en kan tot 220 echt wel aangeven (hoe hip in een standaard first). Verder schakeld hij nu nog een stukje beter met de glimmende steun. En oja hij mist nu een trekhaak :lol:

Grote dank ook voor iedereen die heeft meegeholpen aan de first, super!

Filmpjes zijn momenteel aan het uploaden, ik zag deze spoedig plaatsen (maar met 50 kb/s en gezien het HD materiaal is gaat dat nog even duren).

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

dat was zeker een supermeeting, ook Nans vond het leuk, en ze heeft nog wat beeldmateriaal gemaakt.
ook ik heb beeldmateriaal gemaakt, interval en gewoon.
dat interval was wel erg letterlijk, want terwijl hij nog een foto nam van de interval-opname, viel de camera naar beneden met een harde klap in de rvs wasbak die naast de keuken hangt.

dus als je een knal hoorde, en daarna van bovenaf iemand hoorde roepen, Hé K*T, dan was ik dat :oops:

@ Browny, niet alle klussen zijn geklaard, ik had op het menu staan:
-tellerhuisverlichting vervangen voor nieuwe.
-oliecatchtankje legen.
dat is allebei niet meer gebeurd, want rond een uurtje of 6 had ik 't toch wel gezien :oops: .

mijn beeldmateriaal en beeldmateriaal van Nans gaat ik zeker nog online gooien, zodra me internet normaal doet :) .
voorproefje dan maar:
Image

@ Bas_S bedankt dat ik nu eindelijk 2 GTI-stoelframes gevonden heb,
we spreken nog wel wat af :) .

ik verheug me alweer op de frikandellen-meeting 2010 :lol:
Last edited by DuFF on SunJan18, 2009 8:18:55 PM, edited 1 time in total.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Heren en dames... weer een fantastisch voorbeeld van de AXClub-spirit!

Nigel had best willen komen maar de bestuurder bleek uiteindelijk sowieso veel te ziek.
Tot in Nieuwegein!
Last edited by 2Black on MonJan19, 2009 10:58:30 AM, edited 1 time in total.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

v.andriessen wrote:Nou ik ben net even wezen rijden. Het bokken ik echt een heel stuk minder en hij loopt een stuk soepeler. En trek lekker door, maar echt een duidelijk verschil in vermogen, merk ik niet echt of nog niet... Heb nog niet op de snelweg gereden
En nogwat over het vermogen... het komt wat geleidelijker, met die andere chip was het veel ongenuanceerder als je begrijpt wat ik bedoel.

De motor klinkt veel rustiger en zachter. Nu alleen de remmen nog...
Ghehe... je hebt dus ook nog niet ècht doorgetrokken?
Als het goed is, moet je rond de 3000rpm kunnen voelen dat 'ie wat meer gaat geven en vanaf zo rond de 5000rpm gaat 'ie helemaal los.
En vergeet niet dat je 'm nu tot net voorbij de 8000rpm kunt doortrekken, hè?! 8) (niet te vaak n'tuurlijk, maar wel vet om eens te doen!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Zoals beloofd een klein stukje over het avontuur wat de heenreis naar de meeting heette;

Het vertrek ging al wat lastig. De 1.1 wordt nog maar één keer in de maand gebruikt, dus de accu was leeg. Dus: 1.1 van achter uit de straat naar huis geduwd en aldaar gestart met de startkabels. Klaar om te gaan!

Na ongeveer 15km rijden bedacht ik me dat het wel eens handig kon zijn om te gaan tanken. Zo gezegd, zo gedaan. Maar; nooit weer starten natuurlijk. Aanduwen dan maar, want de startkabels had ik natuurlijk in de peug laten liggen. Het aandrukken lukte niet door de kl*teplek waar het benzinestation zit, dus heb ik maar mijn oom gebeld. Die woont immers dichtbij waar ik stilstond. Hij was even boodschapppen aan het doen, dus ik stond in mijn knutselkleren te wachten voor de supermarkt woorap de zwerver voor de deur verstoord opkeek: "Hé, concurrentie!". Enfin bij het tankstation gestart met de veel te dunne, en dus loeihete, startkabels van m'n oom. Nu kan er niets meer fout gaan!

Nou ja, op de A28 vlak voor Amersfoort brak mijn uitlaat af, vlak voor de einddemper. Dus op de vluchtstrook onder de AX gekropen (met lopende motor, stel voor dat ie weer niet start) en de uitlaat opgehangen aan wat elektriciteitdraad. En, aangezien ik toch als stil stond, op de vluchtstrook ook nog even het knipperlicht linksachter gerepareerd. Daarna in de mijn-civic-heeft-een-veel-te-grote-uitlaatpijp-modus de overige 100km afgelegd. Ik had wel een lichte discotheekpiep in m'n oren toen ik aankwam..... :roll:

Door de ongelooflijke herrie wel leuke tafereeltjes meegemaakt onderweg. Bij deze in het bijzonder excuses aan; het gezinnetje dat in de auto lag te slapen op een parkeerplaats bij een tankstation en het vrouwtje dat zich de pleuris schrok toen ik in ging voegen op de snelweg. :D

Al met al aardig wat vertraging, maar met veel hulp van verschillende clubleden weer zodanig thuisgekomen dat m'n radio boven de motor uitkwam :roll:
AX GTI '91

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

MNM(tm) wrote:
v.andriessen wrote:Nou ik ben net even wezen rijden. Het bokken ik echt een heel stuk minder en hij loopt een stuk soepeler. En trek lekker door, maar echt een duidelijk verschil in vermogen, merk ik niet echt of nog niet... Heb nog niet op de snelweg gereden
En nogwat over het vermogen... het komt wat geleidelijker, met die andere chip was het veel ongenuanceerder als je begrijpt wat ik bedoel.

De motor klinkt veel rustiger en zachter. Nu alleen de remmen nog...
Ghehe... je hebt dus ook nog niet ècht doorgetrokken?
Als het goed is, moet je rond de 3000rpm kunnen voelen dat 'ie wat meer gaat geven en vanaf zo rond de 5000rpm gaat 'ie helemaal los.
En vergeet niet dat je 'm nu tot net voorbij de 8000rpm kunt doortrekken, hè?! 8) (niet te vaak n'tuurlijk, maar wel vet om eens te doen!)

Voorbij de 8000 :shock: oh dan gaat die sportuitlaat er echt weer onder, DAT MOET IK MEE MAKEN!!! Pueeeeeeeeeeeeeeep

Maar over de 3000 heb ik hem natuurlijk al gehad.... tot 6000 is ie gegaan, maar met de vorige chip was ik ook net zo bruut, het kwam alleen wat onbeschofter op de voorwielen over, nu is het veel soepeler en de motor is ook stiller. Ik ga binnenkort wel effe blazen op de snelweg... kijken wat ie doet
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Net als de vorige afleveringen weer SUPER geslaagd!! 8)

Hier wat foto's, had geen zin om ze uit te zoeken dus heb ze allemaal maar geupload :lol:

even twee overzichtsfoto's...

Image

Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

DuFF wrote: mijn beeldmateriaal en beeldmateriaal van Nans gaat ik zeker nog online gooien, zodra me internet normaal doet :) .
voorproefje dan maar:
Image
waarom nou deze foto?!?!?! :oops:
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

MBa@NL wrote:Net als de vorige afleveringen weer SUPER geslaagd!! 8)

Hier wat foto's, had geen zin om ze uit te zoeken dus heb ze allemaal maar geupload :lol:
2e afdruk gratis?
Image Image Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

v.andriessen wrote:
DuFF wrote: mijn beeldmateriaal en beeldmateriaal van Nans gaat ik zeker nog online gooien, zodra me internet normaal doet :) .
voorproefje dan maar:
Image
waarom nou deze foto?!?!?! :oops:
Geeft exact de sfeer op de meeting weer :wink: , goed gedaan Duff.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Bossie wrote:
MBa@NL wrote:Net als de vorige afleveringen weer SUPER geslaagd!! 8)

Hier wat foto's, had geen zin om ze uit te zoeken dus heb ze allemaal maar geupload :lol:
2e afdruk gratis?
je zou het wel bijna zeggen inderdaad :lol:

zal er zo ff een paar gaan skippen ;)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

MBa@NL wrote:
Bossie wrote:
MBa@NL wrote:Net als de vorige afleveringen weer SUPER geslaagd!! 8)

Hier wat foto's, had geen zin om ze uit te zoeken dus heb ze allemaal maar geupload :lol:
2e afdruk gratis?
je zou het wel bijna zeggen inderdaad :lol:

zal er zo ff een paar gaan skippen ;)
Als je ze toch weggooit, dan wil ik ze wel hebben ;)
Image Image Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Bossie wrote:
MBa@NL wrote:
Bossie wrote:
MBa@NL wrote:Net als de vorige afleveringen weer SUPER geslaagd!! 8)

Hier wat foto's, had geen zin om ze uit te zoeken dus heb ze allemaal maar geupload :lol:
2e afdruk gratis?
je zou het wel bijna zeggen inderdaad :lol:

zal er zo ff een paar gaan skippen ;)
Als je ze toch weggooit, dan wil ik ze wel hebben ;)
Denk dat je dan ff naar Amerika moet, zal daar ergens in de prullebak van Google komen te liggen :lol:

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

MBa@NL wrote:
Bossie wrote:
MBa@NL wrote:
Bossie wrote:
MBa@NL wrote:Net als de vorige afleveringen weer SUPER geslaagd!! 8)

Hier wat foto's, had geen zin om ze uit te zoeken dus heb ze allemaal maar geupload :lol:
2e afdruk gratis?
je zou het wel bijna zeggen inderdaad :lol:

zal er zo ff een paar gaan skippen ;)
Als je ze toch weggooit, dan wil ik ze wel hebben ;)
Denk dat je dan ff naar Amerika moet, zal daar ergens in de prullebak van Google komen te liggen :lol:
Ik vraag wel of ze ze op willen sturen. DJ kan misschien een goedkoop tarief regelen bij DHL ;)
Image Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »


Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

ÜBERVET!!! Wat onwijs gaaf dat filmpje! Kan ik mooi een beetje namen oefenen bij de gezichten! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Post by MrBBQ »

Gave filmpje, wel jammer dat als er gefilmd dat bepaalde mensen steeds weglopen !

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

haha, nooit gezien dat je aan het filmen was :D

Post Reply