Verdomd, ben ik er nog ingetrapt ookBossie wrote: Het ruitenwissersproeiervloeistofpromotie- en verkoopteam
Frikadellenmeeting / Nieuwjaarsborrel 17-01-2009
Moderators: Browny, webmasters
tjonge wat een dag zeg.
om 10 uur op pad gegaan en 03:00 thuis.
Veel geleerd en gelachen en weinig verkocht
Wat kunnen dingen toch raar lopen.
km tellers die nog harder tikken of geen kabel hebben, stuurkogels die meedraaien, Fusees die niet los gaan.
Stuurkogelhoesjes die ooit geplakt zijn, of nog droger als een sahara zijn.
Aluminiumfolie remschijven zo dun,
Aandrijfhoesjes die los zitten. en de riempjes ervan om 01:30 met blik en veger zijn opgeruimd.
Boutjes van draagarmen die niet meer passen, of stabilisatorstangbout gaatjes die foets zijn.
fusee borgboutjes zonder draad waarvan gevraagd worden of die los horen te zitten.
Mensen die door hun rug gaan of door hun portemonnee.
Lasers die geen mooie show gaven en relaties die eindigen door niet compleet sleutelwerk
140 fricandellen en 38 kroketten. Aad zal het precies wel weten.
Het aantal AXen en auto's geen idee
Duff bedankt voor het cdtje, hij viel pas na een uur op
Ik ben benieuwd naar de rest van de foto's!
om 10 uur op pad gegaan en 03:00 thuis.
Veel geleerd en gelachen en weinig verkocht
Wat kunnen dingen toch raar lopen.
km tellers die nog harder tikken of geen kabel hebben, stuurkogels die meedraaien, Fusees die niet los gaan.
Stuurkogelhoesjes die ooit geplakt zijn, of nog droger als een sahara zijn.
Aluminiumfolie remschijven zo dun,
Aandrijfhoesjes die los zitten. en de riempjes ervan om 01:30 met blik en veger zijn opgeruimd.
Boutjes van draagarmen die niet meer passen, of stabilisatorstangbout gaatjes die foets zijn.
fusee borgboutjes zonder draad waarvan gevraagd worden of die los horen te zitten.
Mensen die door hun rug gaan of door hun portemonnee.
Lasers die geen mooie show gaven en relaties die eindigen door niet compleet sleutelwerk
140 fricandellen en 38 kroketten. Aad zal het precies wel weten.
Het aantal AXen en auto's geen idee
Duff bedankt voor het cdtje, hij viel pas na een uur op
Ik ben benieuwd naar de rest van de foto's!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Ah, goed dat de foto's er al zijn!
En bij deze wil ik dan ook meteen mijn dank betuigen naar iedereen voor de geweldige dag, ik heb me in lange tijd niet zo vermaakt! Had wel eens eerder een autoclub meeting bijgewoond, maar dit was gewoon super!
Terwijl je bezig bent met je dashboard eruit te slopen niet eens doorhebben dat er iemand achter in je auto zit en stiekum de achterbank heeft verwijderd, op zoek naar roest e.d. terwijl er nog twee andere mensen onder de motorkap de boel aan het inspecteren zijn! Gewoon, vanuit het niets!
Ik weet gewoon niet hoe ik jullie moet bedanken! Heb toen ik thuis was alles nog maar even uitgeladen om vervolgens nog een uurtje te gaan toeren , zo geweldig blij ben ik met de AX en het resultaat! Jammer dat de toerenteller nog niet aangesloten kan worden, maar dat komt dan vast nog wel. Motor loopt geweldig, wil alleen voor de zekerheid gewoon nieuwe bougiekabels erin, zal nog wel iets schelen. Stuurbehuizing zit weer vast (hoewel het om een of andere reden gewoon niet aansluit, maar who cares, het trilt niet meer), dashboard dimlichtlampje doet het weer (had nog niet eens door dat ie kapot was ), kilometerkabel zit weer goed (geen trillende wijzer meer), heb alvast (min of meer) toerentellervoorbereiding , achterklep gaat weer goed dicht, linker koplampglas zal er voorlopig niet uitvallen (wie hield die ook weer ineens in z'n handen?) en standje 2 van de ruitenwissen doet het weer! Oh, en het stuur staat weer zo goed als recht, even uitlijnen en het is weer perfect!
Sowiezo moet ik nog even de namen bij de gezichten krijgen (ben altijd al een ramp geweest met namen, ligt niet aan jullie) maar ik wil iedereen bedanken voor het sleutelen aan m'n karretje, de adviezen, onderdelen en de geweldige sfeer! Op het moment dat mijn kennis toereikend is zal ik me gaan storten op wat manuals (zal voornamelijk type 2 zijn dan), en hoop zo ook genoeg terug te kunnen doen voor wat er gisteren voor mij is gedaan!
Nog een bijzonder bedankje naar Aad, voor de gastvrijheid, de ruimte, faciliteiten en de frikandellen! Als je nog foto's kunt maken van de velgen kan ik er nog even naar kijken (was een beetje donker buiten), maar denk dat ze niet zouden misstaan onder m'n kar.
En nogmaals, heel erg bedankt allemaal,
Gegroet,
Peter, een heel blij nieuw lid!
En bij deze wil ik dan ook meteen mijn dank betuigen naar iedereen voor de geweldige dag, ik heb me in lange tijd niet zo vermaakt! Had wel eens eerder een autoclub meeting bijgewoond, maar dit was gewoon super!
Terwijl je bezig bent met je dashboard eruit te slopen niet eens doorhebben dat er iemand achter in je auto zit en stiekum de achterbank heeft verwijderd, op zoek naar roest e.d. terwijl er nog twee andere mensen onder de motorkap de boel aan het inspecteren zijn! Gewoon, vanuit het niets!
Ik weet gewoon niet hoe ik jullie moet bedanken! Heb toen ik thuis was alles nog maar even uitgeladen om vervolgens nog een uurtje te gaan toeren , zo geweldig blij ben ik met de AX en het resultaat! Jammer dat de toerenteller nog niet aangesloten kan worden, maar dat komt dan vast nog wel. Motor loopt geweldig, wil alleen voor de zekerheid gewoon nieuwe bougiekabels erin, zal nog wel iets schelen. Stuurbehuizing zit weer vast (hoewel het om een of andere reden gewoon niet aansluit, maar who cares, het trilt niet meer), dashboard dimlichtlampje doet het weer (had nog niet eens door dat ie kapot was ), kilometerkabel zit weer goed (geen trillende wijzer meer), heb alvast (min of meer) toerentellervoorbereiding , achterklep gaat weer goed dicht, linker koplampglas zal er voorlopig niet uitvallen (wie hield die ook weer ineens in z'n handen?) en standje 2 van de ruitenwissen doet het weer! Oh, en het stuur staat weer zo goed als recht, even uitlijnen en het is weer perfect!
Sowiezo moet ik nog even de namen bij de gezichten krijgen (ben altijd al een ramp geweest met namen, ligt niet aan jullie) maar ik wil iedereen bedanken voor het sleutelen aan m'n karretje, de adviezen, onderdelen en de geweldige sfeer! Op het moment dat mijn kennis toereikend is zal ik me gaan storten op wat manuals (zal voornamelijk type 2 zijn dan), en hoop zo ook genoeg terug te kunnen doen voor wat er gisteren voor mij is gedaan!
Nog een bijzonder bedankje naar Aad, voor de gastvrijheid, de ruimte, faciliteiten en de frikandellen! Als je nog foto's kunt maken van de velgen kan ik er nog even naar kijken (was een beetje donker buiten), maar denk dat ze niet zouden misstaan onder m'n kar.
En nogmaals, heel erg bedankt allemaal,
Gegroet,
Peter, een heel blij nieuw lid!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
zozo, net op
Het was gisteren terug leuk en veel geklust!
"Als fusees niet vast/los willen, willen ze dat ook niet!"
Na het grootste beunwerk aan de ax van mnm ben ik rond 12u vertrokken met de net verlaagde GT5. Onderweg nog ff tegengehouden geweest van de politie. (Die keken nogal toen ze onze ax vol met materiaal en rommel zagen liggen )En tenslotte om 3u30 terug in Staden beland waar we dan met onze werkkledij en volledig in vet nog op café geweest zijn
Enneuh, ik heb nog steeds moeite met jullie rare taaltje te proberen begrijpen. Heb wat geduld, ik doe moeite
Kheb aardig wat foto's genomen, kzal ze straks uploaden
Het was gisteren terug leuk en veel geklust!
"Als fusees niet vast/los willen, willen ze dat ook niet!"
Na het grootste beunwerk aan de ax van mnm ben ik rond 12u vertrokken met de net verlaagde GT5. Onderweg nog ff tegengehouden geweest van de politie. (Die keken nogal toen ze onze ax vol met materiaal en rommel zagen liggen )En tenslotte om 3u30 terug in Staden beland waar we dan met onze werkkledij en volledig in vet nog op café geweest zijn
Enneuh, ik heb nog steeds moeite met jullie rare taaltje te proberen begrijpen. Heb wat geduld, ik doe moeite
Kheb aardig wat foto's genomen, kzal ze straks uploaden
Heb na een dag douchen eindelijk btje t zwart van me poten af...heb genoten gister! Gister impulsief besloten om m'n voorveren te verlagen/vervangen...en met alle hulp is dat uiteindelijk nog gelukt ook!
Iedereen bedankt voor de gezelligheid, technische kennis, hulp en gereedschappen. Vond het een vermakelijk en nuttig dagje waarvoor bijzondere dank natuurlijk uitgaat naar Aad en het ter beschikking stellen van zijn schuur.
Allen bedankt en hopelijk tot snel!
Iedereen bedankt voor de gezelligheid, technische kennis, hulp en gereedschappen. Vond het een vermakelijk en nuttig dagje waarvoor bijzondere dank natuurlijk uitgaat naar Aad en het ter beschikking stellen van zijn schuur.
Allen bedankt en hopelijk tot snel!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Smorgens eerst de ax volladen met onderdelen en materiaal om naar Nieuwerkerk ad ijssel te gaan.
Onderbaan wat mede-leden gespot en dan maar samengereden:
Daar toegekomen ons achterin gezet, met als doel om de voorkant te verlagen:
Daar meteen begonnen met de linkerveerpoot te demonteren. Mijn 'fuseetrekker' deed terug dienst:
Druk bezig:
Veertjes wisselen:
Koppeling wisselen:
De ernstig overleden drukgroep:
Broodjes snijden:
Raoel @ foto's nemen
Pornobaskap
Kachelradiator wisselen:
Els:
Iemand (Sander?) vond het nodig om voor de lens te springen *-)
Ook deze werd verlaagd vooraan:
Achteras wisselen:
Chris die z'n klepjes aan het stellen was:
Uitzicht:
Eerst wilden we terugkeren met maar 1 kant verlaagd. Maar dat ging best gevaarlijk zijn. Daarom hebben we nog 'vlug' de andere kant ook proberen te verlagen:
Wat niet te best ging
Fototjes bekijken:
Toerenteller installeren:
Revvende Bas:
Ondertekend:
Om 22u30 vooraan nog vlug ff 4-gaats poten steken:
Joost beheert de clubkas
Stofzuigen:
7J 16" onder een TRS past
Klotefusee:
Ff ingewikkeld met een handdoek
Zooi:
(raad het onderdeel-spelletje was leuk )
Beunen:
De generator van de serre:
V16-powah!
De rest:
http://s271.photobucket.com/albums/jj13 ... ellen2009/
Onderbaan wat mede-leden gespot en dan maar samengereden:
Daar toegekomen ons achterin gezet, met als doel om de voorkant te verlagen:
Daar meteen begonnen met de linkerveerpoot te demonteren. Mijn 'fuseetrekker' deed terug dienst:
Druk bezig:
Veertjes wisselen:
Koppeling wisselen:
De ernstig overleden drukgroep:
Broodjes snijden:
Raoel @ foto's nemen
Pornobaskap
Kachelradiator wisselen:
Els:
Iemand (Sander?) vond het nodig om voor de lens te springen *-)
Ook deze werd verlaagd vooraan:
Achteras wisselen:
Chris die z'n klepjes aan het stellen was:
Uitzicht:
Eerst wilden we terugkeren met maar 1 kant verlaagd. Maar dat ging best gevaarlijk zijn. Daarom hebben we nog 'vlug' de andere kant ook proberen te verlagen:
Wat niet te best ging
Fototjes bekijken:
Toerenteller installeren:
Revvende Bas:
Ondertekend:
Om 22u30 vooraan nog vlug ff 4-gaats poten steken:
Joost beheert de clubkas
Stofzuigen:
7J 16" onder een TRS past
Klotefusee:
Ff ingewikkeld met een handdoek
Zooi:
(raad het onderdeel-spelletje was leuk )
Beunen:
De generator van de serre:
V16-powah!
De rest:
http://s271.photobucket.com/albums/jj13 ... ellen2009/
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Helaas heb ik het middagdeel van de meeting gemist, maar het was weer een geweldige happening tot in de heel late uurtjes.
Vanmiddag samen met Miranda, Aad en Michel nog wat laatste dingen opgeruimd en het gesprek ging elke keer weer over de geweldige dag van gisteren en met name de ongedwongen sfeer en de bereidheid om elkaar overal mee te helpen.
Wat een geweldige club hebben we eigenlijk, zeg maar gerust de allerleukste club van de BeNeLux.
@ Aad, nogmaals bedankt voor de organisatie en heel veel sterkte met je rug
Groetjes, Henk
Vanmiddag samen met Miranda, Aad en Michel nog wat laatste dingen opgeruimd en het gesprek ging elke keer weer over de geweldige dag van gisteren en met name de ongedwongen sfeer en de bereidheid om elkaar overal mee te helpen.
Wat een geweldige club hebben we eigenlijk, zeg maar gerust de allerleukste club van de BeNeLux.
@ Aad, nogmaals bedankt voor de organisatie en heel veel sterkte met je rug
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Zooo, 'k bevind me inmiddels ook weer enigszins in de wereld der wakkere mensen. (Heb weer met koppijn op bed gelegen).
'k Denk eerder dat m'n 1.1i blokje wat moeite had met die ruim 175kg aan zooi in de auto.
(Lege auto + ik bij elkaar wegen namelijk niet zo veel. )
Foto's laten nog even op zich wachten.
Dat 'ie nog steeds bokt, komt zeker weten niet uit de software/ECU.
't Zal dan toch ergens anders in 't systeem nog niet goed zitten.
Meer vermogen zou 'ie overigens toch ook wel moeten hebben nu.
Het goed vrij komen van de remmen na flink trappen is uiteraard gecontroleerd en werkt prima.raoel wrote:@MNM: aangezien je alles er net vers onder hebt en je minder koppel lijkt te hebben, heb je ook de remmerij gecheckt voor hangende onderdeeltjes? zomaar een gedachte. Mijn cylinder zat eerst ook vast.
'k Denk eerder dat m'n 1.1i blokje wat moeite had met die ruim 175kg aan zooi in de auto.
(Lege auto + ik bij elkaar wegen namelijk niet zo veel. )
Foto's laten nog even op zich wachten.
Kan best zijn dat de Group-N software zich nix aantrekt van die potmeter en alles gewoon lekker zelf regelt.v.andriessen wrote:@mnm het lijkt wel alsof ie minder vermogen heeft... Loopt wel een stuk soepeler, maar hij bokt nogsteeds. En het sensoortje wat ik net vervangen heb(potentiometer mengselregeling) die doet nu niets meer, ik kan draaien wat ik wil maar hij veranderd niets in het toerental. wat ie voorheen wel deed. ik ben een beetje door mijn ideeën heen
Dat 'ie nog steeds bokt, komt zeker weten niet uit de software/ECU.
't Zal dan toch ergens anders in 't systeem nog niet goed zitten.
Meer vermogen zou 'ie overigens toch ook wel moeten hebben nu.
Last edited by MNM(tm) on SunJan18, 2009 5:58:28 PM, edited 1 time in total.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Idd.
Morgen ff auto leeg halen, bandenspanning checken en stuur recht zetten.
Dan nog maar eens kijken hoe 'ie zich gedraagt.
Maarrrr... 'k vind de velgen echt mega-bruut!!
Morgen ff auto leeg halen, bandenspanning checken en stuur recht zetten.
Dan nog maar eens kijken hoe 'ie zich gedraagt.
Maarrrr... 'k vind de velgen echt mega-bruut!!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Wat ging er dit jaar door...
140 frikadellen
48 kroketten
18 kaassoufle's
20 worsten
140 broodjes
45 liter frisdrank
een baaltje chips
een paar liter saus
2 emmers koffie
1 rug
Note 2mezelf voor volgend jaar -- Meer sinas/7up (10 liter), minder cola (10 liter)meer snacks en broodjes (worsten vielen goed in de smaak)
140 frikadellen
48 kroketten
18 kaassoufle's
20 worsten
140 broodjes
45 liter frisdrank
een baaltje chips
een paar liter saus
2 emmers koffie
1 rug
Note 2mezelf voor volgend jaar -- Meer sinas/7up (10 liter), minder cola (10 liter)meer snacks en broodjes (worsten vielen goed in de smaak)
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Nou ik ben net even wezen rijden. Het bokken ik echt een heel stuk minder en hij loopt een stuk soepeler. En trek lekker door, maar echt een duidelijk verschil in vermogen, merk ik niet echt of nog niet... Heb nog niet op de snelweg gereden
En nogwat over het vermogen... het komt wat geleidelijker, met die andere chip was het veel ongenuanceerder als je begrijpt wat ik bedoel.
De motor klinkt veel rustiger en zachter. Nu alleen de remmen nog...
En nogwat over het vermogen... het komt wat geleidelijker, met die andere chip was het veel ongenuanceerder als je begrijpt wat ik bedoel.
De motor klinkt veel rustiger en zachter. Nu alleen de remmen nog...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
welkom iedereen voor de superlekkere meeting en best wel gezellig.
wat hebben we gedaan.
De ax gt5 verlaagd vooran.
@marc thx voor het helpen verlagen.
@joost dankuwel voor de hulp en de spullen
@ aad harstikke dank voor de locatie. supper meeting.
@fenwick thx voor de hulp broer
dankuwel aan iedereen
grtzz stuart
wat hebben we gedaan.
De ax gt5 verlaagd vooran.
@marc thx voor het helpen verlagen.
@joost dankuwel voor de hulp en de spullen
@ aad harstikke dank voor de locatie. supper meeting.
@fenwick thx voor de hulp broer
dankuwel aan iedereen
grtzz stuart
Last edited by beefy on SunJan18, 2009 7:16:44 PM, edited 1 time in total.
ik en mijn ax zijn even oud
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,