sleutel meeting deel 2

Kom hier meer te weten over de club agenda en meetings wie, wat, waar, wanneer en hoe. Ook voor foto's en nabespreken van afgelopen meetings.

Moderators: Browny, webmasters

Locked
Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

hot_femeel wrote:Laatste update.

De remmen van mijn AX zijn prima, de uitlaat is goed, de banden worden niet afgekrud. De auto zou nu nog wel afgekeurd kunnen worden op de verwarming. Die het niet goed doet. Rara, wat zou het volgende zijn? Maar zoals het er nu naar uit ziet kan hij wel gemaakt worden en ook door de keuring!

Iemand misswchien een idee wat er met de verwarming aan de hand kan zijn?


Hij kan er niet op afgekeurd worden, maar als de kachel niet warm wordt omdat je een koelvloeistof probleem hebt kan het wel ernstig zijn. Tenzij je bedoeldt dat de kachelventilator geen lucht blaast.

Ennieweej, iemand vroeg net hetzelfde in dit topic; http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=3267
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 147
Joined: MonJun21, 2004 12:18:54 PM
Location: Utrecht

Post by hot_femeel »

De kachel blaast wel lucht. De jongen van de garage zegt echter dattie er wel op afgekeurd kan worden! Terwijl dit probleem al langer sp[eelt, en de vorige 3 keuringen istie er wel mee doorgekomen.
Grrrrrrr, Hot_femeel

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

hot_femeel wrote:De kachel blaast wel lucht. De jongen van de garage zegt echter dattie er wel op afgekeurd kan worden! Terwijl dit probleem al langer sp[eelt, en de vorige 3 keuringen istie er wel mee doorgekomen.


wordt hij nooit warm?

misschien dat de schuif voor warm/koud niet goed werkt
opzich best knap dat ze dit vinden je moet toch 5 a 10 minuten de motor laten draaien om hem al warm te krijgen
mocht de radiateur in het dashboard niet warm worden is dat wel erg vreemd!

voor 15 euro bij de halffords een ventilator halen met verwarmingsunit zou dat mogen :lol:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 147
Joined: MonJun21, 2004 12:18:54 PM
Location: Utrecht

Post by hot_femeel »

Ik hoor dadelijk wat hij denkt eraan te doen. Het kan goed zijn dat als hij hem doorgeblazen heeft dat het euvel al opgerlost is. Het is namelijk niet zo dat hij helemaal niet warm wordt. Alleen niet genoeg.
Grrrrrrr, Hot_femeel

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Waarschijnlijk iets met die plastic schuifjes aan de achterkant. Dat er een draadje tussen klem zit ofzo.

Kan ook een beetje lucht in je kachelradiator zijn. Kwestie van ontluchten dan. Is ook niet moeilijk.


Enneh ik vind het zeeeer vreemd dat ze een auto kunnen afkeuren op een kachel 'die niet warm genoeg wordt' Klinkt mij meer als werkvoorziening voor de garage :?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Je moet genoeg droge lucht door de auto kunnen blazen om de ramen vochtvrij te houden. De ventilator moet het dus doen. Maar die doet het!

Of die lucht ook echt warm moet zijn weet ik niet. Hoe dan ook, ik vind het wel prettig dat mijn AX warme lucht geeft, dus reparatie is nooit weg! Hoop wel dat de kosten meevallen!

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 147
Joined: MonJun21, 2004 12:18:54 PM
Location: Utrecht

Post by hot_femeel »

Hoop ook dat het meevalt, en ontluchten gaat die meneer nu doen. Ik hoor wel wat er aan kosten komen. Als het nou echt te gek is, ga ik hem halen om zelf te repareren en dan weer te laten keuren. Dan mag Rick een keer het woord doen. Eens kijken of ze hem niet proberen te naaien!
Grrrrrrr, Hot_femeel

Master Lee
Moderator
Moderator
Posts: 624
Joined: TueJun10, 2003 10:38:58 AM
Location: Putten
Contact:

Post by Master Lee »

de kachel geld niet voor apk naar mijn weten tenminste k zie het die gaste nooit doen en heb er ook nooit iemand iets over horen zegge...

en ik denk niet dat ontluchte echt helpt das meer voor je motor dat die niet te warm wordt tenminste ik neem aan dat ie dat doet met de koelvloeistof... ontluchten dan...

beetje vreemd
Gratis geld verdienen met emails of met een quize ?? kijk dan hier

http://vanderlee.jouwpagina.nl

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Master Lee wrote:de kachel geld niet voor apk naar mijn weten tenminste k zie het die gaste nooit doen en heb er ook nooit iemand iets over horen zegge...

en ik denk niet dat ontluchte echt helpt das meer voor je motor dat die niet te warm wordt tenminste ik neem aan dat ie dat doet met de koelvloeistof... ontluchten dan...

beetje vreemd


ontluchten kan wel degelijk helpen als je kachel het niet meer doet, toen mijn koppakking dr uitlag werd de kachel ook niet meer warm, ontluchten en de kachel werd weer warm, was alleen wel van korte duur omdat ie dr toch weer lucht inblies. Het is niet gezegd dat lucht het probleem is, maar het zou wel kunnen, als de pakking verder in orde is.

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 147
Joined: MonJun21, 2004 12:18:54 PM
Location: Utrecht

Post by hot_femeel »

Het blijkt dat de radiator waar de koelvloeistof doorheen gepompt wordt helemaal verstopt zit. Deze gaat hij nu vervangen, want schoonmaken ging hem echt niet lukken. Dit moet ook voor de APK omdat zo de koelvloeistof helemaal niet rondgepompt wordt, waardoor de motor op winterstand oververhit kan raken. Op zomerstand is dit geen probleem omdat er dan lucht van buiten aangezogen wordt. ik vindt het trouwens ook wel prima dattie vervangen wordt. Hoef ik niet meer met een dikke trui en handschoenen te rijden in de winter. En rijden zonder schoenen kan dan ook weer (al eens geprobeerd met elegante hooggehakte damesschoentjes(maat 41)aan een golf eruit te trekken? :wink: )
Grrrrrrr, Hot_femeel

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Master Lee wrote:de kachel geld niet voor apk naar mijn weten tenminste k zie het die gaste nooit doen en heb er ook nooit iemand iets over horen zegge...

en ik denk niet dat ontluchte echt helpt das meer voor je motor dat die niet te warm wordt tenminste ik neem aan dat ie dat doet met de koelvloeistof... ontluchten dan...

beetje vreemd


Kachel is een van de hoogste punten, als er ergens lucht blijft hangen is het meestal daar. Daarom merk je het ook als eerste aan de kachel als er ergens een koelslang lek is. Die kachel loopt als eerste leeg. Ik had het ook toen ik mn koelvloeistof ververst had dat de kachel niet meer warm werd. Onltuchten (dopje op radiatorslang tegen schutbord) was de oplossing.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 147
Joined: MonJun21, 2004 12:18:54 PM
Location: Utrecht

Post by hot_femeel »

Hoi Mannen,

De AX leeft! Ze is door de keuring en ready to go! Vanaf nu voor mij ook geen koude handen en voeten meer in 'tautootje, want de verwarming gaat op volle kracht! :blob6:


Antwan, als je dit leest, we kunnen de elektriek dus over gaan zetten!
Grrrrrrr, Hot_femeel

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

hot_femeel wrote:Hoi Mannen,

De AX leeft! Ze is door de keuring en ready to go! Vanaf nu voor mij ook geen koude handen en voeten meer in 'tautootje, want de verwarming gaat op volle kracht! :blob6:


Antwan, als je dit leest, we kunnen de elektriek dus over gaan zetten!


Je bedoelt dat je met de ramen op wilt rijden om de kachel goed te kunnen gebruiken?

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 147
Joined: MonJun21, 2004 12:18:54 PM
Location: Utrecht

Post by hot_femeel »

Neup,

Kbedoel dat mijn verwarming gemaakt is, en dat het AX-je dus door de keuring is. En dat ik vanwege dattie door de keuring is de ramen kan gaan elektrieken. Is trouwens handig dat de ramen dicht zitten, met dit weer. :wink: Dus met open raampjes rijden is niet echt een optie, want dan moet ik weer met een dikke trui aan en handschoenen en een muts en extra dikke sokken en een neutje om warm te worden rijden. (en dat mag niet van de pliesie)
Grrrrrrr, Hot_femeel

Locked